Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 Pandemisi Döneminde Üniversite Öğrencilerinin Kaygı Durumlarının Umutsuzluk Düzeylerine Etkisi

Yıl 2022, , 1435 - 1442, 22.12.2022
https://doi.org/10.37989/gumussagbil.975859

Öz

Bu çalışma COVID-19 pandemi döneminde üniversite öğrencilerinin kaygı durumlarının umutsuzluk düzeylerine olan etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı tipte olan bu çalışma bir vakıf üniversitesinde Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören 492 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin elde edilmesinde öğrencilerin demografik özelliklerinin sorgulandığı sorular, Durumluk-Sürekli Kaygı Ölçeği ve Beck Umutsuzluk Ölçeği kullanılmıştır. Veriler, sayı, ortalama, yüzdelik dağılımlar, standart sapma, One-Way ANOVA, t-test, Pearson korelasyon ve çoklu regresyon analizi ile değerlendirilmiştir. Çalışmaya katılan öğrencilerin ortalama durumluk kaygı puanı (X ̅=41,79±11,49) orta düzeyde, sürekli kaygı puanı (X ̅=42,71±10,59) ve umutsuzluk puanı (X ̅=4,99±5,07) hafif düzeyde bulunmuştur. Üniversite öğrencilerinin durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri ile umutsuzluk düzeyleri arasında pozitif yönlü orta düzeyde bir ilişki olduğu görülmüştür (p<0,01). Gerçekleştirilen regresyon analizi sonucunda durumluk ve sürekli kaygı değişkenlerinin, umutsuzluk puanlarındaki varyansı %44,5’i düzeyinde açıkladığı ortaya çıkmıştır (p<0,05). Çalışmadan elde edilen veriler değerlendirildiğinde, üniversite öğrencilerinin pandemi döneminde durumluk kaygı düzeylerinin ve sürekli kaygı düzeylerinin orta düzeyde, umutsuzluk düzeylerinin ise hafif düzeyde olduğu belirlenmiştir. Üniversite öğrencilerinin durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri arttıkça umutsuzluk düzeylerinin arttığı tespit edilmiştir. Ayrıca sonuçlar sürekli kaygı ve durumluk kaygının umutsuzluğu anlamlı düzeyde etkilediğini göstermektedir. Çalışmada, üniversite öğrencilerinin ruh sağlıklarını korumada üniversitelerin yeni stratejiler geliştirmelerinin gerekliliği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • 1. WHO. (2020). “WHO Coronavirus Disease (COVID-19) Dashboard. World Health Organization COVID-19 Dashboard”. Erişim adresi: https://COVID19.who.int/ (Erişim tarihi: 28 Aralık 2020)
  • 2. Türkiye İstatistik Kurumu. (2020). İstatistiklerle Gençlik, 2019. Ankara: TÜİK.
  • 3. ILO. (2020). “Youth & COVID-19: Impacts on jobs, education, rights and mental well-being”. Erişim adresi: https://www.ilo.org/global/topics/youth-employment/publications/WCMS_753026/lang--en/index.htm (Erişim tarihi: 8 Ocak 2021)
  • 4. UNICEF. (2020). “The impact of COVID-19 on the mental health of adolescents and youth”. Erişim adresi: https://www.unicef.org/lac/en/impact-COVID-19-mental-health-adolescents-and-youth (Erişim tarihi: 8 Ocak 2021)
  • 5. Gökçe, T. ve Dündar, C. (2008). “Samsun Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi’nde Çalışan Hekim ve Hemşirelerde Şiddete Maruziyet Sıklığı ve Kaygı Düzeylerine Etkisi”. İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 15 (1), 25-28.
  • 6. Patra, S. and Patro, B.K. (2020). “COVID-19 and Adolescent Mental Health in India”. The Lancet Psychiatry, 7 (12),
  • 7. Power, E, Hughes, S, Cotter, D. and Cannon, M. (2020). “Youth Mental Health in The Time of COVID-19”. Irish Journal of Psychological Medicine, 37, 301-305.
  • 8. OECD. (2020). “Youth and COVID-19: Response, Recovery and Resilience”. Erişim adresi: https://read.oecd-ilibrary.org/view/?ref=134_134356-ud5kox3g26&title=Youth-and-COVID-19-Response-Recovery-and-Resilience (Erişim tarihi: 8 Ocak 2021)
  • 9. Wathelet, M, Duhem, S, Vaiva, G, Baubet, T, Habran, E, Veerapa, E, Debien, C, Molenda, S, Horn, M, Grandgenevre, P, Notredame, C. and D'Hondt, F. (2020). “Factors Associated With Mental Health Disorders Among University Students in France Confined During the COVID-19 Pandemic”. JAMA Network Open, 3 (10), 1-13.
  • 10. Özmen, D, Dündar, P.E., Çetinkaya, A.Ç, Taşkın, O. ve Özmen, E. (2008). “Lise Öğrencilerinde Umutsuzluk Ve Umutsuzluk Düzeyini Etkileyen Etkenler”. Anatolian Journal of Psychiatry, 9, 8-15. 11. Everson, S. A, Goldberg, D.E, Kaplan, G.A, Cohen, R.D, Pukkala, E, Tuomilehto, J. and Salonen, J. (1996). “Hopelessness and Risk of Mortality and Incidence of Myocardial Infarction and Cancer”. Psychosomatic Medicine, 58 (2), 113-121.
  • 12. Sinha, M, Kumar, M, Zeitz, L, Collins, P.Y, Kumar, S, Fisher, S, Foote, N, Sartorius, N, Herrman, H. and Atwoli, L. (2020). “Towards Mental Health Friendly Cities During and After COVID-19”. Cities and Health, 1-4.
  • 13. O'Leary, P, Young, A, Boddy, J. and Liang, J. (2020). “Feeling Hopeless? There Are Things You Can Do to Create And Maintain Hope in A Post-Coronavirus World”. Erişim adresi: https://blogs.griffith.edu.au/gci-insights/2020/06/22/feeling-hopeless-there-are-things-you-can-do-to-create-and-maintain-hope-in-a-post-coronavirus-world/ (Erişim tarihi: 10 Mayıs 2021)
  • 14. LeCompte, A. ve Öner, N. (1975). “Durumluk-Sürekli Kaygı Envanterinin Türkçe’ye Adaptasyon ve Standardizasyonu ile İlgili Bir Çalışma”. IX. Milli Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Kongresi Çalışmaları, (s. 457-462). İstanbul.
  • 15. Öner, N. (1977). Durumluluk ve Süreklilik Kaygı Envanterinin Türk Toplumunda Geçerliliği (Yayınlanmış Doktora Tezi), Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • 16. Beck, A.T, Weissman, A, Lester, D. and Trexler, L. (1974). “The Measurement of Pessimism the Hopelessness Scale”. Journal of Consulting and Clinical Psycholgy, 42, 861-865.
  • 17. Seber, G, Dilbaz, N, Kaptanoğlu, C. ve Tekin, D. (1993). “Umutsuzluk Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirliği”. Kriz Dergisi, 1 (3), 139-142.
  • 18. Gruber, J, Prinstein, J, Clark, A, Rottenberg, J, Abramowitz, S, Albano, M, Aldao, A, Chung, T, Davila, J, Forbes, E, Gee, G, Hall, C, Hallion, S, Hinshaw P, Hofmann, G, Hollon, D, Joorman, J, Kazdin, E, Klein, N, LaGreca, M, Levenson, W, MacDonald, W, McKay, D, McLaughlin, A, Mendle, J, Miller, B, Nock, M, Rozek, C, Schleider, L, Slavich, M, Teachman, A, Vine, V. and Weinstock, M. (2020). “Mental Health and Clinical Psychological Science in the Time of COVID-19: Challenges, Opportunities, and a Call to Action”. American Psychologist, 1-18.
  • 19. Taş, H.Y, Demirdöğmez, M. ve Küçükoğlu, M. (2017). “Geleceğimiz Olan Z Kuşağının Çalışma Hayatına Muhtemel Etkileri”. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7 (3), 1031-1048.
  • 20. Çetin, C. ve Kararlar, S. (2016). “X, Y ve Z Kuşağı Öğrencilerin Çok Yönlü ve Sınırsız Kariyer Algıları Üzerine Bir Araştırma”. Yönetim Bilimleri Dergisi, 14 (28), 157-197.
  • 21. Son, C, Hegde, S, Smith, A, Wang, X. and Sasangohar, F. (2020). “Effects of COVID-19 on College Students’ Mental Health in the United States: Interview Survey Study”. Journal of Medical Internet Research, 22 (9), 1-14.
  • 22. Baloran, E.T. (2020). “Knowledge, Attitudes, Anxiety, and Coping Strategies of Students during COVID-19 Pandemic”. Journal of Loss and Trauma, 25 (8), 635-642.
  • 23. Wang, C. and Zhao, H. (2020). “The Impact of COVID-19 on Anxiety in Chinese University Students”. Frontiers in Psychology, 11 (1168), 1-8.
  • 24. Loda, T, Löffler, T, Erschens, R, Zipfel, S. and Herrmann-Werner, A. (2020). “Medical Education in Times of COVID-19: German Students’ Expectations – A Arosssectional Study”. Plos One, 15 (11), 1-11.
  • 25. Kılınçel, Ş, Kılınçel, O, Muratdağı, G, Aydın, A. and Usta, M.B. (2020). “Factors Affecting the Anxiety Levels of Adolescents in Home‐Quarantine During COVID‐19 Pandemic in Turkey”. Asia Pacific Psychiatry (e12406), 1-6.
  • 26. Cici, R. and Yılmazel, G. (2020). “Determination of Anxiety Levels and Perspectives on the Nursing Profession Among Candidate Nurses with Relation to the COVID‐19 Pandemic”. Perspectives in Psychiatric Care, 57, 358-362.
  • 27. Cao, W, Fang, Z, Hou, G, Han, M, Xu, X, Dong, J. and Zheng, J. (2020). “The Psychological Impact of the COVID-19 Epidemic on College Students in China”. Psychiatry Research, 287 (112934), 1-5.
  • 28. Bozkur, B, Kıran, B. ve Cengiz, Ö. (2020). “Üniversite Öğrencilerinin Umutsuzluk, Belirsizliğe Tahammülsüzlük, Gelecekte İş Bulmaya Yönelik Algı ve Özyeterliklerinin İncelenmesi”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28 (6), 2401-2409.
  • 29. Ergüt, Ö. (2020). “Üniversite Öğrencilerinin Umutsuzluk Düzeyi İle İş Deneyimi ve İş Bulma Beklentileri Arasındaki İlişkinin Sınıf Düzeyinde İncelenmesi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3 (38), 232-252.
  • 30. Kaygusuz, T.Ö. and Erensoy, A. (2020). “Determination of Hopelessness Levels of Final Year Students of the Faculty of Medicine”. Tıp Eğitimi Dünyası, 19 (58), 116-127.
  • 31. Hacımusalar, Y, Kahve, A.C, Yaşar, A.B. and Aydın, M.S. (2020). “Anxiety and Hopelessness Levels in COVID-19 Pandemic: A Comparative Study of Healthcare Professionals and Other Community Sample in Turkey”. Journal of Psychiatric Research, 129, 181-188.
  • 32. Lee, J.J, Kang, K.A, Wang, M.P, Zhao, S.Z, Wong, J.Y, O'Connor, S, Yang, S.C. and Shin, S.S. (2020). “Associations Between COVID-19 Misinformation Exposure and Belief With COVID-19 Knowledge and Preventive Behaviors: Cross-Sectional Online Study”. Journal of Medical Internet Research, 22 (11), 1-13.
  • 33. Zhou, S.J, Zhang, L.G, Wang, L.L, Guo, Z.C, Wang, J.Q, Chen, J.C, Liu, M, Chen, X. and Chen, J.X. (2020). “Prevalence and Socio-Demographic Correlates of Psychological Health Problems in Chinese Adolescents During the Outbreak of COVID-19”. European Child and Adolescent Psychiatry, 29, 749-758.
  • 34. Mazza, C, Ricci, E, Biondi, S, Colasanti, M, Ferracuti, S, Napoli, C. and Roma, P. (2020). “A Nationwide Survey of Psychological Distress Among Italian People During the COVID-19 Pandemic: Immediate Psychological Responses and Associated Factors”. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17 (3165), 1-14.
  • 35. Özdin, S. and Özdin, Ş.B. (2020). “Levels and Predictors of Anxiety, Depression and Health Anxiety During COVID-19 Pandemic in Turkish Society: The Importance of Gender”. International Journal of Social Psychiatry, 66 (5), 504-511.
  • 36. Wang, C, Pan, R, Wan, X, Tan, Y, Xu, L, Ho, C.S. and Ho, R.C. (2020). “Immediate Psychological Responses and Associated Factors During the Initial Stage of the 2019 Coronavirus Disease (COVID-19) Epidemic Among the General Population in China”. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17 (1729), 1-25.
  • 37. ActiveMinds. (2020). “COVID-19 Impact on College Student Mental Health”. Erişim adresi: https://www.activeminds.org/wp-content/uploads/2020/04/Student-Survey-Infographic.pdf (Erişim tarihi: 6 Nisan 2021)

Effect of University Students Anxiety on Their Hopelessness Levels During the COVID-19 Pandemic Period

Yıl 2022, , 1435 - 1442, 22.12.2022
https://doi.org/10.37989/gumussagbil.975859

Öz

This study was conducted to determine the effect of university students' anxiety on their hopelessness levels during the COVID-19 pandemic period. This descriptive study was conducted with 492 students studying at Vocational School of Health Services at a foundation university. In order to obtain the data were used the questions in which the demographic characteristics of the students were also questioned, the State-Trait Anxiety Scale and the Beck Hopelessness Scale. In the evaluation of the data were used number, mean, percentile distributions, standard deviation, One-Way ANOVA, t-test, Pearson correlation and multiple regression analysis. The average state anxiety score (X ̅=41.79±11.49) of the students participating in the study was found to be moderate, while the trait anxiety score (X ̅=42.71±10.59) and hopelessness score (X ̅=4.99±5.07) were found to be mild. It has been observed that there is a positive moderate relationship between the state and trait anxiety levels of university students and their hopelessness levels (p<0.01). As a result of the regression analysis, it was found that the variables of state and trait anxiety explained the variance in hopelessness scores at the level of 44.5% (p<0.05). When the data obtained from the study were evaluated, it was determined that the state and trait anxiety levels of university students were moderate and hopelessness levels were mild during the pandemic period. It was determined that as the state and trait anxiety levels of university students increased, their hopelessness levels increased. In addition, the results show that trait anxiety and state anxiety significantly predict hopelessness. In the study, it was concluded that universities should develop new strategies to protect the mental health of university students.

Kaynakça

  • 1. WHO. (2020). “WHO Coronavirus Disease (COVID-19) Dashboard. World Health Organization COVID-19 Dashboard”. Erişim adresi: https://COVID19.who.int/ (Erişim tarihi: 28 Aralık 2020)
  • 2. Türkiye İstatistik Kurumu. (2020). İstatistiklerle Gençlik, 2019. Ankara: TÜİK.
  • 3. ILO. (2020). “Youth & COVID-19: Impacts on jobs, education, rights and mental well-being”. Erişim adresi: https://www.ilo.org/global/topics/youth-employment/publications/WCMS_753026/lang--en/index.htm (Erişim tarihi: 8 Ocak 2021)
  • 4. UNICEF. (2020). “The impact of COVID-19 on the mental health of adolescents and youth”. Erişim adresi: https://www.unicef.org/lac/en/impact-COVID-19-mental-health-adolescents-and-youth (Erişim tarihi: 8 Ocak 2021)
  • 5. Gökçe, T. ve Dündar, C. (2008). “Samsun Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi’nde Çalışan Hekim ve Hemşirelerde Şiddete Maruziyet Sıklığı ve Kaygı Düzeylerine Etkisi”. İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 15 (1), 25-28.
  • 6. Patra, S. and Patro, B.K. (2020). “COVID-19 and Adolescent Mental Health in India”. The Lancet Psychiatry, 7 (12),
  • 7. Power, E, Hughes, S, Cotter, D. and Cannon, M. (2020). “Youth Mental Health in The Time of COVID-19”. Irish Journal of Psychological Medicine, 37, 301-305.
  • 8. OECD. (2020). “Youth and COVID-19: Response, Recovery and Resilience”. Erişim adresi: https://read.oecd-ilibrary.org/view/?ref=134_134356-ud5kox3g26&title=Youth-and-COVID-19-Response-Recovery-and-Resilience (Erişim tarihi: 8 Ocak 2021)
  • 9. Wathelet, M, Duhem, S, Vaiva, G, Baubet, T, Habran, E, Veerapa, E, Debien, C, Molenda, S, Horn, M, Grandgenevre, P, Notredame, C. and D'Hondt, F. (2020). “Factors Associated With Mental Health Disorders Among University Students in France Confined During the COVID-19 Pandemic”. JAMA Network Open, 3 (10), 1-13.
  • 10. Özmen, D, Dündar, P.E., Çetinkaya, A.Ç, Taşkın, O. ve Özmen, E. (2008). “Lise Öğrencilerinde Umutsuzluk Ve Umutsuzluk Düzeyini Etkileyen Etkenler”. Anatolian Journal of Psychiatry, 9, 8-15. 11. Everson, S. A, Goldberg, D.E, Kaplan, G.A, Cohen, R.D, Pukkala, E, Tuomilehto, J. and Salonen, J. (1996). “Hopelessness and Risk of Mortality and Incidence of Myocardial Infarction and Cancer”. Psychosomatic Medicine, 58 (2), 113-121.
  • 12. Sinha, M, Kumar, M, Zeitz, L, Collins, P.Y, Kumar, S, Fisher, S, Foote, N, Sartorius, N, Herrman, H. and Atwoli, L. (2020). “Towards Mental Health Friendly Cities During and After COVID-19”. Cities and Health, 1-4.
  • 13. O'Leary, P, Young, A, Boddy, J. and Liang, J. (2020). “Feeling Hopeless? There Are Things You Can Do to Create And Maintain Hope in A Post-Coronavirus World”. Erişim adresi: https://blogs.griffith.edu.au/gci-insights/2020/06/22/feeling-hopeless-there-are-things-you-can-do-to-create-and-maintain-hope-in-a-post-coronavirus-world/ (Erişim tarihi: 10 Mayıs 2021)
  • 14. LeCompte, A. ve Öner, N. (1975). “Durumluk-Sürekli Kaygı Envanterinin Türkçe’ye Adaptasyon ve Standardizasyonu ile İlgili Bir Çalışma”. IX. Milli Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Kongresi Çalışmaları, (s. 457-462). İstanbul.
  • 15. Öner, N. (1977). Durumluluk ve Süreklilik Kaygı Envanterinin Türk Toplumunda Geçerliliği (Yayınlanmış Doktora Tezi), Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • 16. Beck, A.T, Weissman, A, Lester, D. and Trexler, L. (1974). “The Measurement of Pessimism the Hopelessness Scale”. Journal of Consulting and Clinical Psycholgy, 42, 861-865.
  • 17. Seber, G, Dilbaz, N, Kaptanoğlu, C. ve Tekin, D. (1993). “Umutsuzluk Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirliği”. Kriz Dergisi, 1 (3), 139-142.
  • 18. Gruber, J, Prinstein, J, Clark, A, Rottenberg, J, Abramowitz, S, Albano, M, Aldao, A, Chung, T, Davila, J, Forbes, E, Gee, G, Hall, C, Hallion, S, Hinshaw P, Hofmann, G, Hollon, D, Joorman, J, Kazdin, E, Klein, N, LaGreca, M, Levenson, W, MacDonald, W, McKay, D, McLaughlin, A, Mendle, J, Miller, B, Nock, M, Rozek, C, Schleider, L, Slavich, M, Teachman, A, Vine, V. and Weinstock, M. (2020). “Mental Health and Clinical Psychological Science in the Time of COVID-19: Challenges, Opportunities, and a Call to Action”. American Psychologist, 1-18.
  • 19. Taş, H.Y, Demirdöğmez, M. ve Küçükoğlu, M. (2017). “Geleceğimiz Olan Z Kuşağının Çalışma Hayatına Muhtemel Etkileri”. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7 (3), 1031-1048.
  • 20. Çetin, C. ve Kararlar, S. (2016). “X, Y ve Z Kuşağı Öğrencilerin Çok Yönlü ve Sınırsız Kariyer Algıları Üzerine Bir Araştırma”. Yönetim Bilimleri Dergisi, 14 (28), 157-197.
  • 21. Son, C, Hegde, S, Smith, A, Wang, X. and Sasangohar, F. (2020). “Effects of COVID-19 on College Students’ Mental Health in the United States: Interview Survey Study”. Journal of Medical Internet Research, 22 (9), 1-14.
  • 22. Baloran, E.T. (2020). “Knowledge, Attitudes, Anxiety, and Coping Strategies of Students during COVID-19 Pandemic”. Journal of Loss and Trauma, 25 (8), 635-642.
  • 23. Wang, C. and Zhao, H. (2020). “The Impact of COVID-19 on Anxiety in Chinese University Students”. Frontiers in Psychology, 11 (1168), 1-8.
  • 24. Loda, T, Löffler, T, Erschens, R, Zipfel, S. and Herrmann-Werner, A. (2020). “Medical Education in Times of COVID-19: German Students’ Expectations – A Arosssectional Study”. Plos One, 15 (11), 1-11.
  • 25. Kılınçel, Ş, Kılınçel, O, Muratdağı, G, Aydın, A. and Usta, M.B. (2020). “Factors Affecting the Anxiety Levels of Adolescents in Home‐Quarantine During COVID‐19 Pandemic in Turkey”. Asia Pacific Psychiatry (e12406), 1-6.
  • 26. Cici, R. and Yılmazel, G. (2020). “Determination of Anxiety Levels and Perspectives on the Nursing Profession Among Candidate Nurses with Relation to the COVID‐19 Pandemic”. Perspectives in Psychiatric Care, 57, 358-362.
  • 27. Cao, W, Fang, Z, Hou, G, Han, M, Xu, X, Dong, J. and Zheng, J. (2020). “The Psychological Impact of the COVID-19 Epidemic on College Students in China”. Psychiatry Research, 287 (112934), 1-5.
  • 28. Bozkur, B, Kıran, B. ve Cengiz, Ö. (2020). “Üniversite Öğrencilerinin Umutsuzluk, Belirsizliğe Tahammülsüzlük, Gelecekte İş Bulmaya Yönelik Algı ve Özyeterliklerinin İncelenmesi”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28 (6), 2401-2409.
  • 29. Ergüt, Ö. (2020). “Üniversite Öğrencilerinin Umutsuzluk Düzeyi İle İş Deneyimi ve İş Bulma Beklentileri Arasındaki İlişkinin Sınıf Düzeyinde İncelenmesi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3 (38), 232-252.
  • 30. Kaygusuz, T.Ö. and Erensoy, A. (2020). “Determination of Hopelessness Levels of Final Year Students of the Faculty of Medicine”. Tıp Eğitimi Dünyası, 19 (58), 116-127.
  • 31. Hacımusalar, Y, Kahve, A.C, Yaşar, A.B. and Aydın, M.S. (2020). “Anxiety and Hopelessness Levels in COVID-19 Pandemic: A Comparative Study of Healthcare Professionals and Other Community Sample in Turkey”. Journal of Psychiatric Research, 129, 181-188.
  • 32. Lee, J.J, Kang, K.A, Wang, M.P, Zhao, S.Z, Wong, J.Y, O'Connor, S, Yang, S.C. and Shin, S.S. (2020). “Associations Between COVID-19 Misinformation Exposure and Belief With COVID-19 Knowledge and Preventive Behaviors: Cross-Sectional Online Study”. Journal of Medical Internet Research, 22 (11), 1-13.
  • 33. Zhou, S.J, Zhang, L.G, Wang, L.L, Guo, Z.C, Wang, J.Q, Chen, J.C, Liu, M, Chen, X. and Chen, J.X. (2020). “Prevalence and Socio-Demographic Correlates of Psychological Health Problems in Chinese Adolescents During the Outbreak of COVID-19”. European Child and Adolescent Psychiatry, 29, 749-758.
  • 34. Mazza, C, Ricci, E, Biondi, S, Colasanti, M, Ferracuti, S, Napoli, C. and Roma, P. (2020). “A Nationwide Survey of Psychological Distress Among Italian People During the COVID-19 Pandemic: Immediate Psychological Responses and Associated Factors”. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17 (3165), 1-14.
  • 35. Özdin, S. and Özdin, Ş.B. (2020). “Levels and Predictors of Anxiety, Depression and Health Anxiety During COVID-19 Pandemic in Turkish Society: The Importance of Gender”. International Journal of Social Psychiatry, 66 (5), 504-511.
  • 36. Wang, C, Pan, R, Wan, X, Tan, Y, Xu, L, Ho, C.S. and Ho, R.C. (2020). “Immediate Psychological Responses and Associated Factors During the Initial Stage of the 2019 Coronavirus Disease (COVID-19) Epidemic Among the General Population in China”. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17 (1729), 1-25.
  • 37. ActiveMinds. (2020). “COVID-19 Impact on College Student Mental Health”. Erişim adresi: https://www.activeminds.org/wp-content/uploads/2020/04/Student-Survey-Infographic.pdf (Erişim tarihi: 6 Nisan 2021)
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hüseyin Tolga Çağatay 0000-0001-5228-3223

Serap Salimoğlu 0000-0003-0589-1538

Esin Başaran 0000-0002-6193-3395

Nalan Özhan Elbaş 0000-0002-9125-3665

Yayımlanma Tarihi 22 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Çağatay, H. T., Salimoğlu, S., Başaran, E., Özhan Elbaş, N. (2022). COVID-19 Pandemisi Döneminde Üniversite Öğrencilerinin Kaygı Durumlarının Umutsuzluk Düzeylerine Etkisi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(4), 1435-1442. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.975859
AMA Çağatay HT, Salimoğlu S, Başaran E, Özhan Elbaş N. COVID-19 Pandemisi Döneminde Üniversite Öğrencilerinin Kaygı Durumlarının Umutsuzluk Düzeylerine Etkisi. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. Aralık 2022;11(4):1435-1442. doi:10.37989/gumussagbil.975859
Chicago Çağatay, Hüseyin Tolga, Serap Salimoğlu, Esin Başaran, ve Nalan Özhan Elbaş. “COVID-19 Pandemisi Döneminde Üniversite Öğrencilerinin Kaygı Durumlarının Umutsuzluk Düzeylerine Etkisi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 11, sy. 4 (Aralık 2022): 1435-42. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.975859.
EndNote Çağatay HT, Salimoğlu S, Başaran E, Özhan Elbaş N (01 Aralık 2022) COVID-19 Pandemisi Döneminde Üniversite Öğrencilerinin Kaygı Durumlarının Umutsuzluk Düzeylerine Etkisi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 11 4 1435–1442.
IEEE H. T. Çağatay, S. Salimoğlu, E. Başaran, ve N. Özhan Elbaş, “COVID-19 Pandemisi Döneminde Üniversite Öğrencilerinin Kaygı Durumlarının Umutsuzluk Düzeylerine Etkisi”, Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 11, sy. 4, ss. 1435–1442, 2022, doi: 10.37989/gumussagbil.975859.
ISNAD Çağatay, Hüseyin Tolga vd. “COVID-19 Pandemisi Döneminde Üniversite Öğrencilerinin Kaygı Durumlarının Umutsuzluk Düzeylerine Etkisi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 11/4 (Aralık 2022), 1435-1442. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.975859.
JAMA Çağatay HT, Salimoğlu S, Başaran E, Özhan Elbaş N. COVID-19 Pandemisi Döneminde Üniversite Öğrencilerinin Kaygı Durumlarının Umutsuzluk Düzeylerine Etkisi. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. 2022;11:1435–1442.
MLA Çağatay, Hüseyin Tolga vd. “COVID-19 Pandemisi Döneminde Üniversite Öğrencilerinin Kaygı Durumlarının Umutsuzluk Düzeylerine Etkisi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 11, sy. 4, 2022, ss. 1435-42, doi:10.37989/gumussagbil.975859.
Vancouver Çağatay HT, Salimoğlu S, Başaran E, Özhan Elbaş N. COVID-19 Pandemisi Döneminde Üniversite Öğrencilerinin Kaygı Durumlarının Umutsuzluk Düzeylerine Etkisi. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. 2022;11(4):1435-42.