Araştırma, hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin sahip oldukları öğrenme biçemleri ile problem çözme becerilerini belirlemek, kişisel özelliklerin ve bölümlerin öğrenme biçemleri ile problem çözme becerileri üzerindeki etkisini araştırmak öğrenme biçemleri ile problem çözme becerileri arasında bir ilişki olup olmadığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Veriler, Aydın ilindeki Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Sağlık Yüksekokulu 250 hemşire öğrencisi ve 173 ebelik öğrencisinden toplanmıştır. Çalışmada “sosyo-demografik özellikler” veri formu, “BİG 16 Öğrenme Biçemleri Envanteri” ve “Problem Çözme Envanteri” kullanılmıştır. Öğrencilerin yarıdan fazlasının görsel öğrenme biçemine sahip oldukları saptanmıştır. Öğrenme biçemlerinin ders çalışma zamanlarını nasıl planladıkları, yaş, bölüm, mezun oldukları lise türüne göre aralarında istatistiksel olarak fark olmadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin problem çözme becerileri orta düzeydedir. Öğrencilerin problem çözme becerilerinin yaş, bölüm, mezun oldukları lise türüne göre aralarında istatistiksel olarak fark olmadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin problem çözme becerileri ile öğrenme biçemleri arasında fark bulunmamıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular ışığındaöğrencilerin görsel öğrenme biçimine sahip oldukları ve problem çözme becerilerinin orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Eğitim kurumlarında öğrencilerin kendi öğrenme biçemlerini tanımalarına olanak sağlayacak şekilde öğrenme-öğretme ortamları düzenlemeleri önerilebilir. Öğrencilerin problem çözme becerilerinin geliştirilmesine yönelik eğitim programları hazırlanabilir.
Hemşirelik Öğrencisi Ebelik Öğrencisi Problem Çözme Problem Çözme Becerileri Öğrenme Biçemleri
This investigation is made for, to identify the learning modality and problem solving skills of physical education and nursing and midwifery students, to find the effects of their personal characteristics on learning modalities and problem solving skills, and to find a relationship between learning modalities and problem solving skills. The data were collected from250nursingstudents and173midwiferystudents of Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Sağlık Yüksekokulu in Aydın province. The study, Socio demographic Features Data Form, BIG 16 Learning Modality Inventory and Problem Solving Inventory were used as data collection tools. More than half of the students were identified to have a visual learning style. It was determined that there were no significant differences between learning modalities of students related to age, parts, education level, their high school type. Students'problem-solving skillsis moderate. It was determined that there were no significant differences between problem solving skills of students related to age, parts, education level, their high school type. It was determined that there were no significant differrences between problem solving skills of students related to learning modalities.
Nursing Students Midwifery Students Problem Solving Problem Solvig Skills Learning Styles
Diğer ID | JA78YF79PH |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 3 |