Bu araştırma, beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumları ile özel öğretim yöntemleri öz-yeterlik algıları arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamıştır. Çalışma, cinsiyet, yaş, akademik sınıf, spor yapma sıklığı, günlük telefon kullanımı ve giyilebilir teknoloji kullanımı gibi demografik değişkenlerin bu tutumlar üzerindeki etkilerini de değerlendirmiştir. Araştırmaya, Hitit Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören 148 öğrenci katılmıştır. Veriler, “Öğretmen Adaylarının Teknolojiye Yönelik Tutumları Ölçeği” ve “Beden Eğitimi Öğretmeni Adayları İçin Özel Öğretim Yöntemleri Öz-Yeterlik Ölçeği” aracılığıyla toplanmış ve SPSS 25 yazılımı kullanılarak analiz edilmiştir.
Bulgular, cinsiyet değişkeninin yalnızca "Ölçme ve Değerlendirme" yeterliklerinde anlamlı bir farklılık oluşturduğunu ve erkeklerin bu alanda kadınlardan daha yüksek puan aldığını göstermiştir. Akademik sınıf düzeyinin, özellikle son sınıf öğrencilerinde daha yüksek teknolojiye yönelik tutumlar ve öz-yeterlik algıları ile ilişkilendirildiği bulunmuştur. Ayrıca, genç yaş grubundaki öğrencilerin dijital araçlarla etkileşimlerinde daha yüksek tutum sergilediği tespit edilmiştir. Spor yapma sıklığı da mesleki yeterlik algılarını olumlu yönde etkilerken, günlük telefon kullanımı ve giyilebilir teknoloji değişkenlerinin anlamlı bir etkisi olmadığı saptanmıştır.
Sonuç olarak, çalışma, öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumlarını ve mesleki yeterlik algılarını artırmak için eğitim programlarının daha fazla uygulamalı ders ve teknolojik araç entegrasyonu ile zenginleştirilmesi gerektiğini ortaya koymaktadır. Ayrıca, cinsiyet farklılıklarının ölçme ve değerlendirme süreçlerinde gözlemlenen etkilerinin derinlemesine incelenmesi önerilmektedir. Elde edilen bulgular, öğretmen yetiştirme programlarının geliştirilmesi ve dijital çağın gerekliliklerine uygun olarak düzenlenmesi açısından önemli ipuçları sunmaktadır.
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmen Adayları Teknolojiye Yönelik Tutum Özel Öğretim Yöntemleri Öz Yeterlilik
The aim of this study is to investigate the relationship between physical education and sport teacher candidates' attitudes towards technology and their perceptions of self-efficacy in specific teaching methods. The study examined the effects of demographic variables such as gender, age, academic class, frequency of physical activity, daily phone use, and use of wearable technology on attitudes. (n=148) students studying at the Faculty of Sports Science at Hitit University participated in the study. Data were collected using the "Prospective Teachers' Attitudes Towards Technology Scale" and the Special Teaching Methods Self-Efficacy Scale for Prospective Physical Education Teachers" and analysed using SPSS 25.
The results showed that the gender variable only made a significant difference in the competence "measuring and evaluating" and that male students performed better in this area than female students. Academic level was associated with higher attitudes towards technology and higher perceptions of self-efficacy, particularly among senior students. It was also found that students in the younger age group showed higher attitudes towards using digital tools. Frequency of physical activity was found to have a positive effect on self-efficacy perceptions of prospective physical education teachers, while there was no significant effect between daily phone use and wearable technology variables.
The results of the study indicate the importance of providing more applied courses and integrating technological tools into educational programs to improve prospective teachers' attitudes toward technology and their self-efficacy perceptions. In addition, it is recommended that the impact of the gender differences observed in the measurement and assessment procedures be studied in depth.
Physical Education and Sports Teacher Candidates Attitude Towards Technology Special Teaching Methods Self-Efficacy
The research part of the study was carried out in accordance with the permission obtained from Hitit University Non-Interventional Research Ethics Committee with the decision dated 06.06.2024 and numbered 2024-13.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Araştırma, Bilim ve Teknoloji Politikası |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 28 Eylül 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 16 Sayı: 3 |