Ev ziyaretleri uygulaması, bireyi ve aileyi gerçek ortamında bütüncül yaklaşım doğrultusunda değerlendirerek, bireylere gereksinimlerini fark ettirmek ve bu gereksinimlere uygun yaklaşımlarda bulunmak amacı ile yapılmaktadır. Ebelik lisans eğitiminde öğrenciler ev ziyareti uygulaması yapmaktadır ve farklı ev ortamında birçok kültürden insanla iletişim kurmak zorundadır. Bu konuda deneyimsiz olan öğrenci ebelerin bazı güçlüklerle ve sorunlarla karşılaşmaları muhtemeldir. Bu araştırma, ebelik programı öğrencilerinin ev ziyaretlerinde karşılaştıkları güçlükleri saptamak amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı olarak yapılan çalışma, 2007 yılında Cumhuriyet Üniversitesi’nde öğrenim gören ebelik 2., 3. ve 4.sınıf öğrencilerine 20 soruluk anket uygulanarak elde edilmiştir. Veriler SSPS 10.0 istatistik programında Ki-kare Testi ve Fisher Ki-kare Testi kullanılarak değerlendirilmiştir. Öğrencilerin ev ziyaretleri uygulamasında daha çok ev adreslerini bulmakta zorluk, ailenin ziyareti kabul etmemesi ve ev ortamının öğretimi olumsuz etkilemesi durumlarında güçlük yaşadığı anlaşılmaktadır. Ebe yetiştiren okullarda ev ziyaretleri ve uygulamaları ile ilgili konular daha kapsamlı anlatılmalı, öğrencilerin ev ziyaretlerinde karşılaşacağı güçlüklerle ilgili ve mezun olduktan sonra çalışacakları saha ile ilgili danışmanlık yapılmalıdır.
The practice of home visits in line with the holistic approach of the individual and the family in a real environment by evaluating, enable individuals to realize their requirements and carried out with the aim to be found in the appropriate approaches to address these requirements. Students in the bachelor program is to make home visits and practices must communicate with people of many different cultures in the home environment. With some difficulty and encounter problems of inexperienced student midwives on this issue it is likely. This research was conducted to determine the difficulties they encounter in their home visits midwifery program students. As a descriptive study, studying at the Cumhuriyet University in 2007 midwifery 2nd, 3rd and 4th class students have been obtained by applying the 20 question survey. Data SSPS 10.0 statistical program was evaluated using the Chi-square test and Fisher's Chi-square test. Students of home visits practice, more difficulty in finding their home address, and home visit of the family refuses to accept the teaching of a negative effect on the environment, it is understood that in cases of difficulty experienced. Midwife training schools, home visits, and practices concerning should be described in more detail, and about the challenges students will face after graduation and during home visits should be made in consultation with the field they will be working.
Diğer ID | JA65CG43DT |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 3 |