Bu araştırmanın amacı Türkçe öğretmeni adaylarının okul dışı öğrenme ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nicel araştırma modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini bir devlet üniversitesinden öğrenim gören Türkçe öğretmeni adayları oluşturmaktadır. Araştırmada okul dışı öğrenme düzeyi ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın verilerini analiz etmek amacıyla betimsel istatistik analizleri, t-testi, ANOVA analizleri kullanılmıştır. Türkçe öğretmen adayları okul dışı öğrenmede sırasıyla değerlendirme, uygulama, bilgi ve planlama boyutlarında kendilerini özyeterli görmektedirler. Türkçe öğretmeni adayları okul dışı öğrenme için yapılan planlamanın başarı düzeyini belirleyebileceğini, okul dışı öğrenmenin öğrenciye kazandırdığı sosyal becerilerin gerçekleşme düzeyini belirleyebileceğini, okul dışı öğrenmede gerçekleşmeyen hedef davranışları tespit edebileceğini, okul dışı öğrenme ortamında kullanılan araç-gerecin katkısını belirleyebileceğini, okul dışı öğrenme ortamının eğitim hedefine katkısını değerlendirebileceğini, okul dışı öğrenme ortamlarında öğrenciye kazandırılacak eğitimsel davranışın gerçekleşip gerçekleşmediğini kontrol edebileceğini, okul dışı öğrenme ile ilgili uygun ölçme ve değerlendirme yapabileceğini ifade etmektedir. Türkçe öğretmeni adaylarının okul dışı öğrenme düzeyleri ölçeğinde yer alan maddelere verdikleri cevaplarla cinsiyetleri arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı görülmüştür. Türkçe öğretmeni adaylarının yaşları, yaşamlarını çoğunu geçirdikleri yer, not ortalamaları, sınıf düzeyleri, yıllık okudukları kitap sayısı ile okul dışı öğrenme ile ilgili görüşleri arasında anlamlı bir ilşkinin olduğu görülmüştür. Türkçe öğretmeni adaylarının internette geçirdikleri süre ile okul dışı öğrenme ile ilgili görüşleri arasında anlamlı bir ilişki yoktur. Okul dışı öğrenme alt boyutları olan bilgi, planlama, uygulama ve değerlendirme arasında yüksek düzeyde bir ilişki vardır.
Bilgi, Değerlendirme, Okul Dışı Öğrenme, Planlama, Türkçe Öğretmeni Adayları, Uygulama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ocak 2021 |
Kabul Tarihi | 11 Şubat 2021 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2021, Cilt 9, Sayı 1 |
Bibtex | @araştırma makalesi { gumusmaviatlas859615, journal = {Mavi Atlas}, eissn = {2148-5232}, address = {}, publisher = {Gümüşhane Üniversitesi}, year = {2021}, volume = {9}, number = {1}, pages = {232 - 249}, doi = {10.18795/gumusmaviatlas.859615}, title = {Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okul Dışı Öğrenme İle İlgili Görüşleri}, key = {cite}, author = {Ustabulut, Mete Yusuf} } |
APA | Ustabulut, M. Y. (2021). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okul Dışı Öğrenme İle İlgili Görüşleri . Mavi Atlas , 9 (1) , 232-249 . DOI: 10.18795/gumusmaviatlas.859615 |
MLA | Ustabulut, M. Y. "Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okul Dışı Öğrenme İle İlgili Görüşleri" . Mavi Atlas 9 (2021 ): 232-249 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/gumusmaviatlas/issue/61946/859615> |
Chicago | Ustabulut, M. Y. "Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okul Dışı Öğrenme İle İlgili Görüşleri". Mavi Atlas 9 (2021 ): 232-249 |
RIS | TY - JOUR T1 - Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okul Dışı Öğrenme İle İlgili Görüşleri AU - Mete YusufUstabulut Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - doi: 10.18795/gumusmaviatlas.859615 DO - 10.18795/gumusmaviatlas.859615 T2 - Mavi Atlas JF - Journal JO - JOR SP - 232 EP - 249 VL - 9 IS - 1 SN - -2148-5232 M3 - doi: 10.18795/gumusmaviatlas.859615 UR - https://doi.org/10.18795/gumusmaviatlas.859615 Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 Mavi Atlas Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okul Dışı Öğrenme İle İlgili Görüşleri %A Mete Yusuf Ustabulut %T Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okul Dışı Öğrenme İle İlgili Görüşleri %D 2021 %J Mavi Atlas %P -2148-5232 %V 9 %N 1 %R doi: 10.18795/gumusmaviatlas.859615 %U 10.18795/gumusmaviatlas.859615 |
ISNAD | Ustabulut, Mete Yusuf . "Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okul Dışı Öğrenme İle İlgili Görüşleri". Mavi Atlas 9 / 1 (Nisan 2021): 232-249 . https://doi.org/10.18795/gumusmaviatlas.859615 |
AMA | Ustabulut M. Y. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okul Dışı Öğrenme İle İlgili Görüşleri. Mavi Atlas. 2021; 9(1): 232-249. |
Vancouver | Ustabulut M. Y. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okul Dışı Öğrenme İle İlgili Görüşleri. Mavi Atlas. 2021; 9(1): 232-249. |
IEEE | M. Y. Ustabulut , "Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okul Dışı Öğrenme İle İlgili Görüşleri", Mavi Atlas, c. 9, sayı. 1, ss. 232-249, Nis. 2021, doi:10.18795/gumusmaviatlas.859615 |
Tarandığımız Dizinler:
e-ISSN: 2148-5232