Öz
Araştırmanın amacı Acil Durum ve Afetlere Müdahale personelinin kriz anı kurum içi iletişim düzeylerinin belirlenerek, demograik değişkenlere göre anlamlı bir farklılığın olup olmadığının tespit edilmesidir. Elde edilecek bulgular vesilesiyle Acil Durum ve Afetlere Müdahale personelinin iletişim anlamındaki sorunları tespit edilerek daha etkin çalışmalarının önünün açılması hedeflenmektedir. Araştırma ölçeğinin ana başlığı “Kriz Anı Kurum İçi İletişim” olup 4 alt faktöre ayrılmıştır: ‘‘Kriz Anı Ekip İletişiminin Değerlendirilmesi’, ‘‘Kriz Anı Bireysel İletişim Aktivasyonunun Değerlendirilmesi’’, ‘‘İletişimsel Kriz Yönetim Planları Erişilebilirliğinin ve Bilinirliliğinin Değerlendirilmesi’’ ve ‘‘İletişimsel Kriz Yönetim Planlarının İşlevselliğinin Değerlendirilmesi”. Anket 6 adet demografik soruyu veya toplamda 23 adet Kriz Anı Kurum İçi İletişim ölçeğinin sorularını içermektedir. Araştırmada frekans, yüzde tabloları ve Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırmanın evreni Trabzon’da görev yapan, Devlet Hava Meydanları İşletmesi, Afet ve Acil Durum Başkanlığı, Orman Bölge Müdürlüğü ve İtfaiyede (acil durum ve afetlere müdahalede görev yapan) çalışanlardır. Toplamda 103 personele ulaşılmış ve anket uygulanmıştır. Anket 28.11.2020-15.12.2020 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Kriz anı ekip iletişiminin farklı faktörler ve değişkenler açısından değişiklik gösterdiği bulunmuştur. Ayrıca, sorulara verilen cevapların demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğine dair yapılan test sonucu cinsiyet değişkeni açısından 2 soru, medeni durum açısından 1 soru, kıdem değişkeni açısından 2 soru, yaş değişkeni açısından 2 soru, çalışılan kurum açısından 13 soru, ünvan değişkenine göre 6 soru farklılık göstermektedir.
Çalışmamızda yardımlarını esiegemeyen Uzman Lokman ODABAŞ 'a Teşekkür ederiz
The aim of the study is to determine whether there is a significant difference according to demographic variables by determining the internal communication levels of the Emergency and Disaster Response personnel at the moment of the crisis. With the findings to be obtained, it is aimed to determine the communication problems of Emergency and Disaster Response personnel and to pave the way for more effective work. The main title of the research scale is “Internal Communication During Crisis” and it is divided into 4 sub-factors: “Evaluation of Crisis Team Communication”, “Evaluation of Crisis Individual Communication Activation”, “Evaluation of Accessibility and Awareness of Communicative Crisis Management Plans” and “Evaluating the Functionality of Communicative Crisis Management Plans”. The questionnaire includes 6 demographic questions or a total of 23 questions of the Internal Communication Scale of the Moment of Crisis. Frequency, percentage tables and Mann-Whitney U test were used in the study. The universe of the research is the employees working in the State Airports Administration, the Disaster and Emergency Presidency, the Regional Directorate of Forestry and the Fire Department (working in emergency and disaster response), working in Trabzon. A total of 103 personnel were reached and a questionnaire was conducted. The survey was conducted between 28.11.2020-15.12.2020. It has been found that team communication at the time of the crisis varies in terms of different factors and variables. In addition, the results of the test on whether the answers given to the questions differ according to demographic variables are 2 questions in terms of gender variable, 1 question in terms of marital status, 2 questions in terms of seniority variable, 2 questions in terms of age variable, 13 questions in terms of the institution where they work, 6 questions according to the title variable.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Şubat 2022 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 1 |