The interaction, cooperation and mutual communication needed in the cultural relations of individuals has been replaced by the communication channels that have been under the control of the developing technological tools. The levels of relationship with social media can vary directly in relation to children's ages, development, cultural and environmental factors. However, the effects of social media on children may be positive or negative.
The aim of this study is to determine the social media usage levels of fifth grade students and their relationships based on gender, social network usage, age, social media tools, a number of shares. In the light of the data obtained, the relationship between cause and effect and the negative effects of social media are also discussed.
The survey research was used in the study and it was carried out with 222 fifth grade students who were studying in Istanbul in 2018. As a result of the research, the attitudes of students towards social media; it was searched whether there were any differences according to the social media tools of membership, duration of use, frequency of use, the average time spent on social media, and the social media tool they mostly use. The results obtained from the study were discussed legal basis and suggestions for the future researches were discussed with the negative effects of social media on children.
Negative effects of social media social media use social media.
Bireylerin kültürel ilişkilerinde ihtiyaç duyulan etkileşim, iş birliği ve karşılıklı iletişimin yerini, gelişen teknolojik araçların kontrolü altına giren iletişim kanalları almaya başlamış, bu araçlar ile çoğunlukla klavye üzerinden iletişim biçimi kurulan bir dil oluşmuştur. Sosyal medya ile ilişki düzeyleri çocukların yaşlarına, gelişimlerine, kültürel ve çevresel faktörleri ile doğrudan bağlantılı olarak farklılıklar gösterebilmektedir. Ancak çocuklar üzerinde sosyal medyanın bıraktığı izler olumlu olabileceği gibi istenmese dahi olumsuz da olabilmektedir.
Bu çalışmada, beşinci sınıfta öğrenim görmekte olan öğrencilerin, sosyal medya kullanım düzeylerinin ve bu düzeylerin cinsiyet, paylaşım sıklığı, araçları tercih ve öğrenme yolları gibi değişkenlerle bağlantılılarının saptanması hedeflenmiştir. Bu araştırma tarama modeli kullanılarak ve 2018 yılında İstanbul ilinde öğrenim görmekte olan 222 beşinci sınıf öğrencisinin katılımı ile yapılmıştır.
Gerçekleştirilen çalışma ile öğrencilerin sosyal medya kullanım durumları; cinsiyet, sosyal ağ kullanımı, yaş, kullanılan sosyal medya araçları, paylaşım sayıları, sosyal medya ile nasıl tanıştıkları ve sosyal ağlarda aktif olma sürelerine göre incelenerek öğrencilerin sosyal medya kullanım durumları arasında farklılıklar bulunup bulunmadığına bakılmış ve elde edilen veriler ışığında neden sonuç ilişkileri ve sosyal medyanın olumsuz etkilerinin nasıl azaltılabileceği tartışılmıştır.
Araştırma sonucunda elde edilen bulgular yasal durum ve taraf olduğumuz uluslararası anlaşmalar boyutu ile tartışılarak gelecek çalışmalara yönelik düşünceler sunulmuş, sosyal medyanın çocuklar üzerindeki olumsuz etkilerinin nasıl azaltılabileceği tartışılmıştır.
Sosyal medya Sosyal Medya Kullanımı Sosyal Medyanın Olumsuz Etkileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 26 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 11 Sayı: 1 |