Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Role of Open and Distance Learning in Management and Strategy Education

Yıl 2024, Cilt: 15 Sayı: 2, 396 - 411, 05.06.2024

Öz

One of the important elements that create added value for businesses is human resources. The equipment and equipment that employees have are characteristics of performance until individual performance changes. University education, which has an important place in ensuring the adequacy of human resources, is in this structural infrastructure. This research aims to analyze the competencies that the open and distance learning system, which is an important part of higher education in Turkey, provides to learners regarding management and strategy concepts. Within the scope of the research, the first and last of the open education systems products are included in the Anadolu University Open Education System. As a data collection method, the programs and course curricula of all faculties of the system are available through detailed scanning method. According to the relevant advertisements and contents, the services were categorized according to the courses and programs in which they were compiled, and content analysis was carried out. Research result; It is seen that the relevant programs frequently include management and strategy courses, but management courses are predominant. Information management, communication management, risk taking categories are among the main points where the courses focus on decision making, problem separation, visionary, ethics and sustainability. These are the areas where the curriculum can be strengthened and manager candidates can be developed in programs in the open and distance learning system.

Kaynakça

  • Acuner, T. & İlhan T. (2002). 21. yüzyılda yönetim anlayışı ve Türk yöneticilerinin bakış açısı. 10. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiri Kitabı, Akdeniz Üniversitesi İ.İ.B.F. Fakültesi Yayınları No: 4, 23 – 25 Mayıs, Antalya.
  • Aöf Resmi Sayfası, (2023.) https://www.anadolu.edu.tr/acikogretim/acikogretim-sistemi/tarihce , (Erişim Tarihi: 18.07.2023).
  • Appleby, R. C. (1991). Modern business administration (5th ed.). London: Pitman.
  • Ardanıç, B. (1982). Modern yönetim ilkeleri: Karar verme, modern yönetim semineri, ders notları, Türk – İş Yay No: 144.
  • Aydınlı, H. İ. (2004). Sosyo-ekonomik dönüşüm süreci (post-fordizm) ve sanayi ötesi yaklaşımlar. Kamu-İş, Cilt: 7, S: 4, ss.1–20.
  • Bolat, T. Aytemiz Seymen, O. Bolat, O.Đ. & Erdem, B. (2008). Yönetim ve organizasyon. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Bovee, C.L., Thill, J.V., Wood, M.B. & Dovel G.P. (1993). Management. Newyork: McGraw-Hill Inc.

Yönetim ve Strateji Eğitiminde Açık ve Uzaktan Öğrenmenin Rolü

Yıl 2024, Cilt: 15 Sayı: 2, 396 - 411, 05.06.2024

Öz

İşletmeler için katma değer yaratan önemli unsurlardan biri insan kaynağıdır. Çalışanların sahip olduğu donanım ve beceriler bireysel performansı belirlediği kadar örgütsel performansı da etkilemektedir. İnsan kaynağına ilişkin yeterliliklerin oluşmasında önemli yere sahip olan üniversite eğitimi bu bağlamda alt yapı niteliğindedir. Bu araştırma Türkiye’de yüksek öğretimin önemli bir parçası olan açık ve uzaktan öğrenme sisteminin öğrenenlere yönetim ve strateji kavramlarına ilişkin kazandırdığı yeterlilikleri analiz etmeyi amaçlamaktadır. Araştırma kapsamında açıköğretim faaliyetlerinin ülkemizdeki ilk ve en köklü uygulayıcısı Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi yer almaktadır. Veri toplama yöntemi olarak sisteme ait tüm fakültelerin programları, ders müfredatları doküman tarama metodu ile incelenmiştir. İlgili ad ve içeriklere göre bulguların derlendiği çalışmada ders ve programlara ilişkin kategoriler oluşturulmuş ve içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda; ilgili programların yönetim ve strateji derslerine sıklıkla yer verdiği ancak yönetim derslerinin ağırlıklı olduğu görülmüştür. Bilgi yönetimi, iletişim becerileri, risk alma kategorileri derslerin yoğunlaştığı başlıklar arasında olurken karar alma, sorun çözme, vizyonerlik, etik ve sürdürülebilirlik konuları açık ve uzaktan öğrenme sistemindeki programlarda müfredatın güçlendirilebileceği ve yönetici adaylarının geliştirilebileceği alanlardır.

Kaynakça

  • Acuner, T. & İlhan T. (2002). 21. yüzyılda yönetim anlayışı ve Türk yöneticilerinin bakış açısı. 10. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiri Kitabı, Akdeniz Üniversitesi İ.İ.B.F. Fakültesi Yayınları No: 4, 23 – 25 Mayıs, Antalya.
  • Aöf Resmi Sayfası, (2023.) https://www.anadolu.edu.tr/acikogretim/acikogretim-sistemi/tarihce , (Erişim Tarihi: 18.07.2023).
  • Appleby, R. C. (1991). Modern business administration (5th ed.). London: Pitman.
  • Ardanıç, B. (1982). Modern yönetim ilkeleri: Karar verme, modern yönetim semineri, ders notları, Türk – İş Yay No: 144.
  • Aydınlı, H. İ. (2004). Sosyo-ekonomik dönüşüm süreci (post-fordizm) ve sanayi ötesi yaklaşımlar. Kamu-İş, Cilt: 7, S: 4, ss.1–20.
  • Bolat, T. Aytemiz Seymen, O. Bolat, O.Đ. & Erdem, B. (2008). Yönetim ve organizasyon. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Bovee, C.L., Thill, J.V., Wood, M.B. & Dovel G.P. (1993). Management. Newyork: McGraw-Hill Inc.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Yönetim ve Organizasyon Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Güzin Kıyık Kıcır 0000-0002-6042-3422

Yayımlanma Tarihi 5 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 17 Ekim 2023
Kabul Tarihi 10 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kıyık Kıcır, G. (2024). Yönetim ve Strateji Eğitiminde Açık ve Uzaktan Öğrenmenin Rolü. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(2), 396-411.