Reklamın amacı, tüketicileri ürün/marka hakkında bilgilendirme,
ürün/markayı hatırlatma ve tüketicileri satın alma yapmaları konusunda ikna
etmektir. Dolayısıyla, reklam mesajı önemlidir. Bir reklam mesajı rasyonel
içerikli olabileceği gibi duygusal içerikli de olabilir. Bu araştırmada,
tüketicilerin kişilik özelliklerinin reklamlarda kullanılan korku içerikli mesajların
reklamın yarattığı duygular ve korku unsuru içeren reklamdaki ürünü satın alma
niyetleri üzerinde etkisi olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma,
425 kişiyle online anket yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Araştırmada,
tüketicilerin kişilik özelliklerinin reklamlarda kullanılan korku içerikli mesajların
reklamın özelliklerinin algılanması ve korku unsuru içeren reklamdaki ürünü
satın alma niyetleri üzerinde etkisini ölçmek amacıyla verilere çok yönlü
regresyon analizi uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre,
yardımseverlik ve endişeliliğin reklam özelliklerinin algılanmasında pozitif
etkisi, kendine güvenin negatif etkisi olduğu belirlenirken, sosyalliğin
herhangi bir etkisi olmadığı belirlenmiştir. Aynı zamanda, reklam
özelliklerinden duygusallık ve endişelilik halinin reklamı yapılan ürünü satın
alma niyeti üzerinde etkisi olduğu sonucu da ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 1 |