BibTex RIS Kaynak Göster

EV ZİYARETLERİNDE KARŞILAŞILAN GÜÇLÜKLER

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 3, 23 - 28, 01.07.2016

Öz

Ev ziyaretleri uygulaması, bireyi ve aileyi gerçek ortamında bütüncül yaklaşım doğrultusunda değerlendirerek, bireylere gereksinimlerini fark ettirmek ve bu gereksinimlere uygun yaklaşımlarda bulunmak amacı ile yapılmaktadır. Ebelik lisans eğitiminde öğrenciler ev ziyareti uygulaması yapmaktadır ve farklı ev ortamında birçok kültürden insanla iletişim kurmak zorundadır. Bu konuda deneyimsiz olan öğrenci ebelerin bazı güçlüklerle ve sorunlarla karşılaşmaları muhtemeldir. Bu araştırma, ebelik programı öğrencilerinin ev ziyaretlerinde karşılaştıkları güçlükleri saptamak amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı olarak yapılan çalışma, 2007 yılında Cumhuriyet Üniversitesi’nde öğrenim gören ebelik 2., 3. ve 4.sınıf öğrencilerine 20 soruluk anket uygulanarak elde edilmiştir. Veriler SSPS 10.0 istatistik programında Ki-kare Testi ve Fisher Ki-kare Testi kullanılarak değerlendirilmiştir. Öğrencilerin ev ziyaretleri uygulamasında daha çok ev adreslerini bulmakta zorluk, ailenin ziyareti kabul etmemesi ve ev ortamının öğretimi olumsuz etkilemesi durumlarında güçlük yaşadığı anlaşılmaktadır. Ebe yetiştiren okullarda ev ziyaretleri ve uygulamaları ile ilgili konular daha kapsamlı anlatılmalı, öğrencilerin ev ziyaretlerinde karşılaşacağı güçlüklerle ilgili ve mezun olduktan sonra çalışacakları saha ile ilgili danışmanlık yapılmalıdır.

Kaynakça

  • 1. Öztek Z, Kubilay G. Toplum Sağlığı ve Hemşireliği, Somgür Yayımcılık, Ankara-1995. ss: 184 – 200.
  • 2. Lundy KS, Janes S. Community Health Nursing: Caring For The Public’s Health, Jones and Bartlett Publishers, ISBN: 0- 7637-0706-6, 2001- Massachusetts. pp: 882-911.
  • 3. Lundy K S, Janes S. Essentials Of Community-Based Nursing, Jones and Bartlett Publishers, Massachusetts-2003.
  • 4. Yıldırım G. Ebe ve Hemşireler İçin Uygulama Becerileri Öğrenim Rehberi, C.Ü. Yayınları, No:99, Sivas-2005.
  • 5. Gölbaşı Z. Postpartum Dönemde Erken Taburculuk, Evde Bakım Hizmetleri ve Hemşirelik, C.Ü. Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi. 2003; 7(2):15-22.
  • 6. Cimete G. Öğrenci Öğretim Elemanı Etkileşimine Yönelik Kalitatif Bir Çalışma, C.Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi,1998; 2: 9-17.
  • 7. Keser İK, Çalışkan M, Keskin TZ, Gördebil E. Ebelik ve Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Okul-Hastane İşbirliğine İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi, Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2008, 11(4):1-9.
  • 8. Gürsoy Ş T, Öcek Z A, Çiçeklioğlu M, Aksu F, Soyer M T, Evaluation Of An Educational Programme In Ege University, Turkey: Medical Student’s Home Visits With Midwife Preceptors, Midwifery, 2008, 24, 226-237.
  • 9. Burgess W, Ragland EC. Community Health Nursing; The Home Visit, Appleton Century Crofts, ISBN: 0-8385-1181-3, Connecticut-1983. pp: 307-319.
  • 10. Pektaş İ, Bilge A, Ege Üniversitesi İzmir Atatürk Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Problem Alanlarının Belirlenmesi, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2007, Sayı:8, 83– 98.
  • 11. Seviğ, EÜ. Doktora Tezi ; “Ebenin Ana Çocuk Sağlığı Hizmetlerini Etkileyen Faktörler, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Ensitütüsü Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalı, Tez Yöneticisi; Prof. Dr. Nimet Karataş. Ankara – 1981.
  • 12. Seyhan L, Deveci B, Baydur H, Kuşçu E, Ertekin E. Ebelerde Çalışma Yaşantısı ve İş Doyumunun Değerlendirilmesi, Manisa Sağlık Müdürlüğü 2003 Yılı İstatistik Yıllığı Araştırma Çalışmaları. 15 (2): 111- 117.
  • 13. Aslankoç R, Öztürk M, Yıldırım NG. Ebe ve Hemşirelerin Mesleki Sorunları ve Anksiyete İle İlişkisi, SDÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 2001; 8(2): 12-20.
  • 14. Erefe İ (ed.), Halk Sağlığı Hemşireliği El Kitabı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları, İstanbul-1998. ss: 126-135.
  • 15. Güçhan N (ed.), Tuncel N, Şanlı T, Perk M, Toplum Sağlığı Hemşireliğinde Ev Ziyareti Tekniği, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Halk Sağlığı Hemşireliği Kitabı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir-1992. ss: 84-89.
  • 16. Özdamar K, SPSS ile Biyoistatistik, Kaan Kitabevi, 5. Baskı, Eskişehir-2003. ss:99-130.

DIFFCIULTIES ENCOUNTERED IN HOME VISITS

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 3, 23 - 28, 01.07.2016

Öz

The practice of home visits in line with the holistic approach of the individual and the family in a real environment by evaluating, enable individuals to realize their requirements and carried out with the aim to be found in the appropriate approaches to address these requirements. Students in the bachelor program is to make home visits and practices must communicate with people of many different cultures in the home environment. With some difficulty and encounter problems of inexperienced student midwives on this issue it is likely. This research was conducted to determine the difficulties they encounter in their home visits midwifery program students. As a descriptive study, studying at the Cumhuriyet University in 2007 midwifery 2nd, 3rd and 4th class students have been obtained by applying the 20 question survey. Data SSPS 10.0 statistical program was evaluated using the Chi-square test and Fisher's Chi-square test. Students of home visits practice, more difficulty in finding their home address, and home visit of the family refuses to accept the teaching of a negative effect on the environment, it is understood that in cases of difficulty experienced. Midwife training schools, home visits, and practices concerning should be described in more detail, and about the challenges students will face after graduation and during home visits should be made in consultation with the field they will be working.

Kaynakça

  • 1. Öztek Z, Kubilay G. Toplum Sağlığı ve Hemşireliği, Somgür Yayımcılık, Ankara-1995. ss: 184 – 200.
  • 2. Lundy KS, Janes S. Community Health Nursing: Caring For The Public’s Health, Jones and Bartlett Publishers, ISBN: 0- 7637-0706-6, 2001- Massachusetts. pp: 882-911.
  • 3. Lundy K S, Janes S. Essentials Of Community-Based Nursing, Jones and Bartlett Publishers, Massachusetts-2003.
  • 4. Yıldırım G. Ebe ve Hemşireler İçin Uygulama Becerileri Öğrenim Rehberi, C.Ü. Yayınları, No:99, Sivas-2005.
  • 5. Gölbaşı Z. Postpartum Dönemde Erken Taburculuk, Evde Bakım Hizmetleri ve Hemşirelik, C.Ü. Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi. 2003; 7(2):15-22.
  • 6. Cimete G. Öğrenci Öğretim Elemanı Etkileşimine Yönelik Kalitatif Bir Çalışma, C.Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi,1998; 2: 9-17.
  • 7. Keser İK, Çalışkan M, Keskin TZ, Gördebil E. Ebelik ve Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Okul-Hastane İşbirliğine İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi, Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2008, 11(4):1-9.
  • 8. Gürsoy Ş T, Öcek Z A, Çiçeklioğlu M, Aksu F, Soyer M T, Evaluation Of An Educational Programme In Ege University, Turkey: Medical Student’s Home Visits With Midwife Preceptors, Midwifery, 2008, 24, 226-237.
  • 9. Burgess W, Ragland EC. Community Health Nursing; The Home Visit, Appleton Century Crofts, ISBN: 0-8385-1181-3, Connecticut-1983. pp: 307-319.
  • 10. Pektaş İ, Bilge A, Ege Üniversitesi İzmir Atatürk Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Problem Alanlarının Belirlenmesi, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2007, Sayı:8, 83– 98.
  • 11. Seviğ, EÜ. Doktora Tezi ; “Ebenin Ana Çocuk Sağlığı Hizmetlerini Etkileyen Faktörler, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Ensitütüsü Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalı, Tez Yöneticisi; Prof. Dr. Nimet Karataş. Ankara – 1981.
  • 12. Seyhan L, Deveci B, Baydur H, Kuşçu E, Ertekin E. Ebelerde Çalışma Yaşantısı ve İş Doyumunun Değerlendirilmesi, Manisa Sağlık Müdürlüğü 2003 Yılı İstatistik Yıllığı Araştırma Çalışmaları. 15 (2): 111- 117.
  • 13. Aslankoç R, Öztürk M, Yıldırım NG. Ebe ve Hemşirelerin Mesleki Sorunları ve Anksiyete İle İlişkisi, SDÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 2001; 8(2): 12-20.
  • 14. Erefe İ (ed.), Halk Sağlığı Hemşireliği El Kitabı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları, İstanbul-1998. ss: 126-135.
  • 15. Güçhan N (ed.), Tuncel N, Şanlı T, Perk M, Toplum Sağlığı Hemşireliğinde Ev Ziyareti Tekniği, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Halk Sağlığı Hemşireliği Kitabı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir-1992. ss: 84-89.
  • 16. Özdamar K, SPSS ile Biyoistatistik, Kaan Kitabevi, 5. Baskı, Eskişehir-2003. ss:99-130.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA65CG43DT
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Neşe Karakaya Bu kişi benim

Mustafa Ferit Koçoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Karakaya, N., & Koçoğlu, M. F. (2016). EV ZİYARETLERİNDE KARŞILAŞILAN GÜÇLÜKLER. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(3), 23-28.
AMA Karakaya N, Koçoğlu MF. EV ZİYARETLERİNDE KARŞILAŞILAN GÜÇLÜKLER. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. Temmuz 2016;5(3):23-28.
Chicago Karakaya, Neşe, ve Mustafa Ferit Koçoğlu. “EV ZİYARETLERİNDE KARŞILAŞILAN GÜÇLÜKLER”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 5, sy. 3 (Temmuz 2016): 23-28.
EndNote Karakaya N, Koçoğlu MF (01 Temmuz 2016) EV ZİYARETLERİNDE KARŞILAŞILAN GÜÇLÜKLER. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 5 3 23–28.
IEEE N. Karakaya ve M. F. Koçoğlu, “EV ZİYARETLERİNDE KARŞILAŞILAN GÜÇLÜKLER”, Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 5, sy. 3, ss. 23–28, 2016.
ISNAD Karakaya, Neşe - Koçoğlu, Mustafa Ferit. “EV ZİYARETLERİNDE KARŞILAŞILAN GÜÇLÜKLER”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 5/3 (Temmuz 2016), 23-28.
JAMA Karakaya N, Koçoğlu MF. EV ZİYARETLERİNDE KARŞILAŞILAN GÜÇLÜKLER. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2016;5:23–28.
MLA Karakaya, Neşe ve Mustafa Ferit Koçoğlu. “EV ZİYARETLERİNDE KARŞILAŞILAN GÜÇLÜKLER”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 5, sy. 3, 2016, ss. 23-28.
Vancouver Karakaya N, Koçoğlu MF. EV ZİYARETLERİNDE KARŞILAŞILAN GÜÇLÜKLER. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2016;5(3):23-8.