Innovation is widely regarded as one of the key issues of national economic growth and competitiveness. Measurement of innovation and implementing it as a corporate culture is considered necessary as it is one of the key factors of development and to achieve competitive advantage by adopting change. Research on innovation is still in progress and particularly research on measurement of innovations is very limited on Turkish construction industry literature. However, number of Turkish contractors taking place on revenue based international contractor rankings are increasing. It is important to analyse to what extent these firms use innovations, how they reach innovations and the level of integration of the innovation concept in the firm’s corporate strategy. On this account, a research designed to assess Turkish contractors’ innovativeness is conducted. As for the sampling, a professional sectoral organization and an independent foreign establishment’s revenue based contractors list were considered. Research and Development (R&D) activities considered as a driver of innovation, are forming a part of this expansive research. This paper tries to reveal the position of R&D in contractor firms’ innovation activities by two case studies supported by the analysis of the survey. Research shows that a few percentage of firms has a R&D department but firms do conduct R&D activities aside from the presence of an R&D department. However the main source of innovations are external such as colaborations
Yenileşim (İnovasyon) ulusal ekonomilerde büyümenin ve rekabetçiliğin ana unsularından birisi olarak kabul edilmektedir. Rekabet üstünlüğü sağlamanın ana unsurlarından birisi oluşu yenileşimciliğin ölçülmesi, firmanın bu yeteneğinin artırılması ve kurumsal kültürün bir parçası haline getirilmesini hedefleyen çabaları artırmıştır. Yenileşimin ölçülmesi yönetim bilimlerinde olduğu gibi inşaat yönetimi literatüründe de üzerinde oldukça tartışılan konulardan biridir. Yenileşimin bir sistem olarak karmaşık yapısı ölçümü güçleştirmektedir. Yenileşimle ilgili araştırmalar halen gelişme aşamasındadır ve özellikle Türk inşaat sektörüyle ilgili kaynaklarda yenileşimin ölçülmesiyle ilgili araştırmaların sayısı oldukça kısıtlıdır. Bu çalışmada Araştırma-Geliştirme (Ar-Ge) faaliyetleri yenileşimciliğin itici güçlerinden birisi olarak ele alınmış, yüklenici firmaların yenileşim yaklaşımlarında Ar-Ge’nin yerinin, vaka analizleriyle desteklenmiş bir alan çalışmasıyla belirlenip analiz edilmesi amaçlanmıştır. Ulusal veriler incelenerek bunların ışığında yüklenici firmaların yenileşim ve Ar-Ge yaklaşımlarını tespit etmeyi hedefleyen anket tasarlanmıştır. Saha araştırması Türkiye ekonomisine belirgin katkıları olan yüksek cirolu büyük inşaat firmalarını hedeflemiş, örneklem seçimi için bir mesleki örgütlenme ve bağımsız bir yabancı kuruluşun ciro bazlı sıralamasından yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular yüklenici firmalarda Ar-Ge departmanlarının nadir olduğunu ancak Ar-Ge faaliyetlerinin varlığını göstermektedir. Firmalar projelerde gereklilik doğması halinde Ar-Ge yatırımı yapmakta, sonuçları kendi ihtiyaçları için kullanmakta ve nadir olarak ticarileştirmektedir. Ancak yüklenici firmaların yenileşimlere asıl ulaşma metodu dış bilgi kaynakları ve işbirlikleridir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tasarım ve Teknoloji |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Nisan 2014 |
Gönderilme Tarihi | 16 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 3 |