Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

The Problem of Interaction in Arabic Education after Faculty of Theology Preparatory Class

Yıl 2019, Cilt: 10 Sayı: 2, 452 - 459, 24.07.2019

Öz

There
are problems in language teaching in Turkey. Tried several methods to eliminate
these problems and will continue to try. General opinion on this issue, the
language teaching unable at the desired level. This problem is also valid for
Arabic teaching. Arabic teaching at the faculty of theology and Islamic
sciences faculty made in the preparatory class. The reason of this there are
the lessons that they stay in Arabic as Tafsir, Hadith, Fıqh, İslamic history
in undergraduate education of these faculties.
It is
expected from students who started the student who started the theological
education be ready to study these lessons. The Arabic lessons cease after the
busy preparatory period. Therefore, the student forgets the Arabic after a
while almost. However, in translation interpreting department and Arabic
language and literature department that teacher Arabic have as the lessons
Arabic - Turkish, Turkish-Arabic translation and Media Arabic. These lessons
are study after basic grammar lessons. Because there is no need for Arabic
preparation curriculum that will bore student and so busy to be understood the
lessons as Tafsir, Hadith in theology faculties.
In addition, Arabic teaching should not be limited
only with preparation class. 

Kaynakça

  • Aly, Emad Abdelbaky, Ahmet Hamdi Can, Orhan Oğuz, Muhammed Mahmut Olçun, ve Serkut Mustafa Dabbagh. Yeni Başlayanlar İçin Arapça Konuşma Kitabı. Ankara: Son Çağ, 2017.Aly, Emad Abdelbaky, Orhan Oğuz, Ahmet Hamdi Can, Muhammed Mahmut Olçun, ve Serkut Mustafa Dabbagh. Yeni Başlayanlar İçin Arapça Okuma Kitabı. Ankara : Son Çağ, 2017.Aziz, Serkevt M. «Edebiyat Öğretiminde Çağdaşlaşma.» VI. Uluslararası Büyük Türk Dili Kurultayı, 2011: 162-164.Bayram Özer, Celalettin Korkmaz. «Yabancı Dil Öğretiminde Öğrenci Başarısını Etkileyen Unsurlar.» Ekev Akademi Dergisi, 2016: 59-84.Bostancı, Ahmet. «İlahiyat Fakültelerinde Arapça Öğretiminde Kullanılan Ders Kitapları ve Diğer Araç Gereçlerin Tespit ve Analizi.» Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005: 1-30.Bulut, Ali. Belâgat Meânî-Beyan-Bedî. İstanbul: İfav, 2014.—. el-Belağatu'l-Muyessera. İstanbul: İfav, 2015.Civelek, Yakup. «Türkiye'de Arapça Öğretimine Dair Bazı Teklifler Riyad Arap Dil Enstitüsü Örneği.» Yüzüncü Yıl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1998: 225-283.Kırmızı, Bülent. «Etkili Bir Almanca Öğretimi İçin Öğretmen Beklentileri.» Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009: 268-280.Koç, Ahmet. «İlahiyat Fakültesi (İlahiyat Lisans Programı) Öğrencilerinin Sorunları ve Beklentileri.» M. Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003: 25-64.Soysaldı, Mehmet. «Türkiye'deki İlahiyat Fakültelerinde Arapça Öğretiminde Karşılaşılan Problemler ve Çözüm Yolları.» Ekev Akademi Dergisi, 2010: 247-279.Soyuipek, Hasan. «İlahiyat Fakülteleri Hazırlık Sınıflarında Yürütülen Arapça Öğretimine İlişkin Öğrenci Başarılarının Tespit Edilmesi: Isparta İlahiyat Fakültesi Örneği.» Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2014: 71-87.Soyupek, Hasan. «İlahiyat Fakültelerinde Yürütülen Arapça Öğretimine İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesine İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi Isparta İlahiyat Fakültesi Örneği.» Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003: 77-95.Yusuf Özcan, Asım Yapıcı. «İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Arapça Dersine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi (Ç.Ü. İlahiyat Fakültesi Örneği).» ÇÜİFD, 2016: 113-142.

İlahiyat Fakültesi Hazırlık Sınıfından Sonra Arapça Öğretiminde Kesintiye Uğraması Sorunu

Yıl 2019, Cilt: 10 Sayı: 2, 452 - 459, 24.07.2019

Öz

Türkiye’de genel olarak dil
öğretiminde problemler bulunmaktadır. Bunların giderilebilmesi için çeşitli
yöntemler denenmiştir ve denenmeye de devam etmektedir. Bu konuda genel kanaat
Türkiye’de dil öğretiminin istenilen düzeyde yapılamadığıdır. Bu problem Arapça
öğretimi için de geçerlidir. İlahiyat fakültelerinde Arapça öğretimi hazırlık
sınıfında ger. Bunun sebebi bu fakültelerin lisans eğitiminde Tefsir, Hadis,
Fıkıh, İslam tarihi gibi temeli Arapçaya dayanan derslerin bulunmasıdır. İlahiyat
eğitimine başlayan bir öğrenciden bu dersleri görmek için hazır olması
beklenmektedir. Çok yoğun geçen hazırlık döneminden sonra Arapça dersleri
kesintiye uğramaktadır. Böylece öğrenci belli bir süre sonra Arapçayı unutma
tehlikesi ile karşı karşıya kalmaktadır. Fakat Arapça öğreten Mütercim
Tercümanlık, Doğu Dilleri ve Edebiyatı bölümlerinde Arapça – Türkçe, Türkçe
–Arapça çeviri, Medya Arapçası gibi dersler bulunmaktadır. Bu dersler temel
dilbilgisi dersleri işlendikten sonra görülen derslerdir. Dolayısıyla ilahiyat fakültelerinde
de Tefsir, Hadis vb. derslerin anlaşılabilmesi için yoğun ve öğrenciyi
bıktıracak bir Arapça hazırlık müfredatına gerek yoktur. Ayrıca Arapça öğretimi
sadece hazırlık sınıfı ile sınırlı kalmamalıdır

Kaynakça

  • Aly, Emad Abdelbaky, Ahmet Hamdi Can, Orhan Oğuz, Muhammed Mahmut Olçun, ve Serkut Mustafa Dabbagh. Yeni Başlayanlar İçin Arapça Konuşma Kitabı. Ankara: Son Çağ, 2017.Aly, Emad Abdelbaky, Orhan Oğuz, Ahmet Hamdi Can, Muhammed Mahmut Olçun, ve Serkut Mustafa Dabbagh. Yeni Başlayanlar İçin Arapça Okuma Kitabı. Ankara : Son Çağ, 2017.Aziz, Serkevt M. «Edebiyat Öğretiminde Çağdaşlaşma.» VI. Uluslararası Büyük Türk Dili Kurultayı, 2011: 162-164.Bayram Özer, Celalettin Korkmaz. «Yabancı Dil Öğretiminde Öğrenci Başarısını Etkileyen Unsurlar.» Ekev Akademi Dergisi, 2016: 59-84.Bostancı, Ahmet. «İlahiyat Fakültelerinde Arapça Öğretiminde Kullanılan Ders Kitapları ve Diğer Araç Gereçlerin Tespit ve Analizi.» Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005: 1-30.Bulut, Ali. Belâgat Meânî-Beyan-Bedî. İstanbul: İfav, 2014.—. el-Belağatu'l-Muyessera. İstanbul: İfav, 2015.Civelek, Yakup. «Türkiye'de Arapça Öğretimine Dair Bazı Teklifler Riyad Arap Dil Enstitüsü Örneği.» Yüzüncü Yıl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1998: 225-283.Kırmızı, Bülent. «Etkili Bir Almanca Öğretimi İçin Öğretmen Beklentileri.» Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009: 268-280.Koç, Ahmet. «İlahiyat Fakültesi (İlahiyat Lisans Programı) Öğrencilerinin Sorunları ve Beklentileri.» M. Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003: 25-64.Soysaldı, Mehmet. «Türkiye'deki İlahiyat Fakültelerinde Arapça Öğretiminde Karşılaşılan Problemler ve Çözüm Yolları.» Ekev Akademi Dergisi, 2010: 247-279.Soyuipek, Hasan. «İlahiyat Fakülteleri Hazırlık Sınıflarında Yürütülen Arapça Öğretimine İlişkin Öğrenci Başarılarının Tespit Edilmesi: Isparta İlahiyat Fakültesi Örneği.» Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2014: 71-87.Soyupek, Hasan. «İlahiyat Fakültelerinde Yürütülen Arapça Öğretimine İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesine İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi Isparta İlahiyat Fakültesi Örneği.» Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003: 77-95.Yusuf Özcan, Asım Yapıcı. «İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Arapça Dersine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi (Ç.Ü. İlahiyat Fakültesi Örneği).» ÇÜİFD, 2016: 113-142.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Orhan Oğuz 0000-0001-5467-3671

Yayımlanma Tarihi 24 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 9 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Oğuz, O. (2019). İlahiyat Fakültesi Hazırlık Sınıfından Sonra Arapça Öğretiminde Kesintiye Uğraması Sorunu. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 452-459.