Günümüz toplumu teknolojide meydana gelen değişim ve gelişim neticesinde sağlık ile ilgili bilgilere internetten kolay ve hızlı bir şekilde erişim imkânı bulabilmektedir. Bu çalışma ile hemşire öğrencilerin dijital okuryazarlık ve siberkondri düzeyleri ile ilişkili çeşitli faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Tanımlayıcı, ilişki arayıcı ve kesitsel tipteki bu araştırmada Google’ın “Google Formlar” özelliği kullanılarak oluşturulan anket formu sınıf temsilcileri aracılığıyla bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi hemşirelik bölümü öğrencilerine gönderilmiştir. Ankette, Siberkondri Ciddiyet Ölçeğinin kısa formu (SCÖ-15) Dijital Okuryazarlık Ölçeği ve öğrencilerin bazı sosyodemografik özelliklerinin sorgulandığı bilgi formu mevcuttur. Veriler 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılında toplanmış olup, toplam 346 öğrenciye ulaşılmıştır. Verilerin analizi SPSS 25.0 istatistik programı ile yapılmıştır.
Araştırma sonucunda öğrencilerin mezun olduğu lise türüne göre dijital okuryazarlık düzeyi, yaşlarına göre ise siberkondri düzeylerinin istatistiksel olarak farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Öğrencilerin dijital okuryazarlık düzeylerinin yüksek, siberkondri düzeylerinin ise orta düzeyde olduğu, dijital okuryazarlık ile siberkondri düzeyleri arasında da pozitif yönlü ve düşük düzeyde bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
As a result of the changes and developments in technology, today's society can access health-related information easily and quickly on the internet. This study aimed to determine various factors related to the digital literacy and cyberchondria levels of nurse students.
In this descriptive, relationship-seeking and cross-sectional study, a survey form created using Google's "Google Forms" feature was sent to the students of the nursing department of the Faculty of Health Sciences of a university through class representatives. The survey includes the short form of the Cyberchondria Severity Scale (SCÖ-15), the Digital Literacy Scale, and an information form in which some sociodemographic characteristics of the students are questioned. The data was collected in the 2022-2023 academic year and a total of 346 students were reached. Data analysis was done with SPSS 25.0 statistical program.
As a result of the research, it was determined that the students' digital literacy levels differed statistically depending on the type of high school they graduated from, and their cyberchondria levels differed statistically depending on their age. It was determined that the students' digital literacy levels were high, their cyberchondria levels were moderate, and there was a positive and low level relationship between digital literacy and cyberchondria levels.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Halk Sağlığı Hemşireliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |