Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kant’ın Ebedi Barış Teorisinin Özgünlüğü

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 2, 108 - 120, 25.10.2019
https://doi.org/10.18795/gumusmaviatlas.599785

Öz

Felsefe tarihinde kaleme aldığı
eserlerle önemli çığırlar açmış olan Kant’ın kalıcı barışın sağlanması ile
ilgili önemli fikirler ileri sürdüğü bilinmektedir. Onun kalıcı barışın
sağlanması bağlamında ele aldığı fikirlerde kritik, analitik ve sentezci bir
anlayış benimsediği anlaşılmaktadır. Aynı zamanda onun temel felsefe
karakterinin önemli ölçüde barışla ilgili düşüncelerine yansıdığı dikkat
çekmektedir. Bununla birlikte onun barış teorisi, kendinden önce ortaya çıkmış
barış anlayışları ile kıyaslandığında, bazı özgünlükleri de içinde barındırmaktadır.
Sürekli barışın tesis edilmesinin amaçlanması, negatif barış yerine pozitif
barışın inşa edilmeye çalışılması, barışın temellendirilmesinde din yerine
hukuk argümanına başvurulması ve ulusal/kıtasal barış anlayışından evrensel
barışa geçilmesi onun teorisinin özgünlüğü olarak karşımıza çıkan hususlardır.
Diğer taraftan Kant’ın barış teorisi bağlamında ileri sürdüğü fikirlerin
sonraki dönemlerde popüler olmaya başladığı görülmektedir. XX. yüzyılda
kurulmaya çalışılan uluslararası barış organizasyonları bunun en bariz
örneğidir. Onun barış teorisinin sonradan önemsenmeye başlanması, ele aldığı
fikirlerin özgün olması ile de yakından ilgilidir.

Kaynakça

  • AUGUSTİNUS, Aurelius 1978). De civitate Dei (Vom Gottesstaat), (Almancaya Çev.: Wilhelm Thimme), München: DTV Verlag.
  • CEVİZCİ, Ahmet (2014). Etik Ahlak Felsefesi, İstanbul: Say Yayınları.
  • CEVİZCİ, Ahmet (2015). Felsefe Tarihi, İstanbul: Say Yayınları.
  • DE SAİNT-PİERRE, Charles Irénée Castel (1922), Projet pour rendre la paix perpétuelle en Europe: 1713, (Der Traktat vom ewigen Frieden, Almancaya Çev.: Friedrich v. Oppeln- Bronikowski), Berlin: Verlag von Reimar Hobbing.
  • ERASMUS, Desiderius (1968). Institutio Principis Christiani (1515), (Fürstenerziehung, Almancaya Çev.: Anton J. Gail.), Paderborn: Schöningh Verlag.
  • HÖFFE, Otfried (2001). Königliche Völker. Zu Kants kosmopolitischer Rechts- und Friedenstheorie, Frankfurt am Main: Suhrkamp Verlag.
  • KANT, Immanuel (1968/1). Kritik der reinen Vernunft (1781), Kants Werke, Akademie Textausgabe IV, Berlin: Walter de Gruyter, s. 1-238.
  • KANT, Immanuel (1968/2). Zum ewigen Frieden, Ein philosophischer Entwurf (1795), Kants Werke, Akademie Textausgabe VIII, Berlin: Walter de Gruyter, s. 341-386.
  • KANT, Immanuel (1968/3). Metaphysik der Sitten (1797), Kants Werke, Akademie Textausgabe VI, Berlin: Walter de Gruyter, s. 203-493.
  • KANT, Immanuel (1968/4). Grundlegung der Metaphysik der Sitten (1785), Akademie Textausgabe IV, Berlin: Walter de Gruyter, s. 385-446.
  • PENN, William (1953). Essay zum gegenwärtigen und zukünftigen Frieden von Europa durch Schaffung eines europäischen Reichstages, Parlaments oder Staatenhauses, (Almancaya Çev.: Margarethe Rothbart), Ewiger Friede, Friedensrufe und Friedenspläne seit der Renaissance, (Yay. Haz. Kurt von Raumer), Freiburg im Breisgau: Verlag Karl Alber, s. 321-341.
  • YEŞİLÇAYIR, Celal (2015). Kant’ın Barış Felsefesinin Özgünlüğü ve Günümüze Yansımaları, Doktora Tezi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

The Originality of Kant's Theory of Eternal Peace

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 2, 108 - 120, 25.10.2019
https://doi.org/10.18795/gumusmaviatlas.599785

Öz

It is known that Kant, who
made important breakthroughs with the works he wrote in the history of
philosophy, has put forward important ideas about the establishment of lasting
peace. It is understood that he has adopted a critical, analytical and
synthesis understanding in his ideas in the context of achieving lasting peace.
At the same time, it is noteworthy that his basic philosophy characteristic is
largely reflected in his thoughts on peace. However, his theory of peace
contains some originalities in comparison to the conceptions of peace that
emerged before him. The aim of establishing continuous peace, trying to build
positive peace instead of negative peace, refering to the argument of law
instead of religion in the foundation of peace, and moving from national /
continental peace to universal peace are the originality of his theory. On the
other hand, Kant's ideas in the context of the theory of peace seem to be
popular in later periods. The most important example of this is the
international peace organizations that were tried to be established in the 20th
century. The subsequent importance of his theory of peace is closely related to
the originality of his ideas.

Kaynakça

  • AUGUSTİNUS, Aurelius 1978). De civitate Dei (Vom Gottesstaat), (Almancaya Çev.: Wilhelm Thimme), München: DTV Verlag.
  • CEVİZCİ, Ahmet (2014). Etik Ahlak Felsefesi, İstanbul: Say Yayınları.
  • CEVİZCİ, Ahmet (2015). Felsefe Tarihi, İstanbul: Say Yayınları.
  • DE SAİNT-PİERRE, Charles Irénée Castel (1922), Projet pour rendre la paix perpétuelle en Europe: 1713, (Der Traktat vom ewigen Frieden, Almancaya Çev.: Friedrich v. Oppeln- Bronikowski), Berlin: Verlag von Reimar Hobbing.
  • ERASMUS, Desiderius (1968). Institutio Principis Christiani (1515), (Fürstenerziehung, Almancaya Çev.: Anton J. Gail.), Paderborn: Schöningh Verlag.
  • HÖFFE, Otfried (2001). Königliche Völker. Zu Kants kosmopolitischer Rechts- und Friedenstheorie, Frankfurt am Main: Suhrkamp Verlag.
  • KANT, Immanuel (1968/1). Kritik der reinen Vernunft (1781), Kants Werke, Akademie Textausgabe IV, Berlin: Walter de Gruyter, s. 1-238.
  • KANT, Immanuel (1968/2). Zum ewigen Frieden, Ein philosophischer Entwurf (1795), Kants Werke, Akademie Textausgabe VIII, Berlin: Walter de Gruyter, s. 341-386.
  • KANT, Immanuel (1968/3). Metaphysik der Sitten (1797), Kants Werke, Akademie Textausgabe VI, Berlin: Walter de Gruyter, s. 203-493.
  • KANT, Immanuel (1968/4). Grundlegung der Metaphysik der Sitten (1785), Akademie Textausgabe IV, Berlin: Walter de Gruyter, s. 385-446.
  • PENN, William (1953). Essay zum gegenwärtigen und zukünftigen Frieden von Europa durch Schaffung eines europäischen Reichstages, Parlaments oder Staatenhauses, (Almancaya Çev.: Margarethe Rothbart), Ewiger Friede, Friedensrufe und Friedenspläne seit der Renaissance, (Yay. Haz. Kurt von Raumer), Freiburg im Breisgau: Verlag Karl Alber, s. 321-341.
  • YEŞİLÇAYIR, Celal (2015). Kant’ın Barış Felsefesinin Özgünlüğü ve Günümüze Yansımaları, Doktora Tezi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Celal Yeşilçayır 0000-0002-3132-920X

Yayımlanma Tarihi 25 Ekim 2019
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yeşilçayır, C. (2019). Kant’ın Ebedi Barış Teorisinin Özgünlüğü. Mavi Atlas, 7(2), 108-120. https://doi.org/10.18795/gumusmaviatlas.599785

Tarandığımız Dizinler:

19020 19017 1901824810 19019

e-ISSN: 2148-5232