İnternet ve dijital medya, günümüz habercilik pratiklerinin ayrılmaz bir parçasını oluşturmaktadır. İnternetin yaygınlaşmasıyla ve dijital medyanın gelişimiyle habercilik pratikleri de yoğun olarak bu mecralar üzerinden gerçekleşmektedir. İnternet gazeteciliği kapsamında değerlendirilmesi gereken bu süreç, haber üretimini zenginleştirmekte ve okurun rolünü değişikliğe uğratmaktadır. Artık pek çok yayıncı kurum ve gazeteci, haber üretim ve dağıtım faaliyetlerini internet ve sosyal medya uygulamaları üzerinden hızlı, güncel ve etkileşimli bir şekilde gerçekleştirmektedir.
Bu çalışmanın amacı, internet gazeteleri ve bu gazetelerin Instagram hesaplarındaki haber üretim sürecinin internet gazeteciliğinin özellikleri doğrultusunda nasıl ve hangi yönlerden şekillendiğini ortaya koymaktır. Bu kapsamda, Türkiye’de en çok tıklanan gazetelerden olan hurriyet.com.tr, sozcu.com.tr ve ensonhaber.com ve aynı zamanda bu gazetelerin Instagram hesapları içerisinde yer alan haberler, 1 Mart-15 Mart 2024 tarihleri arasında içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir.
Çalışma sonunda gazetelerin internet sayfaları ve Instagram sayfaları karşılaştırıldığında; haberin paylaşımı, teması, yorum alması, sunuluş ve yönlendirme biçiminde farklılaşmalar olduğu görülmüştür. Gazetelerinin web sayfalarında Instagram haber sayfalarına göre daha fazla haber paylaşıldığı tespit edilmiştir.
İnternet Gazeteciliği Sosyal Medya Gazeteciliği İnternet Gazeteciliğinde Haber Üretim Süreci Instagram Haberciliği
The internet and digital media are indisputably intertwined with contemporary journalism. The spread of the internet and the development of digital media mean that journalism is now heavily focused on these channels. This process must be evaluated within the scope of internet journalism, as it enriches news production and changes the role of the reader. Many publishing institutions and journalists now use the internet and social media to produce and distribute news quickly, interactively and up-to-date.
This study reveals how the news production process on internet newspapers and their Instagram accounts is shaped in line with the characteristics of internet journalism. To this end, news content from Turkey’s most visited newspapers - hurriyet.com.tr, sozcu.com.tr, and ensonhaber.com - as well as news shared on their Instagram accounts between 1 March and 15 March 2024, was evaluated using content analysis.
The study concluded that there were clear differences in the sharing, theme, commenting, presentation and direction of the news on the newspapers’ web pages and Instagram pages. It was determined that more news content was shared on the newspapers’ web pages than on the Instagram news pages.
Internet Journalism Social Media Journalism News Production Process in Internet Journalism Instagram Journalism
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Gazetecilik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 26 Eylül 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 16 Sayı: 3 |