Cinsiyete uygun davranış
biçimlerinin çocukların yer aldığı reklamlarda nasıl sunulduğu ve bu sunum
biçimlerinin ders kitaplarına yönelik yapılan araştırmalarla karşılaştırması,
bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda yiyecek içecek
kategorisinde belirlenmiş 40 reklam, içerik analizi tekniği ile incelenmiştir.
Bu kategorideki reklamlarda, kadının ürün üzerinde otorite konumunda gösterilmesi,
besleyici özelliği, yiyecek-içecek konusunda bilgi sahibi olması ve şefkatli yapısı
bu cinse özgü geleneksel rollerin sürdürüldüğünü göstermektedir. Çocukların
cinsiyetlerine uygun davranış biçimleri, erkek ve kız çocukları için neredeyse
eşit düzeyde enerjik olarak sunulmuştur.
Ancak hiçbir reklamda erkek çocuğunun pasifliğine yer verilmezken kız
çocuğunun pasif olarak sunulduğu reklamlara rastlanılmıştır. Ayrıca, kadınlara
özgü olarak kabul edilen dedikodu, kız çocuklarına da yaptırılarak, büyüklere
benzetilmeye çalışılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler ile ders kitaplarında
toplumsal cinsiyet sunumunun araştırıldığı çalışmaların karşılaştırılması, bu
alanda çalışma yapan araştırmacılara her iki alanı birlikte değerlendirme imkanı
sağlayacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2019 |
Gönderilme Tarihi | 12 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Tarandığımız Dizinler:
e-ISSN: 2148-5232