Çalışmada hemşirelik öğrencilerinde sağlığın geliştirilmesi dersinin sağlıklı yaşam biçimi davranışlarına etkisini incelemek amaçlanmıştır. Ön test-son test desenli yarı deneysel türde olan bu çalışma, bir üniversitenin hemşirelik bölümü 3. sınıfında okuyan 70 öğrenci ile 25 Eylül-28 Aralık 2019 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında “Kişisel Bilgi Formu” ve “Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeği II" kullanılmıştır. Verilerin analizinde; yüzde, ortalama, standart sapma, Kurtosis, Skewness ile Kolmogrov-Smirnov testi, Paired Samples t test hesaplanmıştır. Anlamlılık p<0,05 düzeyinde değerlendirilmiştir. Sağlığın geliştirilmesi dersini almadan önce öğrencilerin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları toplam puanının 120,75±21,30 ve dersi aldıktan sonra toplam puanın 134,42±23,19 olduğu ve aralarındaki farkın anlamlı olduğu saptanmıştır (p<0,05). Sağlık sorumluluğu, fiziksel aktivite, beslenme, kişilerarası ilişkiler ve stres yönetimi alt boyut puanlarının dersi aldıktan sonra anlamlı düzeyde arttığı belirlenmiştir (p<0,05). Manevi gelişim alt boyutunun ise dersi almadan önce (24,82±4,79) ve dersi aldıktan sonra (25,64±4,38) puanları arasında farkın anlamlı olmadığı görülmüştür (p>0,05). Bu çalışmada sağlığın geliştirilmesi dersi hemşirelik öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışları puanlarını artırmıştır. Öğrencilerin sağlıklarını geliştirecek davranışlar kazanmaları ve meslek hayatlarında da bakım verdikleri bireylere aktarabilmeleri için müfredat içeriklerine bu tür derslerin eklenmesine özen gösterilmelidir.
Hemşirelik Öğrencileri Sağlığın Geliştirilmesi Dersi Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları.
In this study, it was aimed to examine the effect of health promotion course on nursing students’ healthy life style behaviors. This quasi-experimental study with a pretest and posttest was conducted with 70 nursing students in their third year in a university between September 25 and December 28, 2019. Data were collected using a personal information form and the Healthy Lifestyle Behavior Scale II. Data analysis was performed using percentages, means, standard deviation, the Kurtosis, Skewness, and Kolmogorov-Smirnov test, and the Paired Sample t test. Significance was evaluated at the p<0.05 level. The students’ total score on the Healthy Lifestyle Behavior Scale II was 120.75±21.30 before they took the health promotion course and it became 134.42±23.19 after they took the course. The difference between these scores were significant (p<0.05). Their mean scores on the scale’s health responsibility, physical activity, nutrition, interpersonal relations, and stress management subscales were found to increase significantly after they took this course (p<0.05). No significant difference was found between their mean score on the spiritual development before (24.82±4.79) and after (25.64±4.38) they took the course (p>0.05). In this study, the health promotion course increased the nursing students’ healthy life style behaviors score. Universities’ curricula should be taken care to include such courses to enable students to acquire healthy life style behaviors and transfer these behaviors to the individuals to whom they provide care in their professional life.
Nursing Students Health Promotion Course Healthy Life Style Behaviors
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |