Günümüzde internet kullanıcılarının oranı hızla artmaktadır.
İnternetin yaygınlaşmasıyla internet üzerinden pazarlama faaliyetleri de
artmıştır. İnternet zaman ve mesafe kavramlarını ortadan kaldırarak
tüketicilerin günün herhangi bir saatinde ve dünyanın herhangi bir yerinde
istedikleri ürünü satın almasını mümkün kılmaktadır. Tüketicileri elektronik
alışverişe sevk eden birçok faktör vardır ve tüketiciler farklı amaçlarla satın
alma davranışı gerçekleştirmektedirler. Bu çalışmada tüketicilerin hedonik ve
faydacı güdülerinin elektronik pazarlama ve satın alma davranışı üzerindeki
etkisi ile elektronik pazarlamanın satın alma davranışı üzerindeki etkisini
belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Sakarya ilinde yaşayan
tüketiciler araştırmanın ana kütlesi olarak belirlenmiştir. Seçilecek örneğin
ana kütleyi temsil gücü yüksek olması için tesadüfi olmayan örnekleme
yöntemlerinden kolayda örnekleme metodu kullanılmış ve Sakarya ilinde yaşayan
toplam 406 tüketiciye yüz yüze anket uygulanmıştır. Anket sonucunda elde edilen
veriler Spss 21 ve Amos 24 programlarıyla analiz edilmiş ve hedonik ve faydacı
tüketimin elektronik pazarlama ve satın alma davranışı üzerinde pozitif
etkilerinin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca elektronik pazarlamanın da satın
alma davranışı üzerinde pozitif etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Hedonik Tüketim Faydacı Tüketim Elektronik Pazarlama Satın Alma Davranışı
In the present day, the rate of
internet users is increasing rapidly. Internet marketing activities have also
increased by the spread of the internet.. By eliminating the concepts of time
and distance, the Internet makes it possible for consumers to buy the product
they want at any time of the day and anywhere in the world. There are many factors
that drive consumers into electronic shopping, and consumers are making
purchasing behavior for different purposes. In this study, it is aimed to
determine the effect of hedonic and utilitarian motives of consumers on
electronic marketing and purchasing behavior and the effect of electronic
marketing on purchasing behavior. For this purpose, consumers living in Sakarya
province were determined as the main mass of the study. The convenience
sampling method (stratified non-random sample) was used to represent highly the
main population of the selected sample and a face-to-face questionnaire was
applied to a total 406 consumers from Sakarya province. The data obtained from
the surveys were analyzed by Spss 21 and Amos 24 programs and it was determined
that hedonic and utilitarian consumption had positive effects on electronic
marketing and purchasing behavior. In addition, electronic marketing has a
positive effect on purchasing behavior.
Hedonic Consumption Utilitarian Consumption Electronic Marketing Purchase Behavior
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 2019 Ek Sayı |