BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation Of Body Mass Index And Physical Activity Levels Of Secodary School Students In Terms Of Age, Gender And Doing Sport Situations

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 2, 259 - 269, 01.04.2015

Öz

The aim of this study is to examine physical activity and body mass index at secondary school students in terms of age, gender and doing sport situations. 150 students taking education at different secondary schools in Erzurum City participated to study. International Physical Activity Questionnaire Short Form was used in identification of physical activity level of students. Kg/height2 formula was used in evaluation of body mass index values. Frequency and Chi-Square analyses in SPSS 15.0 For Windows Package program.

In the end of research, it was established that secondary school students’ physical activity levels and body mass indexes aren’t shown significant difference as age groups (p>0,05). It was established that male students’ physical activity levels and body mass indexes are higher at significant level than female students (p<0,05). Besides, it was found that students’ body mass index isn’t shown significant difference as doing sport situation regularly (p>0,05), notwithstanding, students’ physical activity levels is shown significant difference as doing sport situation regularly (p<0,05).

As a result, it may be said that age and genders at secondary school students don’t contribute difference on body mass index, gender and doing sport situation regularly are effective, besides, age factor doesn’t affect physical activity level.


In the end of research, it was established that secondary school students’ physical activity levels and body mass indexes aren’t shown significant difference as age groups (p>0,05). It was established that male students’ physical activity levels and body mass indexes are higher at significant level than female students (p<0,05). Besides, it was found that students’ body mass index isn’t shown significant difference as doing sport situation regularly (p>0,05), notwithstanding, students’ physical activity levels is shown significant difference as doing sport situation regularly (p<0,05).

As a result, it may be said that age and genders at secondary school students don’t contribute difference on body mass index, gender and doing sport situation regularly are effective, besides, age factor doesn’t affect physical activity level.

Kaynakça

  • Gül GK. Çocuklar ve Spor (Çeviri: Deniz Erben, Tanju Bağırgan). Spor Yayınevi ve Kitabevi. Ankara. 2011; s. 77.
  • Taşkınöz C. Yüksek Lisans Tezi; ‘’9-11 Yaş İlköğretim Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Düzeyinin Yaşa ve Cinsiyete Göre Araştırılması’’ Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Tez Yöneticisi; Doç. Dr. Özcan Saygın. Muğla - 2011.
  • Hekim M. İlköğretim Öğrencilerinde Fiziksel ve Motor Gelişimin Desteklenmesinde Spor ve Fiziksel Aktivitenin Önemi. VI. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi; 58 Haziran 2014, Ankara. 2014a. p. 106-107.
  • Hekim M. Erken Çocukluk Eğitiminde Oyunların Ve Hareket Eğitiminin Motor Gelişimin Üzerine Etkileri. VI. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi; 5-8 Haziran 2014, Ankara. 2014b. p.107.
  • Eker E, Şahin M. Birinci Basamakta Obeziteye Yaklaşım. Sted 2002; 11 (7): 246-249.
  • Ergün A, Erten SF. Öğrencilerde Vücut Kitle İndeksi ve Bel Çevre Değerlerinin İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası 2004; 57 (2): 57-61.
  • Soyuer F, Soyuer A. Yaşlılık ve Fiziksel Aktivite. İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 2008; 15 (3): 219-224.
  • Arabacı R, Çankaya C. Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Fiziksel Aktivite Düzeylerinin Araştırılması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2007; 20 (1): 1-15.
  • Uskun E, Öztürk M, Kişioğlu AN, Kırbıyık S, Demirel R. İlköğretim Öğrencilerinde Obezite Gelişimini Etkileyen Risk Faktörleri. Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 2005; 12 (2): 19-25.
  • Menteş E, Menteş B, Karacabey K. Adölesan Dönemde Obezite ve Egzersiz. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi 2011; 8 (2): 963-977.
  • Şimşek F, Ulukol B, Berberoğlu M, Gülnar SB, Adıyaman P, Öcal G. Ankara’da Bir İlköğretim Okulu ve Lisede Obezite Sıklığı. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası 2005; 58, 163-166.
  • Akçam M, Boyacı A, Pirgon Ö, Bumin D. Isparta İlindeki On Okulda Çocukluk Çağı Şişmanlık Sıklığı Değişiminin Değerlendirilmesi. Türk Pediatri Arşivi 2013; 152-155.
  • Ogden CL, Carroll MD, Curtin LR, Lamb MM, Flegal KM. Prevalence of High Body Mass Index In US Children and Adolescents, 2007-2008. Jama 2010; 303 (3): 242-249.
  • Muratlı, S. Antrenman Bilimi Yaklaşımıyla Çocuk ve Spor. İkinci Baskı. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara. 2007; s. 11.
  • Süzek H, Arı Z, Uyanık BS. Muğla’da Yaşayan 6-15 Yaş Okul Çocuklarında Kilo Fazlalığı ve Obezite Prevalansı. Türk Biyokimya Dergisi 2005; 30 (4): 290-295.
  • Metinoğlu İ, Pekol S, Metinoğlu S. Kastamonu’da 10-12 Yaş Grubu Öğrencilerde Obezite Prevelansı ve Etkileyen Faktörler. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2012; 3 (2): 117-123.
  • Öztora S, Hatipoğlu S, Barutçugil, MB, Salihoğlu B, Yıldırım R, Şevketoğlu E. İlköğretim Çağındaki Çocuklarda Obezite Prevelansının Belirlenmesi ve Risk Faktörlerinin Araştırılması. Bakırköy Tıp Dergisi 2006; 2 (1): 11-14.
  • Ağca Ö, Koçoğlu G. (2010). Fazla Kilolu ve Obez Kızlarda Düzenli Egzersizin Vücut Bileşimine Etkileri. Dirim Tıp Gazetesi 2010; 85 (1): 17-23.
  • Gutin B, Cucuzzo N, Islam S, Smith C, Moffatt R, Pargman D. Physical Training Improves Body Composition of Black Obese 7‐to 11‐Year‐Old Girls. Obesity Research 1995; 3 (4): 305-312.
  • Wong PC, Chia M, Tsou IY, Wansaicheong GK, Tan B, Wang JCK, Tan J, Kim CG, Boh G, Lim D. Effects of a 12-Week Exercise Training Programme On Aerobic Fitness, Body Composition, Blood Lipids And C-Reactive Protein In Adolescents With Obesity. Annals Academy of Medicine 2008; 37 (4): 286-293.
  • Keskin O. Effects of Physıcal Educatıon And Partıcıpatıon to Sports on Socıal Development in Children. Journal of International Multidisciplinary Academic Researches 2014; 1(1): 1-6.
  • Gurkan O. The Importance of Plyometric Trainings in Development of Jumping Performances in Sportive Games. Journal of International Multidisciplinary Academic Researches 2014; 1(1): 7-13.

Ortaokul Öğrencilerinin Beden Kitle İndeksi Ve Fiziksel Aktivite Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 2, 259 - 269, 01.04.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinde fiziksel aktivite düzeyini ve beden kitle indeksini yaş, cinsiyet ve spor yapma değişkenlere göre incelenmektir. Araştırmaya Erzurum ilindeki farklı ortaokullarda öğrenim gören 150 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin fiziksel aktivite düzeylerinin belirlenmesinde Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi Kısa Form kullanılmıştır. Beden kitle indeksi değerlerinin belirlenmesinde kg/boy2 formülü kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 15.0 for Windows programında frekans ve ki-kare analizi yapılmıştır.

Araştırmanın sonunda öğrencilerin beden kitle indekslerinin ve fiziksel aktivite düzeylerinin yaş gruplarına göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir (p>0.05). Erkek öğrencilerin fiziksel aktivite düzeylerinin ve beden kitle indekslerinin kız öğrencilerden anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu tespit edilmiştir (p0.05), buna karşılık öğrencilerin fiziksel aktivite düzeylerinin spor yapma durumlarına göre anlamlı düzeyde farklılaştığı tespit edilmiştir (p

Kaynakça

  • Gül GK. Çocuklar ve Spor (Çeviri: Deniz Erben, Tanju Bağırgan). Spor Yayınevi ve Kitabevi. Ankara. 2011; s. 77.
  • Taşkınöz C. Yüksek Lisans Tezi; ‘’9-11 Yaş İlköğretim Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Düzeyinin Yaşa ve Cinsiyete Göre Araştırılması’’ Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Tez Yöneticisi; Doç. Dr. Özcan Saygın. Muğla - 2011.
  • Hekim M. İlköğretim Öğrencilerinde Fiziksel ve Motor Gelişimin Desteklenmesinde Spor ve Fiziksel Aktivitenin Önemi. VI. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi; 58 Haziran 2014, Ankara. 2014a. p. 106-107.
  • Hekim M. Erken Çocukluk Eğitiminde Oyunların Ve Hareket Eğitiminin Motor Gelişimin Üzerine Etkileri. VI. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi; 5-8 Haziran 2014, Ankara. 2014b. p.107.
  • Eker E, Şahin M. Birinci Basamakta Obeziteye Yaklaşım. Sted 2002; 11 (7): 246-249.
  • Ergün A, Erten SF. Öğrencilerde Vücut Kitle İndeksi ve Bel Çevre Değerlerinin İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası 2004; 57 (2): 57-61.
  • Soyuer F, Soyuer A. Yaşlılık ve Fiziksel Aktivite. İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 2008; 15 (3): 219-224.
  • Arabacı R, Çankaya C. Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Fiziksel Aktivite Düzeylerinin Araştırılması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2007; 20 (1): 1-15.
  • Uskun E, Öztürk M, Kişioğlu AN, Kırbıyık S, Demirel R. İlköğretim Öğrencilerinde Obezite Gelişimini Etkileyen Risk Faktörleri. Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 2005; 12 (2): 19-25.
  • Menteş E, Menteş B, Karacabey K. Adölesan Dönemde Obezite ve Egzersiz. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi 2011; 8 (2): 963-977.
  • Şimşek F, Ulukol B, Berberoğlu M, Gülnar SB, Adıyaman P, Öcal G. Ankara’da Bir İlköğretim Okulu ve Lisede Obezite Sıklığı. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası 2005; 58, 163-166.
  • Akçam M, Boyacı A, Pirgon Ö, Bumin D. Isparta İlindeki On Okulda Çocukluk Çağı Şişmanlık Sıklığı Değişiminin Değerlendirilmesi. Türk Pediatri Arşivi 2013; 152-155.
  • Ogden CL, Carroll MD, Curtin LR, Lamb MM, Flegal KM. Prevalence of High Body Mass Index In US Children and Adolescents, 2007-2008. Jama 2010; 303 (3): 242-249.
  • Muratlı, S. Antrenman Bilimi Yaklaşımıyla Çocuk ve Spor. İkinci Baskı. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara. 2007; s. 11.
  • Süzek H, Arı Z, Uyanık BS. Muğla’da Yaşayan 6-15 Yaş Okul Çocuklarında Kilo Fazlalığı ve Obezite Prevalansı. Türk Biyokimya Dergisi 2005; 30 (4): 290-295.
  • Metinoğlu İ, Pekol S, Metinoğlu S. Kastamonu’da 10-12 Yaş Grubu Öğrencilerde Obezite Prevelansı ve Etkileyen Faktörler. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2012; 3 (2): 117-123.
  • Öztora S, Hatipoğlu S, Barutçugil, MB, Salihoğlu B, Yıldırım R, Şevketoğlu E. İlköğretim Çağındaki Çocuklarda Obezite Prevelansının Belirlenmesi ve Risk Faktörlerinin Araştırılması. Bakırköy Tıp Dergisi 2006; 2 (1): 11-14.
  • Ağca Ö, Koçoğlu G. (2010). Fazla Kilolu ve Obez Kızlarda Düzenli Egzersizin Vücut Bileşimine Etkileri. Dirim Tıp Gazetesi 2010; 85 (1): 17-23.
  • Gutin B, Cucuzzo N, Islam S, Smith C, Moffatt R, Pargman D. Physical Training Improves Body Composition of Black Obese 7‐to 11‐Year‐Old Girls. Obesity Research 1995; 3 (4): 305-312.
  • Wong PC, Chia M, Tsou IY, Wansaicheong GK, Tan B, Wang JCK, Tan J, Kim CG, Boh G, Lim D. Effects of a 12-Week Exercise Training Programme On Aerobic Fitness, Body Composition, Blood Lipids And C-Reactive Protein In Adolescents With Obesity. Annals Academy of Medicine 2008; 37 (4): 286-293.
  • Keskin O. Effects of Physıcal Educatıon And Partıcıpatıon to Sports on Socıal Development in Children. Journal of International Multidisciplinary Academic Researches 2014; 1(1): 1-6.
  • Gurkan O. The Importance of Plyometric Trainings in Development of Jumping Performances in Sportive Games. Journal of International Multidisciplinary Academic Researches 2014; 1(1): 7-13.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA78RU28SD
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mesut Tekin Bu kişi benim

Yılmaz Yüksel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tekin, M., & Yüksel, Y. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Beden Kitle İndeksi Ve Fiziksel Aktivite Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(2), 259-269.
AMA Tekin M, Yüksel Y. Ortaokul Öğrencilerinin Beden Kitle İndeksi Ve Fiziksel Aktivite Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. Nisan 2015;4(2):259-269.
Chicago Tekin, Mesut, ve Yılmaz Yüksel. “Ortaokul Öğrencilerinin Beden Kitle İndeksi Ve Fiziksel Aktivite Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 4, sy. 2 (Nisan 2015): 259-69.
EndNote Tekin M, Yüksel Y (01 Nisan 2015) Ortaokul Öğrencilerinin Beden Kitle İndeksi Ve Fiziksel Aktivite Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 4 2 259–269.
IEEE M. Tekin ve Y. Yüksel, “Ortaokul Öğrencilerinin Beden Kitle İndeksi Ve Fiziksel Aktivite Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi”, Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 4, sy. 2, ss. 259–269, 2015.
ISNAD Tekin, Mesut - Yüksel, Yılmaz. “Ortaokul Öğrencilerinin Beden Kitle İndeksi Ve Fiziksel Aktivite Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 4/2 (Nisan 2015), 259-269.
JAMA Tekin M, Yüksel Y. Ortaokul Öğrencilerinin Beden Kitle İndeksi Ve Fiziksel Aktivite Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. 2015;4:259–269.
MLA Tekin, Mesut ve Yılmaz Yüksel. “Ortaokul Öğrencilerinin Beden Kitle İndeksi Ve Fiziksel Aktivite Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 4, sy. 2, 2015, ss. 259-6.
Vancouver Tekin M, Yüksel Y. Ortaokul Öğrencilerinin Beden Kitle İndeksi Ve Fiziksel Aktivite Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. 2015;4(2):259-6.