BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Sayı: 3, 109 - 121, 30.10.2014
https://doi.org/10.18795/ma.30745

Öz

History of thought is history of the human and human’s problems. Because all field of sciences and philosophy have relation greater or less to human. However human and human’s problems are with established of philosophical anthropology has been the subject of a special and independent discipline. This essay deals with Takiyettin Mengüşoğlu’s views who criticizes some approaches asserted in philosophical anthropology and develops a new anthropology based on ontological grounds. This anthropology approach enables to evaluate human in totality of human’s being contestations as not analyzing any conception but his concrete biopsychic wholeness

Kaynakça

  • GÜVENÇ Bozkurt, (1997), “Felsefi Antropoloji ve Kültürel Antropoloji –Benzerlikler, Ayrımlar, Eğilimler–”, (Haz. İoanna KUÇURADİ), Yüzyılımızda İnsan Felsefesi (Takiyettin Mengüşoğlu Anısına), s. 191-200, Ankara: TFK.
  • KUÇURADI İoanna, (1997), Çağın Olayları Arasında, Ankara: Ayraç Yayınevi.
  • KUÇURADİ İoanna, (1997), “20. Yüzyıl Antropolojisinde Takiyettin Mengüşoğlu’nun Yeri”, (Haz. İoana KUÇURADİ), Yüzyılımızda İnsan Felsefesi (Takiyettin Mengüşoğlu’nun Anısına), s. 75-85, Ankara: TFK.
  • MENGÜŞOĞLU Takiyettin, (1988), İnsan Felsefesi, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • MENGÜŞOĞLU Takiyettin, (1992), Felsefeye Giriş, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • ÖRNEK Yusuf (1997), “Felsefede Antropoloji Geleneği ve Takiyettin Mengüşoğlu”, (Haz. İoanna KUÇURADİ), Yüzyılımızda İnsan Felsefesi (Takiyettin Mengüşoğlu Anısına), s. 67-73, Ankara: TFK.
  • SCHELER Max (1998), İnsanın Kosmostaki Yeri, (Çev. Harun TEPE), Ayraç Yayınları, Ankara.

Ontolojik Temellere Dayanan Felsefi Antropoloji

Yıl 2014, Sayı: 3, 109 - 121, 30.10.2014
https://doi.org/10.18795/ma.30745

Öz

Düşünce tarihi insan ve insanla ilgili problemlerin tarihidir. Çünkü her bilim ve felsefe anlayışı az ya da çok insanla ilişkilidir. Bununla birlikte insan ve insana ait problemlerin özel ve bağımsız bir disiplinin konusu olması felsefi antropolojinin kurulmasıyla mümkün olmuştur. Bu çalışma, felsefi antropolojide ortaya konulan kimi yaklaşımları eleştiren ve ontolojik temellere dayalı yeni bir antropoloji anlayışı geliştiren Takiyettin Mengüşoğlu’nun görüşlerini ele almaktadır. Bu antropolojik anlayış insanı herhangi bir kavramdan değil, somut biyopisişik bütünlüğünden hareketle incelediğinden, onu varlık koşullarının bütünlüğünde değerlendirme imkânı sağlamaktadır.

Kaynakça

  • GÜVENÇ Bozkurt, (1997), “Felsefi Antropoloji ve Kültürel Antropoloji –Benzerlikler, Ayrımlar, Eğilimler–”, (Haz. İoanna KUÇURADİ), Yüzyılımızda İnsan Felsefesi (Takiyettin Mengüşoğlu Anısına), s. 191-200, Ankara: TFK.
  • KUÇURADI İoanna, (1997), Çağın Olayları Arasında, Ankara: Ayraç Yayınevi.
  • KUÇURADİ İoanna, (1997), “20. Yüzyıl Antropolojisinde Takiyettin Mengüşoğlu’nun Yeri”, (Haz. İoana KUÇURADİ), Yüzyılımızda İnsan Felsefesi (Takiyettin Mengüşoğlu’nun Anısına), s. 75-85, Ankara: TFK.
  • MENGÜŞOĞLU Takiyettin, (1988), İnsan Felsefesi, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • MENGÜŞOĞLU Takiyettin, (1992), Felsefeye Giriş, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • ÖRNEK Yusuf (1997), “Felsefede Antropoloji Geleneği ve Takiyettin Mengüşoğlu”, (Haz. İoanna KUÇURADİ), Yüzyılımızda İnsan Felsefesi (Takiyettin Mengüşoğlu Anısına), s. 67-73, Ankara: TFK.
  • SCHELER Max (1998), İnsanın Kosmostaki Yeri, (Çev. Harun TEPE), Ayraç Yayınları, Ankara.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayşe Çıvgın

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2014
Gönderilme Tarihi 5 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çıvgın, A. (2014). Ontolojik Temellere Dayanan Felsefi Antropoloji. Mavi Atlas(3), 109-121. https://doi.org/10.18795/ma.30745

Tarandığımız Dizinler:

19020 19017 1901824810 19019

e-ISSN: 2148-5232