Kişilerarası ilişkilerde duygular oldukça önemli görülmektedir. self-conscious duygularından olan utangaçlık da kişilerarası ilişkileri etkileyen önemli faktörlerden biridir. Bu nedenle utangaçlık önemli çalışma konularından biri olmuştur. Özellikle, utangaçlık kavramının tanımı ve ortaya çıkma durumu açısından kültürel farklılıklarla ilgili bazı çalışmalar yapılmıştır. Utangaçlığın kavramsallaştırılmasındaki kültürel farklılıklar göz önüne alındığında, toplumlara ait bazı farklılıklar olduğu görülmektedir. Aynı zamanda utangaçlık ile ilgili bu farklılıklar zaman içerisinde de değişime uğrayabilmektedir. Bu nedenle bu farklılıkları daha iyi anlayabilmek için bireylerin görüşleri oldukça önemli görülmektedir. Bu çalışma, Türkiye toplumunda utangaçlık kavramını anlamak ve utangaçlığa sebep olan olası durumları ortaya çıkarmaktr. Utangaçlık kavramını anlamak ve utangaçlığa sebep olan etkenleri belirlemek için 3 farklı gruba (kırsalda yaşayan, kentte yaşayan ve utangaç kişiler) toplam 147 katılımcıya açık uçlu sorular yöneltilmiştir. Katılımcılardan toplanan veriler MAXQDA analiz programı kullanılarak utangaçlık ile ilgili temalar belirlenerek nitel çalışma sonuçları değerlendirilmiştir.
Emotions are considered very important in interpersonal relationships. Shyness, one of the self-conscious emotions, is also one of the important factors affecting interpersonal relationships. For this reason, shyness has become one of the important subjects of study. In particular, some studies have been conducted on cultural differences in terms of the definition and emergence of the concept of shyness. Considering the cultural differences in the conceptualization of shyness, it seems that there are some differences between societies. At the same time, these differences regarding shyness may change over time. Therefore, individuals' opinions are considered very important in order to better understand these differences. This study aims to understand the concept of shyness in Turkish society and to reveal possible situations that cause shyness. In order to understand the concept of shyness and to determine the factors that cause shyness, open-ended questions were asked to a total of 147 participants from 3 different groups (people living in rural areas, people living in cities and shy people). The data collected from the participants were determined by using the MAXQDA analysis program and themes related to shyness were determined and the qualitative study results were evaluated
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Araştırma, Bilim ve Teknoloji Politikası |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 3 |