Workplace skill development systems include training opportunities in businesses with a general point of view. Employees use their technical and managerial skills while performing the planned and distributed works in line with organizational purposes, but in cases where their skills are insufficient, employers are expected to provide the necessary support to their employees and organize educational and instructive activities. All these educational activities, as expected, give employees the opportunity to develop themselves to a certain extent, but they also change the comfort environment they are used to. In terms of human resources management, training and development activities also have different effects on the employee. The aim of this study is to examine the relationship between the workplace skill systems, job satisfaction and organizational commitment and to try to determine the role of workplace skill development systems. In this research, which is modeled as a qualitative study, the answers collected from a total of 244 participants were analyzed with the SPSS. It has been determined that there is a positive and moderate relationship between workplace skill development systems, job satisfaction and organizational commitment, and workplace skill development systems play a mediating role in the relationship between job satisfaction and organizational commitment.
skill development workplace training job satisfaction organizational commitment
İşyeri beceri geliştirme sistemleri, genel bir bakış açısı ile işletmelerde uygulanan eğitimleri ve kariyer fırsatlarını içermektedir. İş görenler, örgütsel amaçlar doğrultusunda planlanan ve bölüşülen işleri gerçekleştirirken, teknik ve yönetsel becerilerini kullanırlar fakat becerilerinin yetersiz kaldığı durumlarda işverenlerin çalışanlarına gerekli desteği vermesi, eğitici ve öğretici faaliyetleri organize etmesi beklenmektedir. Bütün bu eğitsel faaliyetler, beklendiği üzere iş görenlere belli ölçülerde kendilerini geliştirme fırsatı vermektedir ancak aynı zamanda alıştıkları konfor ortamını da değiştirmektedir. İnsan kaynakları yönetimi açısından eğitim ve geliştirme faaliyetleri, iş gören üzerinde farklı etkilere de sahiptir. Bu çalışmada amaç, üç farklı değişken olarak kabul edilen; işyeri beceri sistemleri, iş tatmini ve örgütsel bağlılık kavramları arasındaki ilişkiyi incelemek ve bu ilişki ağı içinde işyeri beceri geliştirme sistemlerinin rolünü belirlemeye çalışmaktır. Nitel bir çalışma olarak modellenen bu araştırmada toplam 244 katılımcıdan toplanan cevaplar SPSS 22 programı ile analiz edilmiştir. En son değişkenler arası ilişkiler için Pearson korelasyon ve Lineer regresyon analizleri yapılmıştır. Sonuç olarak; işyeri beceri geliştirme sistemleri ile iş tatmini ve örgütsel bağlılık arasında pozitif yönde ve orta düzeyde bir ilişkinin varlığı ve işyeri beceri geliştirme sistemlerinin iş tatmin ve örgütsel bağlılık ilişkisinde aracı bir rol üstlendiği tespit edilmiştir. Bu çalışmanın hem literatüre hem de iş dünyasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
beceri geliştirme işyeri eğitimleri iş tatmini örgütsel bağlılık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Şubat 2022 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 1 |