BibTex RIS Kaynak Göster

Çocuklarda Beden Eğitimi, Spor ve Oyun Etkinliklerine Katılımın Kemik Gelişimi Üzerine Etkilerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 2, 66 - 71, 01.04.2016

Öz

Günümüzde çocuklar arasında hareketsiz yaşam tarzının sürekli arttığı bilinmektedir. Hareketsiz yaşam tarzının çocuklarda bazı sağlık sorunlarına neden olduğu belirtilmektedir. Ayrıca çocuklarda hareketsiz yaşam tarzının büyüme ve gelişimi de olumsuz yönde etkilediği vurgulanmaktadır. Özellikle çocuklarda kemik gelişimi hareketsiz yaşam tarzından olumsuz yönde etkilenmektedir. Bu nedenle çocuklarda hareketsiz yaşam tarzının en aza indirilmesi önemli bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır.  Beden eğitimi, spor ve oyun etkinliklerine katılımın sağlık üzerine yararları bilinmektedir. Yapılan birçok araştırma bulgusu bu düşünceyi desteklemektedir. Ayrıca çocuklarda kemik gelişiminin desteklenmesinde de beden eğitimi, spor ve oyun etkinliklerine katılımın faydalı olacağı belirtilmektedir. Ancak özellikle ülkemizde bu konuda yapılan araştırmaların sınırlı olduğu görülmüştür. Böylece bu çalışmada, çocuklarda beden eğitimi, spor ve oyun etkinliklerine katılımın kemik gelişimi üzerine etkilerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • 1. Kangalgil M, Hünük D, Demirhan G. İlköğretim, Lise Ve Üniversite Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spora İlişkin Tutumlarının Karşılaştırılması. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi. 2006; 17(2): 48-57.
  • 2. Ünlü H, Aydos L. Öğretmen Görüşlerine Göre; Beden Eğitimi Derslerinde Öğretmenlerin Ve Öğrencilerin Tercih Ettikleri Öğretim Yöntemleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 8(2), 71-81.
  • 3. Müniroğlu S, Özkan A, Köklü Y, Alemdaroğlu U, Eyuboğlu E. 6-12 Yaş Grubu Çocukların Gelişim Dönemleri, Fiziksel Uygunlukları ve Fiziksel Aktivite. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi. 2009.
  • 4. Muratlı S. Antrenman Bilimi Yaklaşımıyla Çocuk ve Spor. 2 Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 2007.
  • 5. Çoker M. Çocuk Kemik Sağlığı. Güncel Pediatri. 2008; 6: 121- 123.
  • 6. Tepeli K. Fiziksel Gelişim. M. Engin Deniz (Ed.). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim (1. Baskı) içinde (s. 55-89). Ankara: Ertem Basım. 2011.
  • 7. Alpaslan, S. Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sergilediği Öğretim Davranışlarına İlişkin Algıları ve Öğrencilerin Bu Derse Karşı Geliştirdikleri Tutumları. Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi. Bolu. 2008.
  • 8. Günsel AM. İlköğretimde Beden Eğitimi ve Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık. 2014.
  • 9. Bal E. İlköğretim Okullarındaki Beden Eğitimi Dersinin Yapılmasında Karşılaşılan Yetersizliklerin Giderilmesinde Yönetici ve Öğretmenlerin Rolü. Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi. İstanbul. 2010.
  • 10. Yüksel Y, Hekim M, Gürkan O. Ortaöğretim Öğrencilerinin Sağlıklı Yaşam Davranış Biçimlerinin Fiziksel Aktiviteye Katılım ve Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. III. Sakarya’da Eğitim Araştırmaları Kongresi, Sakarya Üniversitesi, 12 Haziran 2014, Sakarya. 2014; s. 326-333.
  • 11. Öztürk A. Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Eğiten Kitap. 2010.
  • 12. Celik A, Sahin M. Sports And Child Development. International Journal of Social Science. 2013; 6(1): 467-478.
  • 13. Hasırcı S, Sevimli D, Durusoy EA. Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Kitabevi. 2009.
  • 14. Özer DS, Özer MK. Çocuklarda Motor Gelişim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 2006.
  • 15. Demirkıran DS, Çelikel A, Zeren C, Arslan MM. Yaş Tespitinde Kullanılan Yöntemler. Dicle Tıp Dergisi. 2014; 41(1): 238-243.
  • 16. Ercan, O. Ergenlik Çağında Kemik Sağlığı. Türk Pediatri Arşivi. 2011; 46: 54-58. 17.Güner B. Kadınların Spor ve Serbest Zaman Etkinliklerine Katılım Sorunlarının Değerlendirilmesi. Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi. 2015; 1(1): 22-29
  • 18. Saygın Ö, Polat Y, Karacabey K. Çocuklarda Hareket Eğitiminin Fiziksel Uygunluk Özelliklerine Etkisi. Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Tıp Dergisi. 2005; 19(3): 205-212.
  • 19.Houwen S, Hartman E, Visscher C. Physical Activity And Motor Skills in Children With And Without Visual Impairments. Medicine And Science in Sports And Exercise. 2009; 41(1): 103-109.
  • 20.Keskin, O. Effect Of Physical Educatioan And Participation To Sports On Social Development in Children. Journal of International Multidisciplinary Academic Researches. 2014; 1(1): 1-6.
  • 21.McPhie ML, Rawana JS. The Effect Of Physical Activity On Depression In Adolescence And Emerging Adulthood: A Growth-Curve Analysis. Journal of Adolescence. 2015; 40, 83- 92.
  • 22.Vardar T. Gençlerde Saldırgan Davranışların Önlenmesinde Sporun Önemi. Uluslararası Multidisipliner Akademik Araştırmalar Dergisi. 2015; 2(2): 41-49.
  • 23.Uluışık V, Pepe K. Spor Yapan ve Yapmayan Ortaöğretim Öğrencilerinin Stres ve Saldırganlık Düzeylerinin İncelenmesi. Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi. 2015; 1(1): 1-13.
  • 24.Yalçın U, Balcı V. 7-14 Yaş Arası Çocuklarda Spora Katılımdan Sonra Okul Başarılarında, Fiziksel ve Sosyal Davranışlarında Oluşan Değişimlerin İncelenmesi. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 2013; 11(1): 27-33.
  • 25.Hills AP, Dengel DR, Lubans DR. Supporting Public Health Priorities: Recommendations for Physical Education and Physical Activity Promotion in Schools. Progress in Cardiovascular Diseases. 2015; 57: 368-374.
  • 26. Şahin A. Engellilerde Sosyal Gelişim Yetersizlikleri: Sosyalleşme Sürecinde Sporun Faydaları. Uluslararası Multidisipliner Akademik Araştırmalar Dergisi. 2015; 2(3): 20- 28.
  • 27. Meyer U, Ernst D, Zahner L, Schindler C, Puder JJ, Kraenzlin M, Rizzoli R, Kriemler S. 3-Year Follow-Up Results Of Bone Mineral Content And Density After A School-Based Physical Activity Randomized Intervention Trial. Bone. 2013; 55: 16– 22.
  • 28. Ameri EA., Dehkhoda MR, Hemayattalab R. Bone Mineral Density Changes After Physical Training And Calcium Intake In Students With Attention Deficit And Hyper Activity Disorders. Research in Developmental Disabilities. (2012); 33: 594–599.
  • 29. Janz KF, Gilmore JM, Burns TL, Levy SM, Torner JC, Willing MC, Marshall TA. Physical Activity Augments Bone Mineral Accrual in Young Children: The Iowa Bone Development Study. The Journal of Pediatrics. June. 2006; 793-799.
  • 30. Michalopoulou M, Kambas A, Leontsini D, Chatzinikolaou A, Draganidis D, Avloniti A, Tsoukas D, Michopoulou E, Lyritis GP, Papaioannou N, Touris S, Fatouros IG. Physical Activity Is Associated With Bone Geometry Of Premenarcheal Girls In A Dose-Dependent Manner. Metabolism Clinical And Experimental. 2013; 62: 1811-1818.
  • 31. Vicente-Rodríguez G, Ortega, FB, Rey-Lopez JP, EspanaRomero V, Blay VA, Blay G, Martin-Mattilas M, Moreno LA. Extracurricular Physical Activity Participation Modifies The Association Between High TV Watching And Low Bone Mass. Bone. 2009; 45, 925–930.
  • 32. Lau EMC, Chung HL, Ha PC, Tang H, Lam D. Bone Mineral Density, Anthropometric Indices, And The Prevalence of Osteoporosis in Northern (Beijing) Chinese And Southern (Hong Kong) Chinese Women-The Largest Comparative Study to Date. Journal of Clinical Densitometry. 2015; doi:10.1016/j.jocd.2014.11.001.
  • 33. Herrera, A., Mateo, J., Gil-Albarova, J., Lobo-Escolar, A., Artigas, J. M., López-Prats, F., Mesa, N., Ibarz, E., Gracia, L. Prevalence Of Osteoporotic Vertebral Fracture in Spanish Women Over Age 45. Maturitas. 2014; 80: 288-295.
  • 34. Sdazek LL. Scharer K. Identification, Prevention, and Treatment of Children With Decreased Bone Mineral Density. Journal of Pediatric Nursing. 2014; 29, 3-14.
  • 35. Yabancı N, Pekcan G. Adolesanlarda Beslenme Durumu ile Fiziksel Aktivite Düzeyinin Vücut Bileşimi ve Kemik Mineral Yoğunluğu Üzerine Etkisi. Aile ve Toplum. 2010; 6(22): 9-20.
  • 36. Özen AO, Mustafa B, Şen N, Sarıçoban HE, Büyükgebiz B. Prepubertal Ve Pubertal Dönemdeki Çocukların Ultrasonometrik Kemik Yoğunluğunun Ölçülmesi Ve Bunu Belirleyen Faktörlerin Değerlendirilmesi. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi. 2007; 50: 231-235.
  • 37. Casazza K, Hanks LJ, Hidalgo B, Hu HH, Affuso O. ShortTerm Physical Activity İntervention Decreases Femoral Bone Marrow Adipose Tissue in Young Children: A Pilot Study. Bone. 2012; 50: 23–27.
  • 38. Francis SL, Letuchy EM, Levy SM, Janz, KF. Sustained Effects of Physical Activity on Bone Health: Iowa Bone Development Study. Bone. 2014; 63, 95-100.
  • 39. Cvijetic S, Baric I.C, Bolanca S, Juresa V, Özegovic DD. Ultrasound Bone Measurement in Children And Adolescents Correlation With Nutrition, Puberty, Anthropometry, And Physical Activity. Journal of Clinical Epidemiology. 2003; 50: 591-597.
  • 40. Baxter-Jones ADG, Kontulainen SA, Faulkner RA, Bailey DA. A Longitudinal Study of The Relationship of Physical Activity To Bone Mineral Accrual From Adolescence To Young Adulthood. Bone. 2008; 43: 1101-1107.
  • 41. Lappe JM, Watson P, Gilsanz V, Hangartner T, Kalkwarf HJ, Oberfield, S., Shepherd J, Winer KK, Zemel B. The Longitudinal Effects of Physical Activity and Dietary Calcium on Bone Mass Accrual Across Stages of Pubertal Development. Journal of Bone and Mineral Research. 2015; 30(1): 156-164.
  • 42. Janz KF, Thomas DQ, Ford MA, Williams SM. Top 10 Research Questions Related To Physical Activity And Bone Health in Children And Adolescents. Research Quarterly for Exercise and Sport. 2015; 86(1), 5-12.
  • 43. Julián-Almárcegui C, Gómez-Cabello A, Huybrechts I, González-Agüero A, Kaufman JM, Casajús JA, VicenteRodríguez G. Combined Effects Of Interaction Between Physical Activity And Nutrition on Bone Health in Children And Adolescents: A Systematic Review. Nutrition Reviews. 2015; 73(3): 127-139.

Physical Education, Sports and Game Participation Effectiveness Evaluation in Bone Development in Children

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 2, 66 - 71, 01.04.2016

Öz

Nowadays, sedentary lifestyles among children is known to increase continuously. Sedentary lifestyle is reported to cause some health problems in children. In addition, it is emphasized that growth and development of a sedentary lifestyle affect children negatively. Especially bone development is adversely affected by the sedentary life style in children. Therefore, the minimization of the sedentary lifestyle of children emerges as an important issue. Physical education, sport and play activities on the health benefits of participation are known. Made many research findings support this idea. It is also physical education, participation in sports and games activities are reported to be useful  support bone development in children. However, especially in our country was found to be limited to the research conducted in this regard. Therefore, in this study, those children in physical education, sports, and aimed to evaluate the effects on the development of bone involvement in play activities.

Kaynakça

  • 1. Kangalgil M, Hünük D, Demirhan G. İlköğretim, Lise Ve Üniversite Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spora İlişkin Tutumlarının Karşılaştırılması. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi. 2006; 17(2): 48-57.
  • 2. Ünlü H, Aydos L. Öğretmen Görüşlerine Göre; Beden Eğitimi Derslerinde Öğretmenlerin Ve Öğrencilerin Tercih Ettikleri Öğretim Yöntemleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 8(2), 71-81.
  • 3. Müniroğlu S, Özkan A, Köklü Y, Alemdaroğlu U, Eyuboğlu E. 6-12 Yaş Grubu Çocukların Gelişim Dönemleri, Fiziksel Uygunlukları ve Fiziksel Aktivite. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi. 2009.
  • 4. Muratlı S. Antrenman Bilimi Yaklaşımıyla Çocuk ve Spor. 2 Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 2007.
  • 5. Çoker M. Çocuk Kemik Sağlığı. Güncel Pediatri. 2008; 6: 121- 123.
  • 6. Tepeli K. Fiziksel Gelişim. M. Engin Deniz (Ed.). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim (1. Baskı) içinde (s. 55-89). Ankara: Ertem Basım. 2011.
  • 7. Alpaslan, S. Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sergilediği Öğretim Davranışlarına İlişkin Algıları ve Öğrencilerin Bu Derse Karşı Geliştirdikleri Tutumları. Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi. Bolu. 2008.
  • 8. Günsel AM. İlköğretimde Beden Eğitimi ve Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık. 2014.
  • 9. Bal E. İlköğretim Okullarındaki Beden Eğitimi Dersinin Yapılmasında Karşılaşılan Yetersizliklerin Giderilmesinde Yönetici ve Öğretmenlerin Rolü. Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi. İstanbul. 2010.
  • 10. Yüksel Y, Hekim M, Gürkan O. Ortaöğretim Öğrencilerinin Sağlıklı Yaşam Davranış Biçimlerinin Fiziksel Aktiviteye Katılım ve Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. III. Sakarya’da Eğitim Araştırmaları Kongresi, Sakarya Üniversitesi, 12 Haziran 2014, Sakarya. 2014; s. 326-333.
  • 11. Öztürk A. Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Eğiten Kitap. 2010.
  • 12. Celik A, Sahin M. Sports And Child Development. International Journal of Social Science. 2013; 6(1): 467-478.
  • 13. Hasırcı S, Sevimli D, Durusoy EA. Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Kitabevi. 2009.
  • 14. Özer DS, Özer MK. Çocuklarda Motor Gelişim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 2006.
  • 15. Demirkıran DS, Çelikel A, Zeren C, Arslan MM. Yaş Tespitinde Kullanılan Yöntemler. Dicle Tıp Dergisi. 2014; 41(1): 238-243.
  • 16. Ercan, O. Ergenlik Çağında Kemik Sağlığı. Türk Pediatri Arşivi. 2011; 46: 54-58. 17.Güner B. Kadınların Spor ve Serbest Zaman Etkinliklerine Katılım Sorunlarının Değerlendirilmesi. Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi. 2015; 1(1): 22-29
  • 18. Saygın Ö, Polat Y, Karacabey K. Çocuklarda Hareket Eğitiminin Fiziksel Uygunluk Özelliklerine Etkisi. Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Tıp Dergisi. 2005; 19(3): 205-212.
  • 19.Houwen S, Hartman E, Visscher C. Physical Activity And Motor Skills in Children With And Without Visual Impairments. Medicine And Science in Sports And Exercise. 2009; 41(1): 103-109.
  • 20.Keskin, O. Effect Of Physical Educatioan And Participation To Sports On Social Development in Children. Journal of International Multidisciplinary Academic Researches. 2014; 1(1): 1-6.
  • 21.McPhie ML, Rawana JS. The Effect Of Physical Activity On Depression In Adolescence And Emerging Adulthood: A Growth-Curve Analysis. Journal of Adolescence. 2015; 40, 83- 92.
  • 22.Vardar T. Gençlerde Saldırgan Davranışların Önlenmesinde Sporun Önemi. Uluslararası Multidisipliner Akademik Araştırmalar Dergisi. 2015; 2(2): 41-49.
  • 23.Uluışık V, Pepe K. Spor Yapan ve Yapmayan Ortaöğretim Öğrencilerinin Stres ve Saldırganlık Düzeylerinin İncelenmesi. Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi. 2015; 1(1): 1-13.
  • 24.Yalçın U, Balcı V. 7-14 Yaş Arası Çocuklarda Spora Katılımdan Sonra Okul Başarılarında, Fiziksel ve Sosyal Davranışlarında Oluşan Değişimlerin İncelenmesi. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 2013; 11(1): 27-33.
  • 25.Hills AP, Dengel DR, Lubans DR. Supporting Public Health Priorities: Recommendations for Physical Education and Physical Activity Promotion in Schools. Progress in Cardiovascular Diseases. 2015; 57: 368-374.
  • 26. Şahin A. Engellilerde Sosyal Gelişim Yetersizlikleri: Sosyalleşme Sürecinde Sporun Faydaları. Uluslararası Multidisipliner Akademik Araştırmalar Dergisi. 2015; 2(3): 20- 28.
  • 27. Meyer U, Ernst D, Zahner L, Schindler C, Puder JJ, Kraenzlin M, Rizzoli R, Kriemler S. 3-Year Follow-Up Results Of Bone Mineral Content And Density After A School-Based Physical Activity Randomized Intervention Trial. Bone. 2013; 55: 16– 22.
  • 28. Ameri EA., Dehkhoda MR, Hemayattalab R. Bone Mineral Density Changes After Physical Training And Calcium Intake In Students With Attention Deficit And Hyper Activity Disorders. Research in Developmental Disabilities. (2012); 33: 594–599.
  • 29. Janz KF, Gilmore JM, Burns TL, Levy SM, Torner JC, Willing MC, Marshall TA. Physical Activity Augments Bone Mineral Accrual in Young Children: The Iowa Bone Development Study. The Journal of Pediatrics. June. 2006; 793-799.
  • 30. Michalopoulou M, Kambas A, Leontsini D, Chatzinikolaou A, Draganidis D, Avloniti A, Tsoukas D, Michopoulou E, Lyritis GP, Papaioannou N, Touris S, Fatouros IG. Physical Activity Is Associated With Bone Geometry Of Premenarcheal Girls In A Dose-Dependent Manner. Metabolism Clinical And Experimental. 2013; 62: 1811-1818.
  • 31. Vicente-Rodríguez G, Ortega, FB, Rey-Lopez JP, EspanaRomero V, Blay VA, Blay G, Martin-Mattilas M, Moreno LA. Extracurricular Physical Activity Participation Modifies The Association Between High TV Watching And Low Bone Mass. Bone. 2009; 45, 925–930.
  • 32. Lau EMC, Chung HL, Ha PC, Tang H, Lam D. Bone Mineral Density, Anthropometric Indices, And The Prevalence of Osteoporosis in Northern (Beijing) Chinese And Southern (Hong Kong) Chinese Women-The Largest Comparative Study to Date. Journal of Clinical Densitometry. 2015; doi:10.1016/j.jocd.2014.11.001.
  • 33. Herrera, A., Mateo, J., Gil-Albarova, J., Lobo-Escolar, A., Artigas, J. M., López-Prats, F., Mesa, N., Ibarz, E., Gracia, L. Prevalence Of Osteoporotic Vertebral Fracture in Spanish Women Over Age 45. Maturitas. 2014; 80: 288-295.
  • 34. Sdazek LL. Scharer K. Identification, Prevention, and Treatment of Children With Decreased Bone Mineral Density. Journal of Pediatric Nursing. 2014; 29, 3-14.
  • 35. Yabancı N, Pekcan G. Adolesanlarda Beslenme Durumu ile Fiziksel Aktivite Düzeyinin Vücut Bileşimi ve Kemik Mineral Yoğunluğu Üzerine Etkisi. Aile ve Toplum. 2010; 6(22): 9-20.
  • 36. Özen AO, Mustafa B, Şen N, Sarıçoban HE, Büyükgebiz B. Prepubertal Ve Pubertal Dönemdeki Çocukların Ultrasonometrik Kemik Yoğunluğunun Ölçülmesi Ve Bunu Belirleyen Faktörlerin Değerlendirilmesi. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi. 2007; 50: 231-235.
  • 37. Casazza K, Hanks LJ, Hidalgo B, Hu HH, Affuso O. ShortTerm Physical Activity İntervention Decreases Femoral Bone Marrow Adipose Tissue in Young Children: A Pilot Study. Bone. 2012; 50: 23–27.
  • 38. Francis SL, Letuchy EM, Levy SM, Janz, KF. Sustained Effects of Physical Activity on Bone Health: Iowa Bone Development Study. Bone. 2014; 63, 95-100.
  • 39. Cvijetic S, Baric I.C, Bolanca S, Juresa V, Özegovic DD. Ultrasound Bone Measurement in Children And Adolescents Correlation With Nutrition, Puberty, Anthropometry, And Physical Activity. Journal of Clinical Epidemiology. 2003; 50: 591-597.
  • 40. Baxter-Jones ADG, Kontulainen SA, Faulkner RA, Bailey DA. A Longitudinal Study of The Relationship of Physical Activity To Bone Mineral Accrual From Adolescence To Young Adulthood. Bone. 2008; 43: 1101-1107.
  • 41. Lappe JM, Watson P, Gilsanz V, Hangartner T, Kalkwarf HJ, Oberfield, S., Shepherd J, Winer KK, Zemel B. The Longitudinal Effects of Physical Activity and Dietary Calcium on Bone Mass Accrual Across Stages of Pubertal Development. Journal of Bone and Mineral Research. 2015; 30(1): 156-164.
  • 42. Janz KF, Thomas DQ, Ford MA, Williams SM. Top 10 Research Questions Related To Physical Activity And Bone Health in Children And Adolescents. Research Quarterly for Exercise and Sport. 2015; 86(1), 5-12.
  • 43. Julián-Almárcegui C, Gómez-Cabello A, Huybrechts I, González-Agüero A, Kaufman JM, Casajús JA, VicenteRodríguez G. Combined Effects Of Interaction Between Physical Activity And Nutrition on Bone Health in Children And Adolescents: A Systematic Review. Nutrition Reviews. 2015; 73(3): 127-139.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA67HT54ZS
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mesut Hekim Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Hekim, M. (2016). Çocuklarda Beden Eğitimi, Spor ve Oyun Etkinliklerine Katılımın Kemik Gelişimi Üzerine Etkilerinin Değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(2), 66-71.
AMA Hekim M. Çocuklarda Beden Eğitimi, Spor ve Oyun Etkinliklerine Katılımın Kemik Gelişimi Üzerine Etkilerinin Değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. Nisan 2016;5(2):66-71.
Chicago Hekim, Mesut. “Çocuklarda Beden Eğitimi, Spor Ve Oyun Etkinliklerine Katılımın Kemik Gelişimi Üzerine Etkilerinin Değerlendirilmesi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 5, sy. 2 (Nisan 2016): 66-71.
EndNote Hekim M (01 Nisan 2016) Çocuklarda Beden Eğitimi, Spor ve Oyun Etkinliklerine Katılımın Kemik Gelişimi Üzerine Etkilerinin Değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 5 2 66–71.
IEEE M. Hekim, “Çocuklarda Beden Eğitimi, Spor ve Oyun Etkinliklerine Katılımın Kemik Gelişimi Üzerine Etkilerinin Değerlendirilmesi”, Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 5, sy. 2, ss. 66–71, 2016.
ISNAD Hekim, Mesut. “Çocuklarda Beden Eğitimi, Spor Ve Oyun Etkinliklerine Katılımın Kemik Gelişimi Üzerine Etkilerinin Değerlendirilmesi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 5/2 (Nisan 2016), 66-71.
JAMA Hekim M. Çocuklarda Beden Eğitimi, Spor ve Oyun Etkinliklerine Katılımın Kemik Gelişimi Üzerine Etkilerinin Değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2016;5:66–71.
MLA Hekim, Mesut. “Çocuklarda Beden Eğitimi, Spor Ve Oyun Etkinliklerine Katılımın Kemik Gelişimi Üzerine Etkilerinin Değerlendirilmesi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 5, sy. 2, 2016, ss. 66-71.
Vancouver Hekim M. Çocuklarda Beden Eğitimi, Spor ve Oyun Etkinliklerine Katılımın Kemik Gelişimi Üzerine Etkilerinin Değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2016;5(2):66-71.