Araştırma, pandemi sonrası katılımcıların “beden eğitimi ve oyun” dersine yönelik tutum ve problem algılarının değişip değişmediğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda 2022-2023 eğitim-öğretim yılı içinde Gümüşhane merkez ve ilçelerinde aktif çalışan sınıf öğretmenleri ile çalışma yürütülmüştür Araştırmada, katılımcılara Yıldız (2010) tarafından geliştirilen “sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun dersine yönelik tutum ve problemler ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma grubu kolay örnekleme yöntemi ile belirlenmiş olup, çalışmaya 240 (%57,1 kadın, %42,9 erkek)) sınıf öğretmeni katılım sağlamıştır. Kişiler bilgiler ve ölçeklere katılımcıların verdiği cevapların analizinde betimsel istatistik yöntemler (aritmetik ortalama, standart sapma), normal dağılım ölçütleri (basıklık/çarpıklık değerleri), t-testi, ANAVO ve korelasyon testleri uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun dersine yönelik tutumlarının yüksek olduğu ve karşılaşılan problemlerin ise ortalamanın altında olduğu görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin “beden eğitimi ve oyun dersine yönelik tutumları ve problem algıları” bazı değişkenler açısından farklılık göstermektedir. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin %81,7’sinin beden eğitimi ve oyun dersinin branş öğretmenleri tarafından işlenmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Korelasyon analizi sonucu ise sınıf öğretmenlerinin beden eğitim dersine yönelik tutumları arttıkça problem algılarının düştüğünü ortaya koymuştur. Çalışma, COVİD-19 pandemi sonrası sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum ve karşılaştıkları problemleri belirlemek açısından önemli bir boşluğu ortaya koymuştur.
The research aims to reveal whether the attitudes and problem perceptions of the participants towards the "physical education and game" lesson have changed after the pandemic. For this purpose, a study was conducted with classroom teachers who were actively working in Gümüşhane center and its districts in the 2022-2023 academic year. The research group was determined by easy sampling method and 240 (57.1% female, 42.9% male)) classroom teachers participated in the study. Descriptive statistical methods (arithmetic mean, standard deviation), normal distribution criteria (kurtosis/skewness values), t-test, ANAVO and correlation tests were applied in the analysis of the participants' answers to the personal information and scales. According to the results of the research, it was seen that the classroom teachers' attitudes towards physical education and game lessons were high and the problems encountered were below the average. Classroom teachers' "attitudes and problem perceptions towards physical education and game lessons" differ in terms of some variables. In addition, 81.7% of the classroom teachers stated that physical education and game lessons should be taught by branch teachers. As a result of the correlation analysis, it was revealed that as the attitudes of the classroom teachers towards the physical education lesson increased, their perception of the problem decreased. The study revealed an important gap in terms of determining the attitudes and problems faced by classroom teachers towards physical education and sports lessons after the COVID-19 pandemic.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 3 |