In this research, it was aimed to investigate the effect of outsourcing applications in Ankara Yıldırım Beyazıt University dining hall services on the satisfaction levels of students, who are the people who benefit most from dining hall services. An explanatory approach was chosen to achieve the purpose set for this study. The research is quantitative research oriented and causal screening research design was chosen as the research design. Convenience sampling method was chosen as the sampling method in the research. As data collection tools in the research, Hall's (2015) Canteen Services Scale and Dining Hall Satisfaction Scale prepared by Ali and Rue (2015) and a questionnaire including questions about the demographic characteristics of the participants were used. By analyzing the data, it was concluded that the dining hall services at Ankara Yıldırım Beyazıt University have a positive and significant effect on the satisfaction levels of the students, which are the sub-dimensions of cafeteria services, the characteristics of the dining hall staff, the quality of the meals served and the physical conditions of the dining hall has been reached.
Bu araştırma araştırmada Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi yemekhane hizmetlerinde dış kaynak uygulamaları sürecini inceleyerek yemekhane hizmetlerinden en fazla faydalanan kişiler olan öğrencilerin memnuniyet düzeyleri üzerindeki etkisini araştırmak amaçlanmıştır. Bu çalışma için belirlenen amaca ulaşmak için açıklayıcı bir yaklaşım seçilmiştir. Araştırma nicel araştırma yönelimlidir ve araştırma deseni olarak nedensel tarama araştırma deseni seçilmiştir. Araştırmada örnekleme yöntemi olarak kolayda örnekleme yöntemi seçilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Hall’ın (2015)Yemekhane Hizmetleri Ölçeği ile Ali ve Rue (2015) tarafından hazırlanan Yemekhane Memnuniyet Ölçeği ve katılımcıların demografik özelliklerine ilişkin soruların bulunduğu bir anket kullanılmıştır. Verilerin analiz edilmesi ile Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi’nde yemekhane hizmetlerinin öğrenci memnuniyeti üzerinde olum bir etkisinin bulunduğu dahası yemekhane hizmetlerinin alt boyutları olan yemekhane personelinin özellikleri, servis edilen yemeklerin nitelikleri ve yemekhanenin fiziki koşulları boyutlarının öğrencilerin yemekhane memnuniyet düzeyleri üzerinde pozitif yönlü ve anlamlı etkilerinin olduğu sonucuna varılmıştır.
dış kaynak kullanımı yemekhane hizmetleri öğrenci memnuniyeti
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Şubat 2022 |
Gönderilme Tarihi | 10 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 1 |