Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Values Education and Ten Root Value

Yıl 2019, , 245 - 254, 01.05.2019
https://doi.org/10.18795/gumusmaviatlas.543521

Öz

Kaynakça

  • AYYILDIZ, M.(2015), Kuran Kıssalarını (Hz Süleyman İle Belkıs ve Hz.Musa İle Hızır Kıssaları Örneklemi) Hikâye Tekniğiyle Çözümleme ve Şahsiyet Eğitimi, Turkish Studies, Volume 10⁄7 Spring.BELET, Yrd. Doç Dr. Dilek - DEVECİ, Yrd. Doç. Dr. Handan, Türkçe Ders Kitaplarının Değerler Açısından İncelenmesi, VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Çanakkale: 2-4 Mayıs 2008.BOLAY, S. H. (1997). Felsefi Doktrinler ve Terimler Sözlüğü, Ankara: Akçağ Basım Yayın.CEVİZCİ, A. (1999). Paradigma Felsefe Sözlüğü (3. Baskı). İstanbul: Paradigma Yayınları.DİLMAÇ, B., Bülent – ERTEKİN, Erhan – YAZICI, Ersen, “Değer Tercihleri ve Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, Değerler Eğitimi Dergisi, Cilt 7, No. 17, 27-47, Haziran 2009.DİLMAÇ, B., Deniz, M. ve Deniz, M. E. (2009). Üniversite Öğrencilerinin ÖzAnlayışları ile Değer Tercihlerinin İncelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 7(18), 9-24.DÖNMEZER, S. (1982). Sosyoloji (8.Baskı). Ankara: Savaş Yayınları.GÜNGÖR, E. (2010). Değerler Psikolojisi Üzerinde Araştırmalar. İstanbul: Ötüken Neşriyat.HANÇERLİOĞLU, O. (2005). Felsefe Ansiklopedisi Kavramlar ve Akımlar Cilt 1 (4. Baskı). İstanbul: Remzi Kitabevi.https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_07/18160003_basin_aciklamasi-program.pdf(MEB, Basın Açıklaması, 2017 Temmuz).KAPTAN, S. (1998). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Ankara: Tekışık Web Ofset Tesisleri. KERSCHENSTEİNER, G. (1954). Karakter kavramı ve karakter terbiyesi (çev: H. Fikret Kanad). Ankara: Örnek Matbaası.LİCKONA, T. (1992). Educating for character (How our schools can teach respect and resposibility). New York: Bantam BooksSOLAK, Murat (2009). - YAYLI, Derya, “İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Kitaplarının Türler Açısından İncelenmesi”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 2/9, SonbaharŞEN, Ülker (2008). “Altıncı Sınıf Ders Kitaplarındaki Metinlerin İlettiği Değerler Açısından İncelenmesi”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 1/5, SonbaharTürk Dil Kurumu, (1998). Türkçe Sözlük Cilt 1 (9. Baskı). Ankara. Türk Dil Kurumu Yayınları.

Değerler Eğitimi ve On Kök Değer

Yıl 2019, , 245 - 254, 01.05.2019
https://doi.org/10.18795/gumusmaviatlas.543521

Öz

Bir toplumu “muasır medeniyetler” seviyesini yakalayabilmesi;
en başta üstün vasıflarda donanmış ahlâkî değerlere sahip gençler
yetiştirmesiyle mümkün olabilir. Bir ülkenin geleceğinin güzel olması da hiç
şüphesiz buna bağlıdır. Bu gerekçelerden ötürü ülkemizde “Değerler Eğitimi”ne
önem verilmektedir. Bu konuyla ilgili olarak Millî Eğitim Bakanlığı 2017
yılında müfredatta bazı değişiklikler yapılmasıyla ilgili basın açıklamasında
“Değerler Eğitimi” konusuna da gündeme getirmiş ve MEB değerler eğitiminde esas
alınması gereken “on kök değer” tespit etmiştir. Bu makalede tespit edilen “on
kök değer”in değerler eğitimi açısından genel bir değerlendirilmesi yapılmaktır.
Ayrıca yarı yapılandırılmış 4’lü likert ölçek şeklinde hazırlanan bir anket
hazırlanmıştır. Bu anketle öğretmenlerin “On Kök Değer”e karşı görüşleri
değerlendirilmiş, bu değerlerin yeterli olup olmadığı, bu değerlerden başka
manevî ve dinî değerlere yer verilip verilmemesiyle ilgili öğretmen görüşleri
alınmıştır.

Kaynakça

  • AYYILDIZ, M.(2015), Kuran Kıssalarını (Hz Süleyman İle Belkıs ve Hz.Musa İle Hızır Kıssaları Örneklemi) Hikâye Tekniğiyle Çözümleme ve Şahsiyet Eğitimi, Turkish Studies, Volume 10⁄7 Spring.BELET, Yrd. Doç Dr. Dilek - DEVECİ, Yrd. Doç. Dr. Handan, Türkçe Ders Kitaplarının Değerler Açısından İncelenmesi, VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Çanakkale: 2-4 Mayıs 2008.BOLAY, S. H. (1997). Felsefi Doktrinler ve Terimler Sözlüğü, Ankara: Akçağ Basım Yayın.CEVİZCİ, A. (1999). Paradigma Felsefe Sözlüğü (3. Baskı). İstanbul: Paradigma Yayınları.DİLMAÇ, B., Bülent – ERTEKİN, Erhan – YAZICI, Ersen, “Değer Tercihleri ve Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, Değerler Eğitimi Dergisi, Cilt 7, No. 17, 27-47, Haziran 2009.DİLMAÇ, B., Deniz, M. ve Deniz, M. E. (2009). Üniversite Öğrencilerinin ÖzAnlayışları ile Değer Tercihlerinin İncelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 7(18), 9-24.DÖNMEZER, S. (1982). Sosyoloji (8.Baskı). Ankara: Savaş Yayınları.GÜNGÖR, E. (2010). Değerler Psikolojisi Üzerinde Araştırmalar. İstanbul: Ötüken Neşriyat.HANÇERLİOĞLU, O. (2005). Felsefe Ansiklopedisi Kavramlar ve Akımlar Cilt 1 (4. Baskı). İstanbul: Remzi Kitabevi.https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_07/18160003_basin_aciklamasi-program.pdf(MEB, Basın Açıklaması, 2017 Temmuz).KAPTAN, S. (1998). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Ankara: Tekışık Web Ofset Tesisleri. KERSCHENSTEİNER, G. (1954). Karakter kavramı ve karakter terbiyesi (çev: H. Fikret Kanad). Ankara: Örnek Matbaası.LİCKONA, T. (1992). Educating for character (How our schools can teach respect and resposibility). New York: Bantam BooksSOLAK, Murat (2009). - YAYLI, Derya, “İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Kitaplarının Türler Açısından İncelenmesi”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 2/9, SonbaharŞEN, Ülker (2008). “Altıncı Sınıf Ders Kitaplarındaki Metinlerin İlettiği Değerler Açısından İncelenmesi”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 1/5, SonbaharTürk Dil Kurumu, (1998). Türkçe Sözlük Cilt 1 (9. Baskı). Ankara. Türk Dil Kurumu Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yakup Topal

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2019
Gönderilme Tarihi 22 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Topal, Y. (2019). Değerler Eğitimi ve On Kök Değer. Mavi Atlas, 7(1), 245-254. https://doi.org/10.18795/gumusmaviatlas.543521

Cited By


































Maraş Milli Mücadelesinin değerler eğitimi açısından incelenmesi
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
İsmail ARIKOĞLU
https://doi.org/10.33437/ksusbd.658933

Tarandığımız Dizinler:

19020 19017 1901824810 19019

e-ISSN: 2148-5232