Bu çalışmanın amacı İstanbul Topkapı Sarayı Müzesi ziyaretçilerinin hizmet kalitesi algılamalarının memnuniyetleri üzerindeki etkisini ölçmektir. Bu doğrultuda yapılmış olan çalışmada anket veri toplama aracından yararlanılmış olup 396 adet anket formu değerlendirilmeye tabi tutulmuştur. Elde edilen verilere frekans, faktör analizi, t testi, anova ve regresyon analizi yapılmıştır. Faktör analizi sonuçlarına göre Topkapı Sarayı Müzesi ziyaretçilerinin hizmet kalitesi algılamalarının dört faktörden oluştuğu (empati, sergilere ilişkin unsurlar, fiziksel ile fiyat ve diğer unsurlar) tespit edilmiştir. Çalışmada katılımcıların en fazla katılım gösterdiği faktör empati ve sergilere ilişkin unsurlar olurken en az katılım gösterilen faktör ise fiyat ve diğer unsurlar faktörü olmuştur. Ayrıca yapılan regresyon analizi sonucuna göre empati ve sergilere ilişkin unsurların müze ziyaretçilerinin memnuniyetini etkileyen en önemli faktörler olduğu tespit edilmiştir.
Müze, Müze Ziyaretçileri Hizmet Kalitesi Memnuniyet Topkapı Sarayı Müzesi
Abstract
The purpose of this study is to measure the effect of service quality perceptions of Istanbul Topkapı Palace Museum visitors on their satisfaction. Accordingly, the survey data collection tool was used in this study and 396 questionnaire forms were evaluated. Frequency, factor analysis, t test, anova and regression analysis were performed to the obtained data. According to the results of the factor analysis, it was determined that the service quality perceptions of the Topkapı Palace Museum visitors consist of four factors (empathy, physical, exhibition elements, price and other factors). While the factors related to empathy and exhibitions were the ones which the participants joined the most in the study, the factor with the least participation was the price and other factors. In addition, according to the results of the regression analysis, it was determined that the factors related to empathy and exhibitions are the most important factors which affect the satisfaction of museum visitors.
Museum, Museums Visitors Service Quality Satisfaction Topkapı Palace Museum.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Eylül 2021 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 12 Sayı: 3 |