Bu çalışma, birçok öğrencinin daha önce ekonomi eğitimi almadığı İzmir Demokrasi Üniversitesi'nde Ekonomi I dersine kayıtlı birinci sınıf lisans öğrencilerinin karşılaştığı öğrenme zorluklarını incelemektedir. Belirli zorlukları tespit etmek amacıyla, 2023-2024 akademik yılının güz döneminde 147 öğrenciye bir anket ve zorluk indeksi uygulanmıştır. Sonuçlar, öğrencilerin talep esnekliği, arz eğrileri, tekel ve oligopol teorisi gibi konuları özellikle zor bulduklarını göstermiştir. Ayrıca, temel tanımlar ve ekonomik analiz gibi konular da öğrenciler tarafından zorlayıcı olarak algılanmıştır. Bulgular, öğrencilerin ekonomik kavramlar, grafiksel gösterimler konusunda zorlandığını ve geliştirilmiş matematiksel becerilere ihtiyaç duyduğunu ortaya koyarak mevcut literatürle uyum göstermektedir. Öneriler arasında, ekonomik simülasyonların geliştirilmesi, pratik örnekler ve özel olarak hazırlanmış ödevler yer almakta olup, bu yöntemlerin öğrencilerin kavrayışını ve katılımını artırabileceği belirtilmiştir. Bu araştırma, ekonomi alanında öğrenci anlayışını ve ilgisini artırmak için hedefe yönelik öğretim stratejilerinin gerekliliğini vurgulamaktadır.
This study examines the learning difficulties encountered by first-year undergraduate students enrolled in the Introduction to Economics I course at İzmir Democracy University, where many students lack prior economics education. To identify specific challenges, a survey and difficulty index were administered to 147 students during the fall semester of the 2023-2024 academic year. Results indicated that students found several topics particularly difficult, including price elasticity of demand, supply curves, monopolies, and oligopoly theory. Additional topics, such as fundamental definitions and economic analysis, were also perceived as challenging. The findings align with existing literature, revealing that students struggle with economic concepts, graphical representations, and require enhanced mathematical skills. Recommendations include the development of economic simulations, practical examples, and tailored assignments to improve comprehension and engagement. This research underscores the need for targeted instructional strategies to enhance student understanding and interest in economics.
Sustainable education economics education education analysis
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Makro İktisat (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 23 Eylül 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 16 Sayı: 3 |