Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

Sustainable Tourism Development and Creative Tourism

Yıl 2019, 2019 Ek Sayı, 132 - 139, 27.10.2019

Öz

In the tourism sector, which is tied to cultural and natural resources,
the approach to sustainability, which expresses the controlled use of resources
by taking care of the needs of future generations, is one of the most
frequently discussed topics in recent years. Sustainability can sometimes be
described as a type of tourism, but we can say that sustainability is an
approach that can be integrated into all kinds of tourism and can be described
as the requirement of healthy tourism developmentIn recent years, with the
change of touristic preferences, one of the types of tourism that has recently
come to the agenda is creative tourism. Creative tourism can be briefly
described as the transformation of intangible cultural elements into consumable
experiences for tourists. Creative tourism, seen as an extension of cultural
tourism, is described as an alternative to sustainable tourism development. In
this respect, the importance of creative tourism in the sustainable tourism
development process has been investigated and attention has been paid to its
importance.

Kaynakça

  • Akdu, S. (2018). Kültür turizminde yeni bir yönelim: yaratıcı turizm. Sezerel, H. ve Akdu, U. (Ed.), Güncel turizm eğilimleri (s. 103-133). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Akşit, S. (2007). Doğal ortam duyarlılığı açısından sürdürülebilir turizm. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23, 441-460.
  • Akşit-Aşık, A. N. (2014). Yaratıcı (kreatif) turizm, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(31), 786-795.
  • Altanlar, A. ve Akıncı Kesim, G. (2011). Sürdürülebilir turizm planlaması için yöre halkı ve yerli turistlerin davranış ve beklentilerini anlamaya yönelik bir araştırma: Akçakoca örneği”. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi, 3(2), 1-20.
  • Avcıkurt, C. Köroğlu, A. ve Sarıoğlan, M. (2009). Türk turizminin dünya turizmindeki yeri, Çavuş, Ş., Z. Ege ve O. Çolakoğlu (Ed.), Türk turizm tarihi: yapısal ve sektörel gelişim (s.1-14). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Ayvacı H. ve Gülcan B. (2017), Türkiye’de turizm animasyonlarında somut olmayan kültürel miras (soküm) ulusal unsurlarına bakış, Journal of Recreation and TourismResearch/JRTR, 4, 207-223.
  • Balık, M. (2015), Sürdürülebilir turizm kalkınması kapsamında kültürel mirasın korunması açısından kentsel yenilemenin yeri ve önemi: Fenerbalat örneği, (Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Blapp, M. and Mitas, O. (2017). Creative tourism in balinese rural communities, Current Issues in Tourism, 1-27, DOI: 10.1080/13683500.2017.1358701.
  • Chang L. L., Backman K. F. and Huang Y. C. (2014), Creative tourism: a preliminary examination of creative tourists’ motivation, experience, perceived value and revisit intention, International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 8(4), 401-419.
  • Cinnioğlu, H. (2015). Sürdürülebilir ekonomik kalkınma kapsamında ekoturizmin çevre üzerindeki etkilerinin eleştirel bir bakış açısıyla incelenmesi. Namık Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Metinleri, No: 03, 1.
  • Çakılcıoğlu, M. (2013).Turizm odaklı sürdürülebilir kalkınma için bir yöntem önerisi. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Dergisi, Tasarım+kuram, 9(16), 27-42.
  • Çavuş, Ş. Tanrısevdi, A. (2000). Sürdürülebilir turizm ve yerel ölçekli bir sürdürülebilir turizm gelişme modeli önerisi, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Yıl: 11, Prof. Dr. Hasan Olalı Özel Sayısı, (Eylül-Aralık), 149-159.
  • David L. (2006), Edgell Sr. Managing Sustainable Tourism a Legacy for the Future, NewYork: Haworth Press.
  • Demir, C., ve Çevirgen, A., (2006). Turizm ve çevre yönetimi: sürdürülebilir gelişme yaklaşımı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2006.
  • Erdemir, B. (2018). Sürdürülebilir turizm kapsamında destinasyonların fiziksel ve psikolojik taşıma kapasitesi analizi: Pamukkale Hierapolis ören yeri örneği, (Yüksek Lisans Tezi), Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Gordin, V. and Matetskaya, M. (2012). Creative tourism in Saint Petersburg: The state of the art, Journal of Tourism Consumption and Practice, 4(2), 55-77.
  • Gülüm, E. (2015). Yaratıcı turizm - halk kültürü ilişkisi ve yerelin popülerleşmesi, Millî Folklor, 105, 87-98.
  • Güven, A. (2016). Sürdürülebilir turizm kapsamında yaratıcı turizm: Antalya ili örneği, (Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Ivanova, P. (2013). Creativity and sustainable tourism development, Econmics, 21(2), 108-120.
  • Richards, G.; (2011), Creativity and tourism: the state of the art, Annals of Tourism Research, 38, 1225-1253, doi:10.1016/j.annals.2011.07.008.
  • Korez-Vide, R. (2013). Promotıng sustaınabılıty of tourısm by creatıve tourısm development: how far ıs Slovenıa?, Innovative Issues and Approaches in Social Sciences, 6(1), 77-102.
  • Mommaas, H. (2004). Cultural clusters and the postindustrial city: towards the remapping of urban cultural policy, Urban Studies, 41, 507-532.
  • Moscardo G. (2008). Sustainable tourism ınnovation: challenging basic assumptions, Tourism and Hospitality Research, 8(1), https://doi.org/10.1057/thr.2008.7.
  • Müller, H. (1994). The thorny path to sustainable tourism development, Journal of Sustainable Tourism, Cilt: 2, 504-511.OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development) (2014). Tourism and the creative economy, OECD studies on tourism, OECD Publishing, Paris. DOI: http://dx.doi.org/10.1787/9789264207875-en.
  • Ohridska-Olson, R. and Ivanov, S. (2010). Creative Tourism Business Model And İts Application İn Bulgaria, Proceedings of the Black Sea Tourism Forum ‘Cultural Tourism-The Future of Bulgaria’, Retrieved from http://papers.ssrn.com
  • Özdemir, M. A., ve Kervankıran, G. (2011). Turizm ve turizmin etkileri konusunda yerel halkın yaklaşımlarının belirlenmesi: Afyonkarahisar örneği”. Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı: 24, 1-25.
  • Pawlusiński, R. and Kubal, Ma. (2017). A new take on an old structure? creative and slow tourism in Krakow (Poland)”, Journal of Tourism and Cultural Change, 1-21, DOI: 10.1080/14766825.2017.1330338.
  • Prentice, R. and Andersen, V. (2003). Festival as creative destination, Annals of Tourism Research, 30(1), 7 -30.
  • Prentice, R. and Anderson, V. (2007). Creative tourism supply: creating culturally empathetic destinations, Richards, G. and Wilson, J. (ed.) Tourism, in Creativity and Development (s. 89-106), New-York: Routledge.
  • Richards, G. (2010). Tourism development trajectories- from culture to creativity?, Tourism and Management Studies, file:///C:/Users/bidb/Desktop/creative-%20yaratıcı%20turizm/ing%20kaynak/kullanılanlar/richards,pdf.
  • Richards, G. (2011). Creativity and tourism: the state of the art, Annals of Tourism Research, 38, 1225-1253, doi:10.1016/j.annals.2011.07.008.
  • Richards, G. and Marques, L. (2012). Exploring creative tourism: editors ıntroduction, Journal of Tourism Consumption and Practice, 4(2), 1-11.
  • Richards, G. and Raymond, C. (2000). Creative Tourism. ATLAS News, 23, 16-20.
  • Richards, G. and Wilson, J. (2006). Developing creativity in tourist experiences: a solution to the serial reproduction of culture?, Tourism Management, 27,1408-1413.
  • Richards, G. and Wilson, J. (2007). Tourism development trajectories: from cultural to creativity?, Richards, Gregand Wilson, J. (ed.) Tourism, Creativity and Development in (p. 89-106), New-York: Routledge.
  • Rıtchıe, J. B. and Crouch, G. I., (2003). The Competitive Destination : A Sustainable Tourism Perspective, Oxon, CABI Publishing.
  • Salman, D. ve Uygur, D. (2010). Creative tourism and emotional labor: an investigatory model of possible interactions, International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 4(3), 186-197.
  • Sarkım, M., (2014). Turistik ürün çeşitlendirmesinde sürdürülebilirlik, Timur, A. (Ed.), Turistik Ürün Politikası, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Singsomboon, T. (2014). Tourısm promotıon and the use of local wısdom through creatıve tourısm process, IJBTS International Journal of Business Tourism and Applied Sciences, 2(2),32-37.
  • Sipahi, B. E. (2010). Küresel çevre sorunları kolektif çözüm arayışları ve yönetişim, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:24, 331-344.
  • Solène, P. (2011). Establishing the connections between the goals of sustainable development and creative tourism. (Master of thesis). Uppsala Unıversıty, Faculty of Scıence And Technology, http://www.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A454754&dswid=-8319.
  • Tan, S. K., Kung, S. F., and Luh, D.B. (2013). A model of ‘creative experience’ in creative tourism. Annals of Tourism Research, 41, 153-174.
  • UNEP (United Nations Environment Programme) and WTO (World Tourism Organization) (2005). Making tourism more sustainable, a guide for policy makers. http://www.unep.fr/shared/publications/pdf/DTIx0592xPATourismPolicyEN.pdf.
  • UNESCO (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization) (2006). Towards sustainable strategies for creative tourism, Discussion Report of the Planning Meeting for 2008 International Conference on Creative Tourism Santa Fe, New Mexico, U.S.A. October 25-27, 2006, http://unesdoc.unesco.org/images/0015/001598/159811e.pdf.
  • UNWTO (World Tourism Organization) (2012). Sustainable development of tourism. http://sdt.unwto.org/en/content/about-us-5.
  • Wurzburger, R. (2010), Introduction to the Santa Fe & UNESCO İnternational Conference. A Global Conversation On Best Practices And New Opportunities. In R.
  • Wurzburger, T. Aageson, A. Pattakos, & S. Pratt (Eds.), Creative tourism: A global conversation , Santa Fe: Sunstone Press.
  • Wurzburger, R. Aageson, T., Pattakos, A. and Pratt, S. (2008). Creative tourism, A Global conversation, Sunstone Press, Santa Fe.
  • Wattanacharoensil W. and Sakdiyakorn M. (2016). The potential of floating markets for creative tourism: a study in nakhon pathom province, Thailand, Asia Pacific Journal of Tourism Research, 21(1), 3-29, DOI: 10.1080/10941665.2014.998250.
  • Vernon, J., Essex, S., Pinder, D., and Curry, K. (2005). collaborative policymaking: local sustainable projects, Annals of Tourism Research, 32 (2), 325-345.
  • Virginija, J. (2016). Interaction between cultural/creative tourism and tourism/cultural heritage ındustries, (INTECH) World's Largest Science, Technology & Medicine Open Access Book Publisher.
  • Zoğal, V. ve Emekli, G. (2017). Yaratıcı turizme kavramsal ve coğrafi bir yaklaşım, Ege Coğrafya Dergisi, 26/1, 21-34.

Sürdürülebilir Turizm Gelişimi ve Yaratıcı Turizm

Yıl 2019, 2019 Ek Sayı, 132 - 139, 27.10.2019

Öz

Kültürel ve doğal kaynaklara bağlı olan turizm sektöründe kaynakların
gelecek nesillerin ihtiyaçlarını dikkatte alarak kontrollü kullanımını ifade
eden sürdürülebilirlik yaklaşımı son yıllarda üzerinde sıklıkla durulan konulardan
biridir. Sürdürülebilirliğin zaman zaman bir turizm çeşidi olarak
nitelendirildiği görülse de sürdürülebilirliğin tüm turizm çeşitlerine entegre
edilebilen ve sağlıklı turizm gelişiminin gereği olarak nitelendirilebilen bir
yaklaşım olduğunu söyleyebiliriz. Son yıllarda turistik tercihlerin değişimi
ile birlikte yeni yeni gündeme gelmeye başlayan turizm türlerinden biride
yaratıcı turizmdir. Yaratıcı turizm kısaca somut olmayan kültürel unsurların
turistler için tüketilebilir deneyimler haline dönüştürülmesi olarak ifade
edilebilir. Kültür turizminin bir uzantısı olarak görülen yaratıcı turizm sürdürülebilir
turizm gelişimine destek olabilecek bir alternatif olarak nitelendirilmektedir.
Bu doğrultuda çalışmada sürdürülebilir turizm gelişimi sürecinde yaratıcı
turizmin önemi irdelenmiş ve konunun önemine dikkat çekmek istenmiştir. 

Kaynakça

  • Akdu, S. (2018). Kültür turizminde yeni bir yönelim: yaratıcı turizm. Sezerel, H. ve Akdu, U. (Ed.), Güncel turizm eğilimleri (s. 103-133). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Akşit, S. (2007). Doğal ortam duyarlılığı açısından sürdürülebilir turizm. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23, 441-460.
  • Akşit-Aşık, A. N. (2014). Yaratıcı (kreatif) turizm, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(31), 786-795.
  • Altanlar, A. ve Akıncı Kesim, G. (2011). Sürdürülebilir turizm planlaması için yöre halkı ve yerli turistlerin davranış ve beklentilerini anlamaya yönelik bir araştırma: Akçakoca örneği”. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi, 3(2), 1-20.
  • Avcıkurt, C. Köroğlu, A. ve Sarıoğlan, M. (2009). Türk turizminin dünya turizmindeki yeri, Çavuş, Ş., Z. Ege ve O. Çolakoğlu (Ed.), Türk turizm tarihi: yapısal ve sektörel gelişim (s.1-14). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Ayvacı H. ve Gülcan B. (2017), Türkiye’de turizm animasyonlarında somut olmayan kültürel miras (soküm) ulusal unsurlarına bakış, Journal of Recreation and TourismResearch/JRTR, 4, 207-223.
  • Balık, M. (2015), Sürdürülebilir turizm kalkınması kapsamında kültürel mirasın korunması açısından kentsel yenilemenin yeri ve önemi: Fenerbalat örneği, (Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Blapp, M. and Mitas, O. (2017). Creative tourism in balinese rural communities, Current Issues in Tourism, 1-27, DOI: 10.1080/13683500.2017.1358701.
  • Chang L. L., Backman K. F. and Huang Y. C. (2014), Creative tourism: a preliminary examination of creative tourists’ motivation, experience, perceived value and revisit intention, International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 8(4), 401-419.
  • Cinnioğlu, H. (2015). Sürdürülebilir ekonomik kalkınma kapsamında ekoturizmin çevre üzerindeki etkilerinin eleştirel bir bakış açısıyla incelenmesi. Namık Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Metinleri, No: 03, 1.
  • Çakılcıoğlu, M. (2013).Turizm odaklı sürdürülebilir kalkınma için bir yöntem önerisi. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Dergisi, Tasarım+kuram, 9(16), 27-42.
  • Çavuş, Ş. Tanrısevdi, A. (2000). Sürdürülebilir turizm ve yerel ölçekli bir sürdürülebilir turizm gelişme modeli önerisi, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Yıl: 11, Prof. Dr. Hasan Olalı Özel Sayısı, (Eylül-Aralık), 149-159.
  • David L. (2006), Edgell Sr. Managing Sustainable Tourism a Legacy for the Future, NewYork: Haworth Press.
  • Demir, C., ve Çevirgen, A., (2006). Turizm ve çevre yönetimi: sürdürülebilir gelişme yaklaşımı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2006.
  • Erdemir, B. (2018). Sürdürülebilir turizm kapsamında destinasyonların fiziksel ve psikolojik taşıma kapasitesi analizi: Pamukkale Hierapolis ören yeri örneği, (Yüksek Lisans Tezi), Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Gordin, V. and Matetskaya, M. (2012). Creative tourism in Saint Petersburg: The state of the art, Journal of Tourism Consumption and Practice, 4(2), 55-77.
  • Gülüm, E. (2015). Yaratıcı turizm - halk kültürü ilişkisi ve yerelin popülerleşmesi, Millî Folklor, 105, 87-98.
  • Güven, A. (2016). Sürdürülebilir turizm kapsamında yaratıcı turizm: Antalya ili örneği, (Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Ivanova, P. (2013). Creativity and sustainable tourism development, Econmics, 21(2), 108-120.
  • Richards, G.; (2011), Creativity and tourism: the state of the art, Annals of Tourism Research, 38, 1225-1253, doi:10.1016/j.annals.2011.07.008.
  • Korez-Vide, R. (2013). Promotıng sustaınabılıty of tourısm by creatıve tourısm development: how far ıs Slovenıa?, Innovative Issues and Approaches in Social Sciences, 6(1), 77-102.
  • Mommaas, H. (2004). Cultural clusters and the postindustrial city: towards the remapping of urban cultural policy, Urban Studies, 41, 507-532.
  • Moscardo G. (2008). Sustainable tourism ınnovation: challenging basic assumptions, Tourism and Hospitality Research, 8(1), https://doi.org/10.1057/thr.2008.7.
  • Müller, H. (1994). The thorny path to sustainable tourism development, Journal of Sustainable Tourism, Cilt: 2, 504-511.OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development) (2014). Tourism and the creative economy, OECD studies on tourism, OECD Publishing, Paris. DOI: http://dx.doi.org/10.1787/9789264207875-en.
  • Ohridska-Olson, R. and Ivanov, S. (2010). Creative Tourism Business Model And İts Application İn Bulgaria, Proceedings of the Black Sea Tourism Forum ‘Cultural Tourism-The Future of Bulgaria’, Retrieved from http://papers.ssrn.com
  • Özdemir, M. A., ve Kervankıran, G. (2011). Turizm ve turizmin etkileri konusunda yerel halkın yaklaşımlarının belirlenmesi: Afyonkarahisar örneği”. Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı: 24, 1-25.
  • Pawlusiński, R. and Kubal, Ma. (2017). A new take on an old structure? creative and slow tourism in Krakow (Poland)”, Journal of Tourism and Cultural Change, 1-21, DOI: 10.1080/14766825.2017.1330338.
  • Prentice, R. and Andersen, V. (2003). Festival as creative destination, Annals of Tourism Research, 30(1), 7 -30.
  • Prentice, R. and Anderson, V. (2007). Creative tourism supply: creating culturally empathetic destinations, Richards, G. and Wilson, J. (ed.) Tourism, in Creativity and Development (s. 89-106), New-York: Routledge.
  • Richards, G. (2010). Tourism development trajectories- from culture to creativity?, Tourism and Management Studies, file:///C:/Users/bidb/Desktop/creative-%20yaratıcı%20turizm/ing%20kaynak/kullanılanlar/richards,pdf.
  • Richards, G. (2011). Creativity and tourism: the state of the art, Annals of Tourism Research, 38, 1225-1253, doi:10.1016/j.annals.2011.07.008.
  • Richards, G. and Marques, L. (2012). Exploring creative tourism: editors ıntroduction, Journal of Tourism Consumption and Practice, 4(2), 1-11.
  • Richards, G. and Raymond, C. (2000). Creative Tourism. ATLAS News, 23, 16-20.
  • Richards, G. and Wilson, J. (2006). Developing creativity in tourist experiences: a solution to the serial reproduction of culture?, Tourism Management, 27,1408-1413.
  • Richards, G. and Wilson, J. (2007). Tourism development trajectories: from cultural to creativity?, Richards, Gregand Wilson, J. (ed.) Tourism, Creativity and Development in (p. 89-106), New-York: Routledge.
  • Rıtchıe, J. B. and Crouch, G. I., (2003). The Competitive Destination : A Sustainable Tourism Perspective, Oxon, CABI Publishing.
  • Salman, D. ve Uygur, D. (2010). Creative tourism and emotional labor: an investigatory model of possible interactions, International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 4(3), 186-197.
  • Sarkım, M., (2014). Turistik ürün çeşitlendirmesinde sürdürülebilirlik, Timur, A. (Ed.), Turistik Ürün Politikası, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Singsomboon, T. (2014). Tourısm promotıon and the use of local wısdom through creatıve tourısm process, IJBTS International Journal of Business Tourism and Applied Sciences, 2(2),32-37.
  • Sipahi, B. E. (2010). Küresel çevre sorunları kolektif çözüm arayışları ve yönetişim, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:24, 331-344.
  • Solène, P. (2011). Establishing the connections between the goals of sustainable development and creative tourism. (Master of thesis). Uppsala Unıversıty, Faculty of Scıence And Technology, http://www.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A454754&dswid=-8319.
  • Tan, S. K., Kung, S. F., and Luh, D.B. (2013). A model of ‘creative experience’ in creative tourism. Annals of Tourism Research, 41, 153-174.
  • UNEP (United Nations Environment Programme) and WTO (World Tourism Organization) (2005). Making tourism more sustainable, a guide for policy makers. http://www.unep.fr/shared/publications/pdf/DTIx0592xPATourismPolicyEN.pdf.
  • UNESCO (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization) (2006). Towards sustainable strategies for creative tourism, Discussion Report of the Planning Meeting for 2008 International Conference on Creative Tourism Santa Fe, New Mexico, U.S.A. October 25-27, 2006, http://unesdoc.unesco.org/images/0015/001598/159811e.pdf.
  • UNWTO (World Tourism Organization) (2012). Sustainable development of tourism. http://sdt.unwto.org/en/content/about-us-5.
  • Wurzburger, R. (2010), Introduction to the Santa Fe & UNESCO İnternational Conference. A Global Conversation On Best Practices And New Opportunities. In R.
  • Wurzburger, T. Aageson, A. Pattakos, & S. Pratt (Eds.), Creative tourism: A global conversation , Santa Fe: Sunstone Press.
  • Wurzburger, R. Aageson, T., Pattakos, A. and Pratt, S. (2008). Creative tourism, A Global conversation, Sunstone Press, Santa Fe.
  • Wattanacharoensil W. and Sakdiyakorn M. (2016). The potential of floating markets for creative tourism: a study in nakhon pathom province, Thailand, Asia Pacific Journal of Tourism Research, 21(1), 3-29, DOI: 10.1080/10941665.2014.998250.
  • Vernon, J., Essex, S., Pinder, D., and Curry, K. (2005). collaborative policymaking: local sustainable projects, Annals of Tourism Research, 32 (2), 325-345.
  • Virginija, J. (2016). Interaction between cultural/creative tourism and tourism/cultural heritage ındustries, (INTECH) World's Largest Science, Technology & Medicine Open Access Book Publisher.
  • Zoğal, V. ve Emekli, G. (2017). Yaratıcı turizme kavramsal ve coğrafi bir yaklaşım, Ege Coğrafya Dergisi, 26/1, 21-34.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serap Akdu 0000-0003-2144-1377

Yayımlanma Tarihi 27 Ekim 2019
Gönderilme Tarihi 29 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 2019 Ek Sayı

Kaynak Göster

APA Akdu, S. (2019). Sürdürülebilir Turizm Gelişimi ve Yaratıcı Turizm. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 132-139. https://doi.org/10.36362/gumus.613056