Küreselleşme seviyesinin artması ve ülkelerdeki yaygınlık ağının genişlemesi ile birlikte teknolojik ve inovatif özellik taşıyan emtialara ulaşım günümüzde oldukça kolaylaşmıştır. Salgın öncesi süreçte Dünya’da ve Türkiye’de otomotiv endüstrisi ekonomik ve ticari açılardan yükselen bir grafik izlenimine sahipti. Son dönemde Covid-19 virüsünün bulaş hızının artış göstermesine istinaden bireysel kişilerin otomotiv endüstrisindeki ürünlere talebi artmıştır. Bu bağlamda, çalışmada Türkiye’nin önemli üretim ve ihracat sektörlerinden biri olan otomotiv endüstrisinin rekabet analizi ortaya konulmak amaçlanmıştır. Çalışmada araştırma yöntemi olarak Balassa’nın 1965’te kurguladığı açıklanmış karşılaştırmalı üstünlük ticaret ölçüm modeli 2014-2020 yılını içerecek şekilde ele alınmış ve ilgili endüstrinin analizi gerçekleştirilmiştir. Yapılan analiz neticesinde ilgili endüstri dalında karşılaştırmalı üstünlük modeli 1’den büyük çıkmaktadır. Dolayısı ile Türkiye’nin otomotiv endüstrisi Dünya otomotiv endüstrisine göre rekabet üstünlüğüne sahip olduğu bulgusuna varılabilir.
İhracat Otomotiv Endüstrisi Açıklanmış Karşılaştırmalı Üstünlük Modeli
I. Uluslararası Gümrük ve Ticaret Kongresi
Bildiri ID: 76592841
Kongre yapılanması ve organizasyonu için emeği geçen herkese teşekkür ederim.
With the increases in the level of globalization and the widening of the distribution network in the countries, access to technological and innovative commodities has become very easy today. In the pre-epidemic period, the automotive industry in the world and in Turkey had a rising graphic impression in economic and commercial terms. Due to the increase in the transmission rate of the Covid-19 virus recently, the demand of individuals for products in the automotive industry has increased. In this context, it is aimed to reveal the competition analysis of the automotive industry, which is one of the important production and export sectors of Turkey. In the study, the revealed comparative advantage trade measurement model, which Balassa projected in 1965, was discussed as a research method to include the year 2014-2020 and the analysis of the relevant industry has been carried out. As a result of the analysis, the comparative advantage model is higher than 1 in the relevant industry. Therefore, it can be found that the automotive industry of Turkey has a competitive advantage compared to the world automotive industry.
Export Automotive Industry Revealed Comparative Advantage Model
Bildiri ID: 76592841
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Bildiri ID: 76592841 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 25 |
Dergimiz ULAKBİM tarafından izlenmekte, ASOSINDEX, SOBİAD ve EUROPUB tarafından taranmaktadır.