The aim of this survey was to define the hopelessness levels elderly care technician the students of and the definition of the factors affecting them. The whole universe was included in the survey. A questionnaire of a question set, which is made up of demographic variables and the factors thought to be related with hopelessness and also of Beck Hopelessness Scale (BHS) was carried out among 163 students. In the examination, t Test and One Way Anova tests have been used and SPSS 18.0 statistics package has been used for surveying the original data and finding out the calculated values. As a result the mean scores of female participants was 4,21±3,83 and the mean scores of male participants was 4,40±4,05; while the average score of all participants was 4,26±3,88 (max: 18, min: 0). There is an statistical relationship betwweet students’ choice about their department, main worries about jobs and despair points (p<0,05).
Bu araştırmada yaşlı bakım teknikeri öğrencilerin umutsuzluk düzeyinin belirlenmesi ve etkileyen faktörlerin tanımlanması amaçlanmıştır. Herhangi bir örneklem grubu seçilmeden evrenin tümü araştırma kapsamına alınmıştır. Ulaşılabilen 163 öğrenciye demografik değişkenlerle umutsuzluk ile ilişkili olduğu düşünülen faktörler ve Beck Umutsuzluk Ölçeği’nden (BUÖ) oluşan bir soru takımını içeren anket uygulanmıştır. Araştırmada, t test ve Tek Yönlü Anova testleri kullanılmış olup, verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmış değerlerin bulunmasında SPSS 18.0 istatistik paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, kadın katılımcılarının puan ortalamalarının 4,21±3,83 ve erkek katılımcıları puan ortalamalarının 4,40±4,05 olduğu; tüm katılımcıların umutsuzluk puan ortalamasının ise 4,26±3,88 (max: 18, min: 0) olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin bölümü isteyerek tercih etme, meslekle ilgili kaygıların olması ve kaygıların başlıca nedeni ile umutsuzluk puanları arasında istatistiksel anlamda ilişki olduğu saptanmıştır (p
Diğer ID | JA67EH92SN |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 2 |