Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Significance of Philosophy on the Theoretical Ground of Peace Education

Yıl 2018, , 13 - 28, 23.12.2018
https://doi.org/10.18795/gumusmaviatlas.484833

Öz

Kaynakça

  • ASLAN, Canan, KARAMAN KEPENEKCİ, Yasemin, KARAGÜL Sedat ve Bilge Nur DOĞAN GÜLDENOĞLU (2016). Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Gençlik Eğitimi, Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları.
  • ARENDT, Hannah (2005). “Kant’ın Siyaset Felsefesi Üzerine Notlar”, çev. Yasemin Tezgiden. Cogito 41-42: 340-379.
  • CEYLAN, Yasin (2010). “Yirmibirinci Yüzyılda Eğitim Felsefesi Nasıl Olmalıdır?”, 6-8 Mart 2009 Uluslararası Eğitim Felsefesi Kongresi, Bildiriler ve Tartışmalar, (Ed. Halil Rahman Açar). ss. 114-116, Ankara: Eğitim-Bir-Sen.
  • ÇOTUKSÖKEN, Betül (2012). İnsan Hakları ve Felsefe, İstanbul: Papatya Yayınları.
  • HABERMAS, Jürgen (1996). “Kants Idee des Ewigen Friedens-aus dem historischen Abstand von Zweihundert Jahren”, Friden durch Recht, haz. Matthias Lutz-Bachmann & James Bohman). ss. 7-24, Frankfurt am Main: Suhrkamp Verlag.
  • HABERMAS, Jürgen (2010). “Das Konzept der Menschenwürde und die realistische Utopie der Menschenrechte”, Deutsche Zeitschrift für Philosophie, Akademie Verlag, 58(3): 343-357.
  • EMİN, Emin (2016). Küresel Adaletsizlik Dünya Yoksulluk ve Eşitsizlik Raporu, İstanbul: İnsamer.
  • ERASMUS (2018). Barışın Şikâyeti, çev. Celal Yeşilçayır. İstanbul: Dedalus Yayınları.
  • FRIETERS-REERMANN, Norbert (2009). Frieden lernen Friedens-und Konfliktpädagogik aus systemisch-konstruktivistischer Perspektive, Köln: Wiku-Wissenschaftverlag.
  • GALTUNG, Johan (1999). Bir Başka Açıdan İnsan Hakları, çev. Müge Sözen. İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • GALTUNG, Johan ve Dietrich FİSCHER (2013). Johan Galtung: Pioneer of Peace Research, Heidelberg: Springer Verlag.
  • KANT, Immanuel (1968/1). Beantwortung der Frage: Was ist Aufklärung? (1784), Akademie Textausgabe VIII, Berlin: Walter de Gruyter.
  • KANT, Immanuel (1968/2). Zum ewigen Frieden (1795), Akademie Textausgabe VIII, Berlin: Walter de Gruyter.
  • KUÇURADİ, İoanna (2016). İnsan Hakları: Kavramları ve Sorunları, Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu.
  • KUZGUN, Yıldız (1981). “İnsan Hakları ve Eğitim”, A.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi 100 Yıla Armağan Sayısı:101-108.
  • TANNENBAUM, Donald ve David SCHULTZ (2013). Siyasi Düşünce Tarihi Filozoflar ve Fikirleri, çev. Fatih Demirci. Ankara: Adres Yayınları.
  • TURANLI Yücel, K. (2012). Barış Hakkı ve Hayata Geçirilmesi, İstanbul: On İki Levha Yayınları.
  • TÜRER, Celal (2015). Ortak Yaşamlar Ortak Ölçütler, Ortak Yaşama Kültürü ve Felsefesi, haz. Celal Türer. Ankara: Türk Felsefe Derneği Yayınları.
  • YEŞİLÇAYIR, Celal (2016). “Sığınmacılar Hakkındaki Ön Kabulleri Belirleyen Etmenler Üzerine Eleştirel Bir Değerlendirme”, Kutadgubilig Felsefe-Bilim Araştırmaları, 32: 121-138.
  • YEŞİLÇAYIR, Celal (2017). Ebedi Barış, Pax Romadan Birleşmiş Milletlere, İstanbul: Tezkire Yayınları.
  • http://www.bpb.de/internationales/weltweit/innerstaatliche-konflikte/54765/bildungsarbeit-und-friedenserziehung, Erişim Tarihi: 15.08.18.
  • http://egitimdeinsanhaklari.org/media/documents/08_05_2015_13_53_06237a.pdf, Erişim tarihi: 15.08.18.
  • http://www.rpi-loccum.de/material/aufsaetze/theo_mokrosch, Erişim Tarihi 10.08.2018.

Barış Eğitiminin Teorik Zemininde Felsefenin Önemi

Yıl 2018, , 13 - 28, 23.12.2018
https://doi.org/10.18795/gumusmaviatlas.484833

Öz

Küresel anlamda yaşanan savaş,
çatışma ve ayrımcılık gibi durumlar insanlığın geleceği adına kaygı verici
boyutlardadır. Gelecek nesillere barışçıl bir dünya emanet edebilmenin yolu
belki de barış eğitiminin önemsenmesinden geçmektedir. Ancak barış eğitiminin
okul müfredatlarında yer almasından önce dersin teorik yapısı hususunda
belirsizliklerin olduğu dikkat çekmektedir. Söz konusu belirsizliğe istinaden
bu çalışmada, barış eğitiminin teorik yapısının oluşumunda felsefeden hangi
kazanımların sağlanabileceği tartışılmaktadır. Bu çerçevede öncelikle insani
anlamda barış eğitiminin niçin önemsenmesi gerektiği ele alınmaktadır; ikinci
adım da ise filozofların barışın sağlanması hususunda ileri sürdükleri bazı
teorilerine yer verilmektedir. Üçüncü adımda ise bu düşüncelerden barış eğitimi
adına hangi kazanımların elde edilebileceği irdelenmektedir. Özellikle
akıl-barış ilişkisi, insan hakları ve barışın mutlak bir değer olarak görülmesi
anlayışı söz konusu eğitimin teorik yapısının teşekkülünde başvurulacak
değerler olarak karşımıza çıkmaktadır. Son tahlilde ise mevcut analizler
üzerinden bazı tespit ve önerilere ulaşılmaya çalışılmaktadır.

Kaynakça

  • ASLAN, Canan, KARAMAN KEPENEKCİ, Yasemin, KARAGÜL Sedat ve Bilge Nur DOĞAN GÜLDENOĞLU (2016). Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Gençlik Eğitimi, Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları.
  • ARENDT, Hannah (2005). “Kant’ın Siyaset Felsefesi Üzerine Notlar”, çev. Yasemin Tezgiden. Cogito 41-42: 340-379.
  • CEYLAN, Yasin (2010). “Yirmibirinci Yüzyılda Eğitim Felsefesi Nasıl Olmalıdır?”, 6-8 Mart 2009 Uluslararası Eğitim Felsefesi Kongresi, Bildiriler ve Tartışmalar, (Ed. Halil Rahman Açar). ss. 114-116, Ankara: Eğitim-Bir-Sen.
  • ÇOTUKSÖKEN, Betül (2012). İnsan Hakları ve Felsefe, İstanbul: Papatya Yayınları.
  • HABERMAS, Jürgen (1996). “Kants Idee des Ewigen Friedens-aus dem historischen Abstand von Zweihundert Jahren”, Friden durch Recht, haz. Matthias Lutz-Bachmann & James Bohman). ss. 7-24, Frankfurt am Main: Suhrkamp Verlag.
  • HABERMAS, Jürgen (2010). “Das Konzept der Menschenwürde und die realistische Utopie der Menschenrechte”, Deutsche Zeitschrift für Philosophie, Akademie Verlag, 58(3): 343-357.
  • EMİN, Emin (2016). Küresel Adaletsizlik Dünya Yoksulluk ve Eşitsizlik Raporu, İstanbul: İnsamer.
  • ERASMUS (2018). Barışın Şikâyeti, çev. Celal Yeşilçayır. İstanbul: Dedalus Yayınları.
  • FRIETERS-REERMANN, Norbert (2009). Frieden lernen Friedens-und Konfliktpädagogik aus systemisch-konstruktivistischer Perspektive, Köln: Wiku-Wissenschaftverlag.
  • GALTUNG, Johan (1999). Bir Başka Açıdan İnsan Hakları, çev. Müge Sözen. İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • GALTUNG, Johan ve Dietrich FİSCHER (2013). Johan Galtung: Pioneer of Peace Research, Heidelberg: Springer Verlag.
  • KANT, Immanuel (1968/1). Beantwortung der Frage: Was ist Aufklärung? (1784), Akademie Textausgabe VIII, Berlin: Walter de Gruyter.
  • KANT, Immanuel (1968/2). Zum ewigen Frieden (1795), Akademie Textausgabe VIII, Berlin: Walter de Gruyter.
  • KUÇURADİ, İoanna (2016). İnsan Hakları: Kavramları ve Sorunları, Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu.
  • KUZGUN, Yıldız (1981). “İnsan Hakları ve Eğitim”, A.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi 100 Yıla Armağan Sayısı:101-108.
  • TANNENBAUM, Donald ve David SCHULTZ (2013). Siyasi Düşünce Tarihi Filozoflar ve Fikirleri, çev. Fatih Demirci. Ankara: Adres Yayınları.
  • TURANLI Yücel, K. (2012). Barış Hakkı ve Hayata Geçirilmesi, İstanbul: On İki Levha Yayınları.
  • TÜRER, Celal (2015). Ortak Yaşamlar Ortak Ölçütler, Ortak Yaşama Kültürü ve Felsefesi, haz. Celal Türer. Ankara: Türk Felsefe Derneği Yayınları.
  • YEŞİLÇAYIR, Celal (2016). “Sığınmacılar Hakkındaki Ön Kabulleri Belirleyen Etmenler Üzerine Eleştirel Bir Değerlendirme”, Kutadgubilig Felsefe-Bilim Araştırmaları, 32: 121-138.
  • YEŞİLÇAYIR, Celal (2017). Ebedi Barış, Pax Romadan Birleşmiş Milletlere, İstanbul: Tezkire Yayınları.
  • http://www.bpb.de/internationales/weltweit/innerstaatliche-konflikte/54765/bildungsarbeit-und-friedenserziehung, Erişim Tarihi: 15.08.18.
  • http://egitimdeinsanhaklari.org/media/documents/08_05_2015_13_53_06237a.pdf, Erişim tarihi: 15.08.18.
  • http://www.rpi-loccum.de/material/aufsaetze/theo_mokrosch, Erişim Tarihi 10.08.2018.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Celal Yeşilçayır 0000-0002-3132-920X

Yayımlanma Tarihi 23 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 19 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Yeşilçayır, C. (2018). Barış Eğitiminin Teorik Zemininde Felsefenin Önemi. Mavi Atlas, 6, 13-28. https://doi.org/10.18795/gumusmaviatlas.484833

Tarandığımız Dizinler:

19020 19017 1901824810 19019

e-ISSN: 2148-5232