Turizm sektörünün doğrudan ve dolaylı
yoldan ekonomiye olan katkısının yanında, turizm yatırımları normal koşullarda
geri dönüşü uzun yıllar alan, sermaye oranı yüksek, siyasal, sosyal, doğal ve
ekonomik olaylara son derece duyarlı ve kırılgan, dolayısıyla da girişimciler için
riskli yatırımlardır. Bu durum devletlerin turizm sektörünün sağladığı ekonomik
ve sosyal faydaların artarak devam etmesini sağlamak için sektörün ihtiyaç
duyduğu yasal düzenlemeleri uygulamaya koyma gerekliliklerini ortaya
çıkarmaktadır. Bu uygulamalar arasında girişimcileri turizm alanında yatırıma
yönlendirici teşvikler ve destekler önemli yer tutmaktadır. Bu çalışmanın amacı
paydaşların bakış açısıyla turizm teşviklerini ve desteklerini
değerlendirmektir. Özellikle farklı kurumların verdiği turizm teşvik ve
destekleri turizm paydaşlarının bakış açısıyla değerlendirilmiştir. Çalışmada
nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup, 5 turizm sektör temsilcisi ve 5 kamu
kurumu yöneticisi ile görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda
işletme/dernek yöneticilerinin bazıları turizm destek ve teşviklerinden
haberdarken, bazıları ise bu konuda yeteri kadar bilgi sahibi olmadıklarını
ifade etmişlerdir. Bu yüzden kamu kuruluşlarının daha fazla tanıtıcı faaliyette
bulunması isabetli olacaktır. Kamu kurumları sadece teşvik/destek vermekle
kalmayıp, işletmelere/derneklere danışmanlık hizmeti de vermelidir. Turizm
teşviklerine/desteklerine başvuru yapılırken başvuru adımları kısaltılmalı,
bürokratik işlemler azaltılmalıdır. Büyük yatırımlar gerektiren projelerde kamu
kurumları özel sektörle daha fazla işbirliği içine girmelidir.
Teşvik uygulamaları turizm destekleri turizm paydaşları Bartın
In addition to the direct and indirect contribution of the tourism
sector to the economy, tourism investments are normally fragile and highly
sensitive to political, social, natural and economic events, which take many
years of return and are risky for entrepreneurs. This situation necessitates
the requirement of states to implement the legal regulations required by the
sector in order to ensure the continued economic and social benefits of the
tourism sector. Among these implementations, incentives and supports that guide
entrepreneurs to investment in tourism are important. The aim of this study is
to evaluate tourism incentives and supports from the perspective of
stakeholders. Especially, tourism incentives and supports given by different
institutions were evaluated from the perspective of tourism stakeholders.
Qualitative research method was used in the study and interviews were conducted
with 5 tourism sector representatives and 5 public institutions managers. As a
result of the research, some of the business / association managers were aware
of tourism support and incentives, while others stated that they did not have
enough information about this issue. Therefore, it would be prudent for public
institutions to engage in more promotional activities. Public institutions
should not only provide incentives / support, but also advise businesses /
associations. When applying for tourism incentives / supports, application
steps should be shortened and bureaucratic procedures should be reduced. In
projects requiring large investments, public institutions should cooperate more
with the private sector
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 20 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 2019 Ek Sayı |