Ülkemizde
son yıllarda eğitim alanında gerçekleştirilen proje ve fiziki yatırımlara
karşın öğrencilerin hem ulusal hem de uluslararası sınavlarda başarıları
istenen seviyede artmamıştır. Özellikle bu başarısızlık durumu Matematik ve
Türkçe dersleri için çok daha ciddi boyutlardadır. Ortaokul öğrencileri arasında öğrencilerin
akademik başarılarını etkileyen ailevi, demografik, okul kaynaklı pek çok etmen
bulunmaktadır. Ancak bugüne kadar hangi etmenlerin öncelikli, direkt olarak
başarıyı etkilediği net olarak ortaya konulmamıştır. Bu çalışmada, belirlenen
ölçütlere göre hazırlanan 24 soruluk bir anket ortaöğretim 6, 7 ve 8. sınıf
öğrencilerine uygulanmıştır. Anket sonuçlarından elde edilen veri üzerinde
Türkçe, Matematik dersleri ve dönem sonu genel başarı ortalamalarının regresyon
/ çok sınıflı makine öğrenmesi modelleri oluşturularak puan ve notları tahmin
edilmiştir. Elde edilen deneysel sonuçlara göre, makine öğrenmesi yöntemleri
ile öğrenci not tahmini başarılı bir şekilde gerçekleştirilmiştir.
Ders başarı ortalaması tahmini Öznitelik seçimi Regresyon Sınıflandırma
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 3 |