Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A GRUBU SEYAHAT ACENTALARINDA BİLGİ TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: ANTALYA ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Cilt: 8 Sayı: 15, 40 - 51, 10.07.2019

Öz

Son yıllarda bilgi teknolojilerinde yaşanan
gelişmelerle birlikte internet, tüketiciler açısından bilgi aramada önemli bir
kanal haline gelmiştir. Seyahat acentalarının önemli fonksiyonlarından biri
olan enformasyonun internet yoluyla gerçekleştiği görülmektedir. Tüketicilerin
seyahat acentaları aracılığıyla yaptıkları turistik ürün satın alma faaliyeti de
yerini internet üzerinden satın almalara bırakmıştır. Internetin gücünü fark
eden seyahat acentaları bu değişimin gerisinde kalmamak ve rekabet avantajı
sağlayabilmek için işletmelerinde merkezi rezervasyon sistemlerine yer vermeye
başlamışlardır. Bu çalışma seyahat acentalarında global dağıtım kanallarının ve
merkezi rezervasyon sistemlerinin kullanım oranlarını ortaya çıkarmak ve
acentalar açısından önemini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla
Antalya ilinde faaliyet gösteren 84 seyahat acentası yöneticilerine anket
uygulanmıştır. Araştırma sonucuna göre işletmelerin web sitesi kullanımıyla
internetin müşteriye fayda ve işletmeye fayda değişkeni arasında anlamlı bir
farklılık bulunamamıştır. İşletmelerin faaliyet yıllarıyla internetin müşteriye
fayda ve işletmeye fayda değişkeni arasında anlamlı bir farklılık
bulunamamıştır.   

Kaynakça

  • ABOU-SHOUK, Mohamed; Wai Mun LIM ve Phil MEGICKS (2013), “Internet Adoption by Travel Agents: a Case of Egypt”, International Journal Of Tourism Research,15, 298–312
  • ALAM, Syed Shah ve Mohd. Kamal Mohammad NOOR (2009), “ICT Adoption in Small and Medium Enterprises: an Empirical Evidence of Service Sectors in Malaysia”, International Journal of Business and Management, 4 (2), 112-125
  • ALMUNAWAR, Mohammad Nabil; Muhammad ANSHARI ve Heru SUSANTO (2013), “Crafting Strategies For Sustainability: How Travel Agents Should React in Facing a Disintermediation”, Oper Res Int Journal, 13 (2013) 13, 317–342, DOI 10.1007/s12351-012-0129-7
  • ALVAREZ, Leticia Suarez; Ana M. D. MARTIN ve Rodolfo V. CASIELLES (2007), “Relationship Marketing And İnformation And Communication Technologies Analysis Of Retail Travel Agencies”, Journal of Travel Research, 45 (4), 453-463
  • BALTA, Sabah ve Volkan ALTINTAŞ, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Ed. İ. Ünlü. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını No:2589,
  • BARNETT, Martin ve Craig STANDING (2000), “Repositioning Travel Agencies on the Internet”, Journal of Vacation Marketing, 7(2), 143-152
  • BIGNE, J. Enrique; Joaquin ALDAS ve Luisa ANDREU (2008), “B2B Services: IT Adoption in Travel Agency Supply Chains”, Journal of Services Marketing, 22, 454-464
  • BUHALIS, Dimitrios ve Carlos COSTA (2006), Tourism Management Dynamics: Trends, Managements and Tools, Butterworth-Heinemann, First edition, Taylor and Francis
  • BUHALIS, Dimitrios ve Rob LOW (2008), “Progress in Information Technology and Tourism Management: 20 Years On And 10 Years After The Internet—The State Of e-Tourism Research”, Tourism Management, 29 (2008), 609-623
  • CHEUNG, Ronnie ve Pamela LAM (2009), “How Travel Agency Survive in e-Business World?”, Communications of the IBIMA, 10, 85-92
  • CHENG, Simone ve Vincent CHO (2011), “An Integrated Model Of Employees’ Behavioral Intention Toward Innovative Information and Communication Technologies in Travel Agencies”, Journal of Hospitality & Tourism Research, 35(4), November 2011, 488-510
  • EĞİLMEZGİL, Selda (2011), Konaklama İşletmelerinde Dağıtım Kanalı Aracı Olarak İnternet Kullanımı: Antalya Bölgesinde Bir Alan Araştırması, Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
  • GARKAVENKOVA, Vladimir (2007), New Zealand Travel Agents in the Internet Era: Impacts, Responses and Relationships, Doktora Tezi, Faculty of Applied Humanities, Auckland University of Technology
  • IP, Crystal; Rosanna LEUNG ve Rob LAW (2011), "Progress And Development Of İnformation And Communication Technologies in Hospitality", International Journal of Contemporary Hospitality Management, 23(4), 533-551, https://doi.org/10.1108/09596111111130029
  • KAMAU, Judy Polly Wangari (2015), Travel Agencies Response To Internet Evolution in Nairobi County: Analsysis Of Competitive Strategies, Doktora Tezi, Department of Tourism, Kenyatta University
  • KARAGÖZ, Deniz ve Çağıl Hale ÖZEL (2013), Turizm Pazarlamasına Giriş ve Turizm Pazarlaması, Ed.Kozak, Nazmi, Turizm Pazarlaması, Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir
  • KARANASIOS, Stan ve Stephen BURGESS (2008), “Tourism and Internet Adoption: a Developing World Perspective”, Internatıonal Journal Of Tourism Research, 10, 169-182
  • KESKİNKILIÇ, Mustafa; Yılmaz AĞCA ve Ersin KARAMAN (2016), “İnternet ve Bilgi Sistemleri Kullanımının Turizm Dağıtım Kanallarına Etkisi Üzerine Bir Uygulama”, İşletme Araştırmaları Dergisi, 8(4), 445-472
  • KOZAK, Nazmi (2012), Turizmin Tarihi ve Turizmin Gelişmesine Etki Eden Unsurlar, Ed. Kozak, Meryem, Genel Turizm Bilgisi, Anadolu Üniversitesi Yayını
  • LAW, Rob; Kenith LEUNG ve R. James WONG (2004), The İmpact Of The Internet On Travel Agencies", International Journal of Contemporary Hospitality Management, 16(2), 100-107
  • LEWIS, Ira; Janjaab Semeijn ve Alexander Talalayevsky (1998), " The Impact of Information Technology on Travel Agents", Transportation Journal, 37(4), 20-25
  • O’CONNOR, Peter (1999), Electronic İnformation Distribution İn Tourism And Hospitality, New York: CAB International.
  • ÖZTURAN, Meltem ve Sevgi AKIŞ RONEY (2004), “Internet Use Among Travel Agencies İn Turkey: An Exploratory Study”, Tourism Management, 259 - 266.
  • PAGE, Stephen J. (2015), Tourism Management, London: Routledge, 2 Park Square, Milton Park, Abingdon, Oxon OX14 4RN
  • RAYMOND, Louis ve Francois BERGERON (1997), “Global Distribution Systems: A Field Study of Their Use and Advantages in Travel Agencies in Travel Agencies, Journal of Global Information Management, 5 (4), 23-32
  • SARIIŞIK, Mehmet ve Orhan AKOVA (2006), " Seyahat Acentalarında İnternetin Rolü ve Önemi Üzerine Bir Araştırma", Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (12) 2006 / 2, 128-148
  • Seyahat Acentaları ve Seyahat Acentaları Birliği Kanunu, Resmi Gazete, 26664
  • TABACHNICK, Barbara.G. ve Linda S. FIDELL (2013), Using Multivariate Statistics, Sixth edition, Pearson, Boston.
  • URAL, Ayhan ve İbrahim KILIÇ (2006), Bilimsel Araştırma Süreci ve Spss ile Veri Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006
  • WERTHNER, Hannes ve Stefan KLEIN (1999), “ICT and the Changing Landscape Of Global Tourism Distribution”, Electronic Markets, 9, 256-262.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Didem Kutlu 0000-0003-3354-5202

Hasan Ayyıldız 0000-0003-1954-6719

Nilgün Kaner Koç 0000-0002-9620-4272

Yayımlanma Tarihi 10 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Kutlu, D., Ayyıldız, H., & Kaner Koç, N. (2019). A GRUBU SEYAHAT ACENTALARINDA BİLGİ TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: ANTALYA ÖRNEĞİ. Global Journal of Economics and Business Studies, 8(15), 40-51.