Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Qualitative Research on The Educational Use of Virtual Museum Tours during The Covid-19 Pandemic

Yıl 2022, Cilt: 13 Sayı: 3, 1103 - 1112, 17.10.2022

Öz

With the Covid-19 outbreak in 2020, many public areas were temporarily closed in line with security measures. Museums, which are an important factor in the continuation of tourism mobility, have been adversely affected by this situation. In response to the current situation, museums have turned to the internet and social networks for dialogue with visitors, dissemination of content and presentation of events that cannot be physically organized, in order to continue to fulfill their social, cultural and educational functions. Many museums have tried to connect with their visitors in different ways and on different platforms through digital exhibitions, virtual tours, e-learning materials, internet conferences. Providing access to museums using information technologies is defined as the concept of virtual museums. Due to the development of technology, many museums have started to offer augmented virtual reality together with physical objects and environments to visitors. However, it has been limited by the accessibility of systems installed within sites or as part of museum exhibits. In this study, it is aimed to determine the experiences and perspectives of teachers who use virtual museums in educational activities on the use of virtual museum tours for educational purposes. Within the scope of the research, 10 teachers were reached and a semi-structured interview form was used. The semi-structured form consists of two parts and eleven questions. The form was created by experts in the field. In line with the investigations; It has been concluded that the importance of virtual museums in education is increasing gradually, that the inclusion of virtual museum tours in the education-teaching processes will have positive reflections on the learning processes, and that teachers generally accept virtual museums as educational materials.

Kaynakça

  • Aladağ, E., Akkaya, D., Şensöz, G. (2014). Sosyal Bilgiler Dersinde Sanal Müze Kullanımının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16 (2) , 199-217.
  • Katz, J. E., Halpern, D. (2015). Can Virtual Museums Motivate Students Toward a Constructivist Learning Approach?. Journal of Science Education and Technology , 24, 776-788.
  • Kaya, R., Okumuş, O. (2018). Sanal müzelerin tarih derslerinde kullanımının öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Turkish History Education Journal, 7(1), 113-153.
  • Kocabıyık, O. (2016). Olgubilim ve Gömülü Kuram: Bazı Özellikler Açısından Karşılaştırma Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 55-66.
  • Maryse, P. (2015) The Virtual Museum of Canada's Learning Objects: Why do French Canadian Teachers and Their Students Use Them so Little?, Museum Management and Curatorship, 2(30), 100-116.
  • Patton M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. California: 3rd Sage Publications.
  • Schaller, D. T., Allison-Bunnell, S. (2003). Practicing What We Teach: How Learning Theory Can Guide Development of Online Educational, Activities.
  • Sezgin, S., Fırat M. (2020). Covid-19 pandemisinde uzaktan eğitime geçiş ve dijital uçurum tehlikesi Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
  • Sürme, M., Atılgan, E. (2020). Sanal Müzede Sanal Tur Yapan Bireylerin Memnuniyet Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3): 1794-1805.
  • Schweibenz, W. (2004). The development of virtual museums. International Council of Museums News,2.
  • Şahin, K. (2019). Sosyal bilgiler dersi öğretiminde sanal müze kullanımına ilişkin öğrenci tutumlarının belirlenmesi. International Congresses on Education 19-22 Temmuz, Sakarya,Türkiye.
  • Tepecik, A. (2007). Sanat eğitimi ve sanal müze. Geçmişten Geleceğe Türkiye’de Müzecilik I. Sempozyumu 21-22 Mayıs (ss. 233-240). Ankara: VEKAM
  • Travkina, E., Murzyn-Kupisz, M. (2019). Museums and Local Development in Poland. OECD local economic and employment development report.
  • Ulusoy, K. (2010). Open education students perspectives on using virtual museums application in teaching history subjects. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE. 11(4)
  • Ustaoğlu, A. (2012). İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersi Türk tarihinde yolculuk ünitesinde sanal müzelerin kullanımının öğrenci başarısına etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yavuzoğlu, A., N. (1999). Cağdaş Eğitimde Muzenin İşlevi. T. Atagok (Ed.), Yeniden Müzeciliği Düşünmek. (s.147-153). İstanbul: Yıldız Teknik Universitesi Yayınları

Sanal Müze Turlarının Covid-19 Pandemi Sürecinde Eğitsel Amaçlı Kullanılması Üzerine Nitel Bir Araştırma

Yıl 2022, Cilt: 13 Sayı: 3, 1103 - 1112, 17.10.2022

Öz

2020 yılındaki Covid-19 salgını ile birlikte kamuya ait birçok alanda güvenlik tedbirleri doğrultusunda geçici olarak kapamaya gidilmiştir. Turizm hareketliliğinin devamında önemli bir unsur olan müzeler ise bu durumdan olumsuz etkilenmiştir. Mevcut duruma yanıt olarak müzeler sosyal, kültürel ve eğitsel işlevlerini yerine getirmeye devam edebilmek için ziyaretçilerle diyalog, içeriğin yayılması ve fiziksel olarak düzenlenemeyen etkinliklerin sunumu için internet ve sosyal ağlara yönelmiştir. Birçok müze dijital sergiler, sanal turlar, e-öğrenme materyalleri, internet konferanslarıyla farklı şekillerde ve farklı platformlarda ziyaretçileri ile bağlantı kurmaya çalışmıştır. Bilgi teknolojilerini kullanarak müzelere erişim sağlama sanal müze kavramı olarak tanımlanmaktadır. Teknolojinin gelişmesine bağlı olarak günümüzde birçok müze, ziyaretçilere fiziksel nesneler ve ortamlarla birlikte artırılmış sanal gerçekliği sunmaya başlamıştır. Ancak, siteler içinde veya müze sergilerinin bir parçası olarak kurulan sistemlerin erişilebilirliği ile sınırlı kalmıştır. Bu çalışmada eğitim faaliyetlerinde sanal müze kullanan öğretmenlerin sanal müze turlarının eğitsel amaçlı kullanılması konusundaki deneyimlerinin ve bakış açılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında 10 öğretmene ulaşılmış ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış form iki bölüm ve on bir sorudan oluşmaktadır. Form alanında uzman kişiler tarafından oluşturulmuştur. Yapılan incelemeler doğrultusunda; sanal müzelerin eğitimdeki öneminin giderek arttığı, sanal müze turlarının eğitim-öğretim süreçlerine daha fazla dâhil olmasının öğrenme süreçlerine olumlu yansımalarının olacağı ve öğretmenlerin genel olarak sanal müzeleri birer eğitim materyali olarak kabul ettikleri sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aladağ, E., Akkaya, D., Şensöz, G. (2014). Sosyal Bilgiler Dersinde Sanal Müze Kullanımının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16 (2) , 199-217.
  • Katz, J. E., Halpern, D. (2015). Can Virtual Museums Motivate Students Toward a Constructivist Learning Approach?. Journal of Science Education and Technology , 24, 776-788.
  • Kaya, R., Okumuş, O. (2018). Sanal müzelerin tarih derslerinde kullanımının öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Turkish History Education Journal, 7(1), 113-153.
  • Kocabıyık, O. (2016). Olgubilim ve Gömülü Kuram: Bazı Özellikler Açısından Karşılaştırma Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 55-66.
  • Maryse, P. (2015) The Virtual Museum of Canada's Learning Objects: Why do French Canadian Teachers and Their Students Use Them so Little?, Museum Management and Curatorship, 2(30), 100-116.
  • Patton M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. California: 3rd Sage Publications.
  • Schaller, D. T., Allison-Bunnell, S. (2003). Practicing What We Teach: How Learning Theory Can Guide Development of Online Educational, Activities.
  • Sezgin, S., Fırat M. (2020). Covid-19 pandemisinde uzaktan eğitime geçiş ve dijital uçurum tehlikesi Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
  • Sürme, M., Atılgan, E. (2020). Sanal Müzede Sanal Tur Yapan Bireylerin Memnuniyet Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3): 1794-1805.
  • Schweibenz, W. (2004). The development of virtual museums. International Council of Museums News,2.
  • Şahin, K. (2019). Sosyal bilgiler dersi öğretiminde sanal müze kullanımına ilişkin öğrenci tutumlarının belirlenmesi. International Congresses on Education 19-22 Temmuz, Sakarya,Türkiye.
  • Tepecik, A. (2007). Sanat eğitimi ve sanal müze. Geçmişten Geleceğe Türkiye’de Müzecilik I. Sempozyumu 21-22 Mayıs (ss. 233-240). Ankara: VEKAM
  • Travkina, E., Murzyn-Kupisz, M. (2019). Museums and Local Development in Poland. OECD local economic and employment development report.
  • Ulusoy, K. (2010). Open education students perspectives on using virtual museums application in teaching history subjects. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE. 11(4)
  • Ustaoğlu, A. (2012). İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersi Türk tarihinde yolculuk ünitesinde sanal müzelerin kullanımının öğrenci başarısına etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yavuzoğlu, A., N. (1999). Cağdaş Eğitimde Muzenin İşlevi. T. Atagok (Ed.), Yeniden Müzeciliği Düşünmek. (s.147-153). İstanbul: Yıldız Teknik Universitesi Yayınları
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Ada Bu kişi benim 0000-0002-5004-674X

Ercan İnce 0000-0003-4821-8140

Atınç Olcay Bu kişi benim 0000-0003-0407-5467

Yayımlanma Tarihi 17 Ekim 2022
Gönderilme Tarihi 12 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ada, M., İnce, E., & Olcay, A. (2022). Sanal Müze Turlarının Covid-19 Pandemi Sürecinde Eğitsel Amaçlı Kullanılması Üzerine Nitel Bir Araştırma. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(3), 1103-1112. https://doi.org/10.36362/gumus.1102191