Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelik Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık, Siberkondria Düzeyleri ve İlişkili Faktörlerin Değerlendirilmesi

Yıl 2024, , 243 - 252, 27.03.2024
https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1366898

Öz

Günümüz toplumu teknolojide meydana gelen değişim ve gelişim neticesinde sağlık ile ilgili bilgilere internetten kolay ve hızlı bir şekilde erişim imkânı bulabilmektedir. Bu çalışma ile hemşire öğrencilerin dijital okuryazarlık ve siberkondri düzeyleri ile ilişkili çeşitli faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Tanımlayıcı, ilişki arayıcı ve kesitsel tipteki bu araştırmada Google’ın “Google Formlar” özelliği kullanılarak oluşturulan anket formu sınıf temsilcileri aracılığıyla bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi hemşirelik bölümü öğrencilerine gönderilmiştir. Ankette, Siberkondri Ciddiyet Ölçeğinin kısa formu (SCÖ-15) Dijital Okuryazarlık Ölçeği ve öğrencilerin bazı sosyodemografik özelliklerinin sorgulandığı bilgi formu mevcuttur. Veriler 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılında toplanmış olup, toplam 346 öğrenciye ulaşılmıştır. Verilerin analizi SPSS 25.0 istatistik programı ile yapılmıştır.
Araştırma sonucunda öğrencilerin mezun olduğu lise türüne göre dijital okuryazarlık düzeyi, yaşlarına göre ise siberkondri düzeylerinin istatistiksel olarak farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Öğrencilerin dijital okuryazarlık düzeylerinin yüksek, siberkondri düzeylerinin ise orta düzeyde olduğu, dijital okuryazarlık ile siberkondri düzeyleri arasında da pozitif yönlü ve düşük düzeyde bir ilişki olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • 1. Bati, A.H, Mandiracioglu, A, Govsa, F. and Çam, O. (2018). “Health Anxiety and Cyberchondria among Ege University Health Science Students”. Nurse Educ Today, 71, 169-173. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2018.09.029.
  • 2. Zheng, H, Sin, S.C.J, Kim, H.K, and Theng, Y.-L. (2021). “Cyberchondria: A Systematic Review”. Internet Research, 32 (2), 677-698. https://doi.org/10.1108/INTR-03-2020-0148
  • 3. Starcevic, V, Berle, D. and Arnáez, S. (2020). “Recent Insights Into Cyberchondria”, Curr Psychiatry Rep, 22 (11), 56. https://doi.org/10.1007/s11920-020-01179-8
  • 4. Özkan, O, Sungur, C. ve Özer, Ö. (2022). “Investigation of Cyberchondria Level and Digital Literacy on Women in Turkey”. Journal of Human Behavior in the Social Environment, 32 (6), 768-780. https://doi.org/10.1080/10911359.2021.1962776
  • 5. Petersen, A, Tanner, C. and Munsie, M. (2019). “Citizens’ use of Digital Media to Connect With Health Care: Socio-ethical and Regulatory Implications”. Health: An Interdisciplinary Journal for the Social Study of Health, Illness and Medicine, 23 (4), 367–384. https://doi.org/10.1177/1363459319847505
  • 6. Nes, A.A.G, Steindal, S.A, Larsen M.H, et al. (2021). “Technological Literacy in Nursing Education: A Scoping Review”. Journal of Professional Nursing, 37 (2), 320-34. PMid:33867086 https://doi.org/10.1016/j.profnurs
  • 7. Terry, J, Davies, A, Williams, C, et al. (2019). “Improving the Digital Literacy Competence of Nursing and Midwifery Students: A Qualitative Study of the Experiences of NICE Student Champions”. Nurse Education in Practice, 34, 192-198. PMid:30579041 https://doi.org/10.1016/j.nepr
  • 8. Terkes, N, Celik, F. and Bektas, H. (2019). “Determination of Nursing Students’ Attitudes Towards the use of Technology”. Japan Journal of Nursing Science, 16 (1), 17-24. PMid:29527829https://doi.org/10.1111/jjns.12207
  • 9. Harerimana, A. and Mtshali, N.G. (2020). “Using Exploratory and Confirmatory Factor Analysis to Understand the Role of Technology in Nursing Education”. Nurse Education Today, 92, 1-9. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2020.104490
  • 10. Holt, K.A, Overgaard, D, Engel, L.V, et al. (2020). “Health Literacy, Digital Literacy and Ehealth Literacy in Danish Nursing Students At Entry and Graduate Level: A Cross Sectional Study”. 19, 1-12. https://doi.org/10.1186/s12912-020-00418-w
  • 11. Hareriman, A, Duma, S.E. and Mtshali N.G. (2023). “First-Year Nursing Students’ Digital Literacy: A Cross-Sectional Study”. Journal of Nursing Education and Practice, 13 (1), 31-37.
  • 12. Ranjbar, K, Sabetsarvestani, R, Oghlaee, H, et al. (2021). “Using Electronic Software For Nursing Documentation in Nursing Students”. Florence Nightingale Journal of Nursing, 29 (2), 128-36. PMid:34263231https://doi.org/10.5152/FNJN.2021.20077
  • 13. De la Cuesta, J, Catedrilla, J, Ebardo, R, Limpin, L. L, Leaño, C. B. and Trapero, H. (2019). “Personality Traits of Future Nurses and Cyberchondria: Findings From an Emerging Economy”. ICCE 2019- 27th, International Conference on Computers in Education, Proceedings, Congress Book:274-279. https://animorepository.dlsu.edu.ph/faculty_research/712
  • 14. Aulia, A, Marchira, C.R, Supriyanto, I. and Pratiti, B. (2020). “Cyberchondria in First Year Medical Students of Yogyakarta”. Journal of Consumer Health on The Internet, 24 (1), 1-9, https://doi.org/10.1080/15398285.2019.1710096
  • 15. Yılmaz, E.B. ve Elvan E.A. (2018).“Hemşirelik Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık ile Dijital Bağımlılık Düzeyleri Arasındaki İlişki”. 14-15 Aralık 2018, 1. Uluslararası Hemşirelik ve İnovasyon Kongresi, Kongre Kitabı: 292. İstanbul.
  • 16. Rasouli, M., Atayi-Mirabadi N., Sarvi-Hampa, M., and Borimnejad, L. (2022). “Cyberchondria in Nursing Students During the COVID-19 Pandemic”. Journal of Client-Centered Nursing Care, 8(1):9–14. doi: 10.32598/JCCNC.8.1.169.8.
  • 17. Ng, W. (2012). “Can We Teach Digital Natives Digital Literacy?”. Computers and Education, 59 (3), 1065-1078. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.04.016
  • 18. Hamutoğlu, N.B, Güngören, Ö.C, Kaya U.G. and Gür E.D. (2017). “Adapting Digital Literacy Scale into Turkish”. Ege Journal and Education, 18 (1), 408-429. https://doi.org/10.12984/egeefd.295306
  • 19. McElroy, E. and Shevlin, M. (2014). “The Development and Initial Validation of the Cyberchondria Severity Scale (CSS)”. Journal of Anxiety Disorders, 28 (2), 259-265.
  • 20. Uzun, S.U., Akbay, B., Ozdemir, C. and Zencir, M. (2017). “Validity-Reliability of the Cyberchondria Severity Scale and its Short Form in university students”. 15-19 March 2017, 19th National Public Health Congress, Congress Book: 241. Antalya.
  • 21. Kozan, M. ve Bulut‐Özek, M. (2019). “BÖTE Bölümü Öğretmen Adaylarının Dijital Okuryazarlık Düzeyleri ve Siber Zorbalığa İlişkin Duyarlılıklarının İncelenmesi”. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29 (1), 107‐120. https://doi.org/10.18069/firatsbed.538657
  • 22. Polat, G. (2020). Hemşirelerde Sağlık Anksiyetesi ve Siberkondria İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Okan Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • 23. Altındiş, S., İnci, B.M., Aslan, G.F. ve Altındiş, M. (2018). “Üniversite Çalışanlarında Siberkondria Düzeyleri ve İlişkili Faktörlerin İncelenmesi”. Sakarya Tıp Dergisi, 8 (2), 359-370.https://doi.org/
  • 24. Talan, T. (2021). “Üniversite Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık Durumlarının İncelenmesi”. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 10 (3), 50-59.
  • 25. Öztürk, K. (2020). E-Sağlık Okuryazarlığının Siberkondriye Etkisinde Güven İletişiminin Aracı Rolü. Yüksek Lisans Tezi.Sakarya Üniversitesi, İşletme Enstitüsü, Sakarya.
  • 26. Yılmaz, A, Kaya, M, Akca, N. ve Sönmez, S. (2019). “Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi”. 10-13 Ekim 2019, 3. Uluslararası 13. Ulusal Sağlık ve Hastane İdaresi Kongresi, Kongre Kitabı: 287‐297. Sakarya.
  • 27. Sivrikaya, M.H. (2020). “An Analysis on Digitalliteracylevel of Faculty of Sportssciencestudents”. AsianJournal of Educationand Training, 6 (2), 117‐121. https://doi.org/10.20448/journal.522.2020.62.117.121
  • 28. Göldağ, B. ve Kanat, S. (2018). “Güzel Sanatlar Eğitimi Alan Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık Durumları”. International Journal of SocialScience, 70, 77‐92. https://doi.org/10.9761/JASSS7736.
  • 29. Deniz, S. (2020). “Bireylerin E-Sağlık Okuryazarlığı ve Siberkondri Düzeylerinin İncelenmesi”. İnsan&İnsan, 7 (24), 84-96. https://doi.org/10.29224/insanveinsan.674726
  • 30. Elçiyar, K. ve Taşçı, D. (2017). “Siberkondri Ciddiyet Ölçeği’nin Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Öğrencilerine Uygulanması”. Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi, 2 (4), 231-244.
  • 31. Yontar, A. (2019). “Öğretmen Adaylarının Dijital Okuryazarlık Düzeyleri”. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7 (4), 815‐824. https://doi.org/10.16916/aded.593579.
  • 32. Özerbaş, M.A. and Kuralbayeva, A. (2018). “Türkiye ve Kazakistan Öğretmen Adaylarının Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi”. MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, 16-25. https://doi.org/10.21666/muefd.314761

Evaluation of Nursing Students' Digital Literacy, Cyberchondria Levels and Related Factors

Yıl 2024, , 243 - 252, 27.03.2024
https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1366898

Öz

As a result of the changes and developments in technology, today's society can access health-related information easily and quickly on the internet. This study aimed to determine various factors related to the digital literacy and cyberchondria levels of nurse students.
In this descriptive, relationship-seeking and cross-sectional study, a survey form created using Google's "Google Forms" feature was sent to the students of the nursing department of the Faculty of Health Sciences of a university through class representatives. The survey includes the short form of the Cyberchondria Severity Scale (SCÖ-15), the Digital Literacy Scale, and an information form in which some sociodemographic characteristics of the students are questioned. The data was collected in the 2022-2023 academic year and a total of 346 students were reached. Data analysis was done with SPSS 25.0 statistical program.
As a result of the research, it was determined that the students' digital literacy levels differed statistically depending on the type of high school they graduated from, and their cyberchondria levels differed statistically depending on their age. It was determined that the students' digital literacy levels were high, their cyberchondria levels were moderate, and there was a positive and low level relationship between digital literacy and cyberchondria levels.

Kaynakça

  • 1. Bati, A.H, Mandiracioglu, A, Govsa, F. and Çam, O. (2018). “Health Anxiety and Cyberchondria among Ege University Health Science Students”. Nurse Educ Today, 71, 169-173. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2018.09.029.
  • 2. Zheng, H, Sin, S.C.J, Kim, H.K, and Theng, Y.-L. (2021). “Cyberchondria: A Systematic Review”. Internet Research, 32 (2), 677-698. https://doi.org/10.1108/INTR-03-2020-0148
  • 3. Starcevic, V, Berle, D. and Arnáez, S. (2020). “Recent Insights Into Cyberchondria”, Curr Psychiatry Rep, 22 (11), 56. https://doi.org/10.1007/s11920-020-01179-8
  • 4. Özkan, O, Sungur, C. ve Özer, Ö. (2022). “Investigation of Cyberchondria Level and Digital Literacy on Women in Turkey”. Journal of Human Behavior in the Social Environment, 32 (6), 768-780. https://doi.org/10.1080/10911359.2021.1962776
  • 5. Petersen, A, Tanner, C. and Munsie, M. (2019). “Citizens’ use of Digital Media to Connect With Health Care: Socio-ethical and Regulatory Implications”. Health: An Interdisciplinary Journal for the Social Study of Health, Illness and Medicine, 23 (4), 367–384. https://doi.org/10.1177/1363459319847505
  • 6. Nes, A.A.G, Steindal, S.A, Larsen M.H, et al. (2021). “Technological Literacy in Nursing Education: A Scoping Review”. Journal of Professional Nursing, 37 (2), 320-34. PMid:33867086 https://doi.org/10.1016/j.profnurs
  • 7. Terry, J, Davies, A, Williams, C, et al. (2019). “Improving the Digital Literacy Competence of Nursing and Midwifery Students: A Qualitative Study of the Experiences of NICE Student Champions”. Nurse Education in Practice, 34, 192-198. PMid:30579041 https://doi.org/10.1016/j.nepr
  • 8. Terkes, N, Celik, F. and Bektas, H. (2019). “Determination of Nursing Students’ Attitudes Towards the use of Technology”. Japan Journal of Nursing Science, 16 (1), 17-24. PMid:29527829https://doi.org/10.1111/jjns.12207
  • 9. Harerimana, A. and Mtshali, N.G. (2020). “Using Exploratory and Confirmatory Factor Analysis to Understand the Role of Technology in Nursing Education”. Nurse Education Today, 92, 1-9. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2020.104490
  • 10. Holt, K.A, Overgaard, D, Engel, L.V, et al. (2020). “Health Literacy, Digital Literacy and Ehealth Literacy in Danish Nursing Students At Entry and Graduate Level: A Cross Sectional Study”. 19, 1-12. https://doi.org/10.1186/s12912-020-00418-w
  • 11. Hareriman, A, Duma, S.E. and Mtshali N.G. (2023). “First-Year Nursing Students’ Digital Literacy: A Cross-Sectional Study”. Journal of Nursing Education and Practice, 13 (1), 31-37.
  • 12. Ranjbar, K, Sabetsarvestani, R, Oghlaee, H, et al. (2021). “Using Electronic Software For Nursing Documentation in Nursing Students”. Florence Nightingale Journal of Nursing, 29 (2), 128-36. PMid:34263231https://doi.org/10.5152/FNJN.2021.20077
  • 13. De la Cuesta, J, Catedrilla, J, Ebardo, R, Limpin, L. L, Leaño, C. B. and Trapero, H. (2019). “Personality Traits of Future Nurses and Cyberchondria: Findings From an Emerging Economy”. ICCE 2019- 27th, International Conference on Computers in Education, Proceedings, Congress Book:274-279. https://animorepository.dlsu.edu.ph/faculty_research/712
  • 14. Aulia, A, Marchira, C.R, Supriyanto, I. and Pratiti, B. (2020). “Cyberchondria in First Year Medical Students of Yogyakarta”. Journal of Consumer Health on The Internet, 24 (1), 1-9, https://doi.org/10.1080/15398285.2019.1710096
  • 15. Yılmaz, E.B. ve Elvan E.A. (2018).“Hemşirelik Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık ile Dijital Bağımlılık Düzeyleri Arasındaki İlişki”. 14-15 Aralık 2018, 1. Uluslararası Hemşirelik ve İnovasyon Kongresi, Kongre Kitabı: 292. İstanbul.
  • 16. Rasouli, M., Atayi-Mirabadi N., Sarvi-Hampa, M., and Borimnejad, L. (2022). “Cyberchondria in Nursing Students During the COVID-19 Pandemic”. Journal of Client-Centered Nursing Care, 8(1):9–14. doi: 10.32598/JCCNC.8.1.169.8.
  • 17. Ng, W. (2012). “Can We Teach Digital Natives Digital Literacy?”. Computers and Education, 59 (3), 1065-1078. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.04.016
  • 18. Hamutoğlu, N.B, Güngören, Ö.C, Kaya U.G. and Gür E.D. (2017). “Adapting Digital Literacy Scale into Turkish”. Ege Journal and Education, 18 (1), 408-429. https://doi.org/10.12984/egeefd.295306
  • 19. McElroy, E. and Shevlin, M. (2014). “The Development and Initial Validation of the Cyberchondria Severity Scale (CSS)”. Journal of Anxiety Disorders, 28 (2), 259-265.
  • 20. Uzun, S.U., Akbay, B., Ozdemir, C. and Zencir, M. (2017). “Validity-Reliability of the Cyberchondria Severity Scale and its Short Form in university students”. 15-19 March 2017, 19th National Public Health Congress, Congress Book: 241. Antalya.
  • 21. Kozan, M. ve Bulut‐Özek, M. (2019). “BÖTE Bölümü Öğretmen Adaylarının Dijital Okuryazarlık Düzeyleri ve Siber Zorbalığa İlişkin Duyarlılıklarının İncelenmesi”. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29 (1), 107‐120. https://doi.org/10.18069/firatsbed.538657
  • 22. Polat, G. (2020). Hemşirelerde Sağlık Anksiyetesi ve Siberkondria İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Okan Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • 23. Altındiş, S., İnci, B.M., Aslan, G.F. ve Altındiş, M. (2018). “Üniversite Çalışanlarında Siberkondria Düzeyleri ve İlişkili Faktörlerin İncelenmesi”. Sakarya Tıp Dergisi, 8 (2), 359-370.https://doi.org/
  • 24. Talan, T. (2021). “Üniversite Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık Durumlarının İncelenmesi”. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 10 (3), 50-59.
  • 25. Öztürk, K. (2020). E-Sağlık Okuryazarlığının Siberkondriye Etkisinde Güven İletişiminin Aracı Rolü. Yüksek Lisans Tezi.Sakarya Üniversitesi, İşletme Enstitüsü, Sakarya.
  • 26. Yılmaz, A, Kaya, M, Akca, N. ve Sönmez, S. (2019). “Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi”. 10-13 Ekim 2019, 3. Uluslararası 13. Ulusal Sağlık ve Hastane İdaresi Kongresi, Kongre Kitabı: 287‐297. Sakarya.
  • 27. Sivrikaya, M.H. (2020). “An Analysis on Digitalliteracylevel of Faculty of Sportssciencestudents”. AsianJournal of Educationand Training, 6 (2), 117‐121. https://doi.org/10.20448/journal.522.2020.62.117.121
  • 28. Göldağ, B. ve Kanat, S. (2018). “Güzel Sanatlar Eğitimi Alan Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık Durumları”. International Journal of SocialScience, 70, 77‐92. https://doi.org/10.9761/JASSS7736.
  • 29. Deniz, S. (2020). “Bireylerin E-Sağlık Okuryazarlığı ve Siberkondri Düzeylerinin İncelenmesi”. İnsan&İnsan, 7 (24), 84-96. https://doi.org/10.29224/insanveinsan.674726
  • 30. Elçiyar, K. ve Taşçı, D. (2017). “Siberkondri Ciddiyet Ölçeği’nin Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Öğrencilerine Uygulanması”. Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi, 2 (4), 231-244.
  • 31. Yontar, A. (2019). “Öğretmen Adaylarının Dijital Okuryazarlık Düzeyleri”. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7 (4), 815‐824. https://doi.org/10.16916/aded.593579.
  • 32. Özerbaş, M.A. and Kuralbayeva, A. (2018). “Türkiye ve Kazakistan Öğretmen Adaylarının Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi”. MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, 16-25. https://doi.org/10.21666/muefd.314761
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Halk Sağlığı Hemşireliği
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Barış Kaya 0000-0001-8469-4641

Fadime Üstüner Top 0000-0002-7341-5704

Yayımlanma Tarihi 27 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Kaya, B., & Üstüner Top, F. (2024). Hemşirelik Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık, Siberkondria Düzeyleri ve İlişkili Faktörlerin Değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 13(1), 243-252. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1366898
AMA Kaya B, Üstüner Top F. Hemşirelik Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık, Siberkondria Düzeyleri ve İlişkili Faktörlerin Değerlendirilmesi. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. Mart 2024;13(1):243-252. doi:10.37989/gumussagbil.1366898
Chicago Kaya, Barış, ve Fadime Üstüner Top. “Hemşirelik Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık, Siberkondria Düzeyleri Ve İlişkili Faktörlerin Değerlendirilmesi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 13, sy. 1 (Mart 2024): 243-52. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1366898.
EndNote Kaya B, Üstüner Top F (01 Mart 2024) Hemşirelik Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık, Siberkondria Düzeyleri ve İlişkili Faktörlerin Değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 13 1 243–252.
IEEE B. Kaya ve F. Üstüner Top, “Hemşirelik Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık, Siberkondria Düzeyleri ve İlişkili Faktörlerin Değerlendirilmesi”, Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 13, sy. 1, ss. 243–252, 2024, doi: 10.37989/gumussagbil.1366898.
ISNAD Kaya, Barış - Üstüner Top, Fadime. “Hemşirelik Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık, Siberkondria Düzeyleri Ve İlişkili Faktörlerin Değerlendirilmesi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 13/1 (Mart 2024), 243-252. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1366898.
JAMA Kaya B, Üstüner Top F. Hemşirelik Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık, Siberkondria Düzeyleri ve İlişkili Faktörlerin Değerlendirilmesi. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. 2024;13:243–252.
MLA Kaya, Barış ve Fadime Üstüner Top. “Hemşirelik Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık, Siberkondria Düzeyleri Ve İlişkili Faktörlerin Değerlendirilmesi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 13, sy. 1, 2024, ss. 243-52, doi:10.37989/gumussagbil.1366898.
Vancouver Kaya B, Üstüner Top F. Hemşirelik Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık, Siberkondria Düzeyleri ve İlişkili Faktörlerin Değerlendirilmesi. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. 2024;13(1):243-52.