Çeşitli hastalıklar, kazalar, travmalar, tümörler veya doğumsal anomaliler sonucu, kas ve iskelet sisteminde fonksiyon kaybı yaşayan çocuklara fiziksel engelli ya da ortopedik engelli çocuk denilmektedir. Ekstremitelerinde, hareket zorluğu, şekil bozukluğu, kas güçsüzlüğü, kemik hastalığı olanlar, felçliler, serebral palsi, spastikler ve sipina bifida olanlar fiziksel engelli çocuk olarak kabul edilmektedir. Fiziksel engelli çocukların, kendilerinden beklenen birçok aktiviteyi yapamıyor olmaları, günlük yaşam aktivitelerini bağımsız gerçekleştirememeleri, ebeveynlerine bağımlı olmaları ve sosyal yaşam sınırlılıkları çocuklarda kendini işe yaramaz hissetme, kendini yetersiz hissetme, anksiyete, depresyon, yalnızlık gibi olumsuz duygularla sonuçlanmaktadır. Engellilik hem çocuğun hem de ebeveynlerinin fiziksel, duygusal, sosyal yönden etkilenmelerine ve çeşitli problemlere maruz kalmalarına neden olur.Evde bakım hizmetlerinin ülkemizde aktif olmayışı, engelli çocuk ve ebeveynlerinin problemlerinin çözümünde başarısız olmalarına ve problemlerin giderek artmasına neden olmaktadır. Ülkemizde mental ve duyusal engelli çocuk ve ailelere yönelik araştırmalar var olmasına rağmen, fiziksel engelli çocukların evde bakım gereksinimlerini ve yaşadıkları problemleri inceleyen araştırmalar sınırlıdır. Bu makalede fiziksel engelli çocukların evde bakım gereksinimleri ve bakım vericilerin engelli çocuğun bakımı nedeniyle yaşadığı fiziksel, duygusal, sosyal sorunları literatür doğrultusunda tartışılacaktır.
Children who have musculoskeletal loss of function due to several diseases, accidents, trauma, tumors or congenital abnormalities is called physically disabled or orthopedically handicapped child. Children who have lack of motion, deformity, muscle weakness, bone disease, paralysis for their extremities, with cerebral palsy, spastic and spina bifida are accepted physically disabled children. Physically disabled children cannot do many activities, cannot perform daily living activities independently, dependent on their parents and have limitations for social life results negative emotions such as feeling useless, feeling inadequate, anxiety, depression and loneliness. Disability is not only effects the child but also affects the family and relatives about physical, emotional, social aspects, causes various problems for their life. The lack of active home care services in our country provide the basis that health problems increase exponentially and being unsuccessful of children with disabilities and their families in the solution of all these problems. There are studies for families and children with mental and sensory disabilities in our country but research is limited that examine physically disabled children’s’ problems and needs for home care. In this article, the home care needs of children with physical disabilities and physical, emotional, social problems of caregivers due to care of children with physical disabilities will be discussed in accordance with the literature.
Diğer ID | JA78SH53VZ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 2 |