In this study, facing with problems in cam designing using in a six-stroke engine were observed. Cam profile was designed and manufactured with harmonic cam in a single cylinder, overhead valve, six-stroke engine. The valve lift, velocity, acceleration and jerk graphs of designed cams were obtained. It was seen that valve lift, valve dwell angle and base circle diameter affected the cam design. Furthermore, balance problem was determined with the increase of base circle diameter. As a result,it was seen that angular limitations affected the cam profile using in the six-stroke engines
Bu çalışmada altı zamanlı motorlarda kullanılacak kamların tasarlanmasında karşılaşılan problemler incelenmiştir. Tek silindirli, üstten supaplı buji ile ateşlemeli altı zamanlı motorda harmonik kam ile kam profili tasarımı gerçekleştirilmiş ve imal edilmiştir. Tasarlanan kamların yer değiştirme, hız, ivme ve jerk grafikleri elde edilmiştir. Kam profili tasarımında supap yüksekliği, supap açık kalma açısı ve temel daire çapının kam tasarımını etkilediği görülmüştür. Egzoz kamı tasarımında temel daire çapının fazla olması gerektiği görülmüştür. Bunun yanında temel daire çapı arttıkça balans problemlerinin arttığı görülmüştür. Sonuçta, altı zamanlı motorlarda kullanılacak olan kamlarda açısal sınırlamaların kam tasarımını etkilediği görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tasarım ve Teknoloji |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Temmuz 2014 |
Gönderilme Tarihi | 6 Kasım 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 2 |