Bu çalışmada, web tabanlı artırılmış
gerçeklik teknolojisine sahip bir sanal giyinme uygulaması başarıyla
gerçekleştirilmiş ve sunulmuştur. Geliştirilen bu uygulama, bilgisayar
kamerasını hareket algılayıcı olarak kullanabilen, uzaktan el hareketleri ile
ürün seçimi yapabilen ve seçimi yapılan ürünü 2B olarak kullanıcı üzerinde
görüntüleyebilen bir yapıdadır. Günümüzde sanal giyinme uygulamalarının
genellikle e-ticaret aracılığıyla pazarlama sektöründe kullanıldığı
görülmektedir. Bu uygulamaların e-ticaret işlemlerinde kullanımı, firmaların
yeni ürünlerini müşterilerine tanıtım ve satışını daha kolay ve eğlenceli hale
getirmektedir. Genellikle firmaların çevrimiçi verdikleri bu uygulama hizmeti
bazı firmaların satış mağazalarında çevrimiçi ve çevrimdışı olarak da
sunulmaktadır. Mağazalardaki sanal giyinme uygulama deneyimi; mağazanın fiziksel
durumu, artırılmış gerçeklik ve hareket yakalama teknolojisine sahip cihazların
maliyeti, mağaza içi uygulama kullanım yoğunluğu gibi zorluklar oluşturmaktadır.
Bu zorlukların üstesinden gelmek için web tabanlı bir uygulama çalışması
geliştirilmiştir. Bu uygulama sayesinde, el
imleci kullanıcı el hareketlerine göre ekran üzerinde konumlandırılmakta ve ürün
değiştirme aşamasında ekran üzerindeki butonların tetiklenmesini sağlamaktadır.
Çalışma, 20 kullanıcı ile web ortamında bir gün süre ile uygulanmıştır.
Uygulama hakkındaki kullanıcı görüşleri ve kullanıcıların memnuniyet düzeyleri
hazırlanan ölçek ile alınmış ve iyi pozlanmış işaretçi ile başarılı sonuçlar
elde edilmiştir.
Artırılmış gerçeklik Sanal giyinme odası ARToolKit Actionscript
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Tasarım ve Teknoloji |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 22 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 2 |