Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MAKİNE ÖĞRENMESİ YÖNTEMLERİ İLE AKADEMİK BAŞARININ TAHMİN EDİLMESİ

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 3, 139 - 148, 15.09.2017

Öz

Ülkemizde
son yıllarda eğitim alanında gerçekleştirilen proje ve fiziki yatırımlara
karşın öğrencilerin hem ulusal hem de uluslararası sınavlarda başarıları
istenen seviyede artmamıştır. Özellikle bu başarısızlık durumu Matematik ve
Türkçe dersleri için çok daha ciddi boyutlardadır.  Ortaokul öğrencileri arasında öğrencilerin
akademik başarılarını etkileyen ailevi, demografik, okul kaynaklı pek çok etmen
bulunmaktadır. Ancak bugüne kadar hangi etmenlerin öncelikli, direkt olarak
başarıyı etkilediği net olarak ortaya konulmamıştır. Bu çalışmada, belirlenen
ölçütlere göre hazırlanan 24 soruluk bir anket ortaöğretim 6, 7 ve 8. sınıf
öğrencilerine uygulanmıştır. Anket sonuçlarından elde edilen veri üzerinde
Türkçe, Matematik dersleri ve dönem sonu genel başarı ortalamalarının regresyon
/ çok sınıflı makine öğrenmesi modelleri oluşturularak puan ve notları tahmin
edilmiştir. Elde edilen deneysel sonuçlara göre, makine öğrenmesi yöntemleri
ile öğrenci not tahmini başarılı bir şekilde gerçekleştirilmiştir.

Kaynakça

  • [1] “Eğitim”, “Güncel Türkçe Sözlük”, Türk Dil Kurumu. Erişim: 18 Nisan 2007.
  • [2] OECD, “PISA 2015 in Focus”, 2016, https://www.oecd.org/pisa/pisa-2015-results-in-focus.pdf, Erişim: 18 Nisan 2007.
  • [3] Ertürk, S., “Eğitimde Program Geliştirme”, Meteksan, Ankara, 1979.
  • [4] Breiman, L., “Random Forests”, Machine Learning, Cilt 45, No 1, 5-32, 2001.
  • [5] Şengür, D., “Öğrencilerin Akademik Başarılarının Veri Madenciliği Metotları ile Tahmini”, Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, 2013.
  • [6] Hakyemez, T.C., “İlk Yıl Öğrencilerinin Akademik Performansına Etki Eden Faktörlerin Araştırılması ve Bu Faktörlere Bağlı Olarak Başarılarının Tahminine Yönelik Bir Karar Destek Sistemi Tasarım”, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktor Tezi, 2015.
  • [7] Özdemir Ş., “Eğitimde Veri Madenciliği ve Öğrenci Akademik Başarı Öngörüsüne İlişkin Bir Uygulama”, İstanbul Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, 2016.
  • [8] Pardos, Z. A., Heffernan, N.T., Anderson, B., Heffernan, C.L., Schools, W.P., “Using Fine-grained Skill Models To Fit Student Performance with Bayesian Networks”, Handbook of Educational Data Mining, 417, 2010.
  • [9] Cortez, P., Silva, A.M.G., “Using Data Mining To Predict Secondary School Student Performance”, Proceddings of 5th Annual Future Business Technology Conference, Porto, 5-12, 2008.
  • [10] Hall, M., Frank, E., Holmes, G., Pfahringer, B., Reutemann, P., Witten, I.H., “The WEKA Data Mining Software: An Update”. ACM SIGKDD Explorations Newsletter, Cilt 11, No 1, 10-18, 2009.
  • [11] Kutner, M. H., Nachtsheim, C. J., Neter, J., Li, W., “Applied Linear Statistical Models”, Cilt 103. McGraw-Hill Irwin, New York, 2005.
  • [12] Gök, M, Atuntaş, V., “Regresyon Analizi”, (Ed. Akçetin E, Çelik, U, Gök, M.) “Rapidminer ile Veri Madenciliği”, 85-86, Pusula yayıncılık, Ankara, 2017.
  • [13] Feng, P. M., Ding, H., Chen, W., & Lin, H.,“Naive Bayes Classifier with Feature Selection To Identify Phage Virion Proteins”, Computational and Mathematical Methods in Medicine, 2013.
  • [14] Alpaydin, E., “Introduction to Machine Learning”, 210-212, The MIT Press, Londra, 2004.
  • [15] Dong, L., Frank, E., Kramer, S., “Ensembles of balanced nested dichotomies for multi-class problems”, Proceeding of European Conference on Principles of Data Mining and Knowledge Discovery, 84-95, Springer Berlin Heidelberg, 2005.
  • [16] Uysal, İ., Güvenir, H.A., “Instance-based regression by partitioning feature projections”, Applied Intelligence, Cilt 21, No 1, 57-79, 2004.
  • [17] Hall, M.A., “Correlation-based Feature Subset Selection for Machine Learning”, Hamilton, New Zealand, 1998.
Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 3, 139 - 148, 15.09.2017

Öz

Kaynakça

  • [1] “Eğitim”, “Güncel Türkçe Sözlük”, Türk Dil Kurumu. Erişim: 18 Nisan 2007.
  • [2] OECD, “PISA 2015 in Focus”, 2016, https://www.oecd.org/pisa/pisa-2015-results-in-focus.pdf, Erişim: 18 Nisan 2007.
  • [3] Ertürk, S., “Eğitimde Program Geliştirme”, Meteksan, Ankara, 1979.
  • [4] Breiman, L., “Random Forests”, Machine Learning, Cilt 45, No 1, 5-32, 2001.
  • [5] Şengür, D., “Öğrencilerin Akademik Başarılarının Veri Madenciliği Metotları ile Tahmini”, Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, 2013.
  • [6] Hakyemez, T.C., “İlk Yıl Öğrencilerinin Akademik Performansına Etki Eden Faktörlerin Araştırılması ve Bu Faktörlere Bağlı Olarak Başarılarının Tahminine Yönelik Bir Karar Destek Sistemi Tasarım”, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktor Tezi, 2015.
  • [7] Özdemir Ş., “Eğitimde Veri Madenciliği ve Öğrenci Akademik Başarı Öngörüsüne İlişkin Bir Uygulama”, İstanbul Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, 2016.
  • [8] Pardos, Z. A., Heffernan, N.T., Anderson, B., Heffernan, C.L., Schools, W.P., “Using Fine-grained Skill Models To Fit Student Performance with Bayesian Networks”, Handbook of Educational Data Mining, 417, 2010.
  • [9] Cortez, P., Silva, A.M.G., “Using Data Mining To Predict Secondary School Student Performance”, Proceddings of 5th Annual Future Business Technology Conference, Porto, 5-12, 2008.
  • [10] Hall, M., Frank, E., Holmes, G., Pfahringer, B., Reutemann, P., Witten, I.H., “The WEKA Data Mining Software: An Update”. ACM SIGKDD Explorations Newsletter, Cilt 11, No 1, 10-18, 2009.
  • [11] Kutner, M. H., Nachtsheim, C. J., Neter, J., Li, W., “Applied Linear Statistical Models”, Cilt 103. McGraw-Hill Irwin, New York, 2005.
  • [12] Gök, M, Atuntaş, V., “Regresyon Analizi”, (Ed. Akçetin E, Çelik, U, Gök, M.) “Rapidminer ile Veri Madenciliği”, 85-86, Pusula yayıncılık, Ankara, 2017.
  • [13] Feng, P. M., Ding, H., Chen, W., & Lin, H.,“Naive Bayes Classifier with Feature Selection To Identify Phage Virion Proteins”, Computational and Mathematical Methods in Medicine, 2013.
  • [14] Alpaydin, E., “Introduction to Machine Learning”, 210-212, The MIT Press, Londra, 2004.
  • [15] Dong, L., Frank, E., Kramer, S., “Ensembles of balanced nested dichotomies for multi-class problems”, Proceeding of European Conference on Principles of Data Mining and Knowledge Discovery, 84-95, Springer Berlin Heidelberg, 2005.
  • [16] Uysal, İ., Güvenir, H.A., “Instance-based regression by partitioning feature projections”, Applied Intelligence, Cilt 21, No 1, 57-79, 2004.
  • [17] Hall, M.A., “Correlation-based Feature Subset Selection for Machine Learning”, Hamilton, New Zealand, 1998.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Gök

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2017
Gönderilme Tarihi 8 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gök, M. (2017). MAKİNE ÖĞRENMESİ YÖNTEMLERİ İLE AKADEMİK BAŞARININ TAHMİN EDİLMESİ. Gazi University Journal of Science Part C: Design and Technology, 5(3), 139-148.

                                     16168      16167     16166     21432        logo.png


    e-ISSN:2147-9526