BibTex RIS Kaynak Göster

Moral Development And Nursing

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 3, 948 - 958, 01.07.2014

Öz

Most of the information in the moral development literature depends on Theories of Piaget and Kohlberg. Moral development is a process of creating a system of values that person can effectively use in society. Nursing care is formed by moral development, and it is essential that professional nurses have a well developed ability for moral behaviour, ethical reasoning and decision making.

Kaynakça

  • Cevizci A. Etiğe Giriş, İstanbul. Paradigma Yayınları, 2002.ss:3-10.
  • Çırak G. Üniversite Öğrencilerinin Ahlaki Yargı Yetenekleri ve Ahlaki Yargı Yetenekleri ile Kendini Gerçekleştirme Düzeylerinin Karşılaştırılması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. Adana, 2006.
  • Krebs DL, Denton K. The Forms and Functions of Real-Life Moral Decision-Making. Journal of Moral Education, 1997;Vol.26(2): 131-146.
  • Güngör A. Gelişim ve Öğrenme. İkinci Baskı, Ankara, Anı Yayıncılık, 2003.ss:5-20.
  • Hınde RA. Why Good is Good: The Source of Morality. Routledge, USA, 2002.
  • Senemoğlu N. Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara, Gazi Kitapevi, 2002.ss:6-21.
  • Jorgensen G. Kohlberg and Gilligan: duet or duel? J Moral Educ. 2006;5:179–196.
  • Söderhamn O, Bjornestad J, Skisland A, Cliffordson C. Construct Validity of the Moral Development Scala for Professionals. Journal of Multidisciplinary Healhcare. May 2011;4: 165-170.
  • Çam Z, Çavdar D, Seydooğulları S, Çok F. Ahlak Gelişimine Klasik ve Yeni Kuramsal Yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2012;12(2):1211-122.
  • Austrian SG. Adolescence In SG. Austrian Ed. Developmental theories through the life cycle, New York, Columbia University Press, 2008;79-131.
  • Kuyel N, Glover RJ. Moral Reasoning and Moral Orientation of U.S. and Turkish University Students. Psychological Reports, 2010;107 (2): 463-479.
  • Miller JG. Insights İnto Moral Development From Cultural Psychology. In M. Killen & J. Smetana (Eds.), Handbook of Moral Development. London, Lawrence Erlbaum Associates, 2006;375-398.
  • Gültekin F. Psikoloji, Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Sosyal Hizmet Öğrencilerinin Ahlaki Yargı Yeteneklerinin İncelenmesi. İnternational Online Journal of Educational Sciences. 2011;3(1): 220-244.
  • Moller S. Moral Development, Why Care?. Aalborg Universitet, İnstitut for Kommunikation. Martch 2009;79-97.
  • Fleming J, Piaget, Kohlberg, Gilligan, and Others on Moral Development. Copyright. 2006:1-25.
  • Tanrıverdi H, Adıgüzel O, Özkan D. Mesleki Profesyonellik ve Bir Meslek Mensupları Olarak Hemşireler Örneği. Yönetim Bilimleri Dergisi .2011;239-259. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi /Gümüşhane University Journal of Health Sciences: 2014;3 (3)
  • Rest JR, Narvaez D, Thoma SJ, Bebeau MJ. A Neo-Kohlbergian Approach to Morality Research. Journal of Moral Education, 2000;29(4): 381-395.
  • Bebeau MJ. The Defining İssues Test and The Four Component Model: Contributions to Professional Education. Journal of Moral Education, 2002;31(3): 271-295.
  • Snıras S, Malinauskas R. Moral Skills of School Children. Social Behavior, Personality: An International Journal, 2005;Vol. 33(4): 383-390.
  • Bore M. Mumra D. Kerridge L. Powis D. Selection of Medical Students According to Their Moral Orientation. Medical Education, 2005;Vol. 39(3): 266-275.
  • Stephens DG. A Correlation Study on Parental Attachement and Moral Judgement Competence of Millenial Generation College Students, Unpublished Doctoral Dissertation, The Graduate College at the University of Nebreska, Lincoln, Nebreska. 2009.
  • MEB. Salman U.A. umay.aktas@radikal.com.tr / Arşivi. Erişim tarihi: 25.09.2013.
  • Gibbs JC, Basinger KS, Grime RL, Snarey JR. Moral Judgement Development Across Cultures: Revisiting Kohlberg’s Universality Claims. Developmental Review, 2007;27:443-500.
  • Tolunay A. The Relationship Between Religiosity, Dogmatism and Moral Reasoning, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Boğaziçi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2001.
  • Gump L, Baker RC. Culturel and Gender Differences in Moral Judgements: A Study of Mexican Americans and Anglo–American. Hispanic Journal of Behavioral Science, 2000;Vol, 22(1): 78-93.
  • Rest JR, Narvaez D, Bebeau MJ, Thoma SJ. A Neo-Kohlbergian Approach: The DIT and Schema Theory. Educational Psychology Review, 1999;11(4): 291-324.
  • Simpson E, Courtney M. Critical Thinking in Nursing Education, Literature Review. International Journal of Nursing Practice, 2002;8: 89-98.
  • Ersoy N. Hemşirelik ve Etik, Hemşirelik Forumu, 1998; 1(2): 83–87.
  • Erdemir F, Algıer L, Kadıoğlu S, Abbasoğlu A, Burkaş U. Hemşirelikte Etik Öğretimi, Bir Deneyim Paylaşımı. Arda B, Akdur R, Aydın E. II. Ulusal Tıbbi Etik Kongresi Bildiri Kitabı. Ankara, Biyoetik Derneği Yayınları, 2001;309–316.
  • Özen Y. Etik mi? Ahlak mı? Modernite mi? Medeniyet mi?. Dicle Üniversitesitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Nisan 2011;63-87. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi /Gümüşhane University Journal of Heal
  • Demir Ö. İktisat ve Ahlak. Ankara, Liberte Yayınları, 2008;228.
  • Metin Ö, Gök Özer F. Hemşirelerin tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2007:10(1): 58-66.
  • Taycan O, Kutlu L, Çimen S, Aydın N. Bir Üniversite Hastanesinde Çalışan Hemşirelerde Depresyon ve Tükenmişik Düzeyinin Sosyodemografik Özelliklerle İlişkisi Anatolian Journal of Psychiatry, 2006;7:100-108.
  • Duygulu S, Korkmaz F. Hemşirelerin Örgüte Bağlılığı, İş Doyumları ve İşten Ayrılma Nedenleri. C.Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2008, 12(2): 9-20.
  • Harmancı SA, ve Ark. Hemşirelerin Meslekleri ile İlgili Sıklıkla Yaşadıkları Sorunlar ve Önem Düzeyleri, Sağlıkla Hemşirelik Dergisi Mayıs 2013;44-46

Ahlaki Gelişim Ve Hemşirelik

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 3, 948 - 958, 01.07.2014

Öz

Ahlak gelişimi alanında literatürde yer alan bilgiler çoğunlukla Piaget ve Kohlberg’in kuramlarına dayanmaktadır. Ahlak gelişimi; bireyin toplumda etkin bir şekilde kullanacağı bir değerler sistemini oluşturma sürecidir. Hemşirelik bakımı, ahlaki gelişimle şekillenir ve bu gelişim profesyonel hemşirelerin karar verme, ahlaki davranış etik muhakeme ve karar verme yeterliliğini geliştirmesi için esastır.

Kaynakça

  • Cevizci A. Etiğe Giriş, İstanbul. Paradigma Yayınları, 2002.ss:3-10.
  • Çırak G. Üniversite Öğrencilerinin Ahlaki Yargı Yetenekleri ve Ahlaki Yargı Yetenekleri ile Kendini Gerçekleştirme Düzeylerinin Karşılaştırılması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. Adana, 2006.
  • Krebs DL, Denton K. The Forms and Functions of Real-Life Moral Decision-Making. Journal of Moral Education, 1997;Vol.26(2): 131-146.
  • Güngör A. Gelişim ve Öğrenme. İkinci Baskı, Ankara, Anı Yayıncılık, 2003.ss:5-20.
  • Hınde RA. Why Good is Good: The Source of Morality. Routledge, USA, 2002.
  • Senemoğlu N. Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara, Gazi Kitapevi, 2002.ss:6-21.
  • Jorgensen G. Kohlberg and Gilligan: duet or duel? J Moral Educ. 2006;5:179–196.
  • Söderhamn O, Bjornestad J, Skisland A, Cliffordson C. Construct Validity of the Moral Development Scala for Professionals. Journal of Multidisciplinary Healhcare. May 2011;4: 165-170.
  • Çam Z, Çavdar D, Seydooğulları S, Çok F. Ahlak Gelişimine Klasik ve Yeni Kuramsal Yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2012;12(2):1211-122.
  • Austrian SG. Adolescence In SG. Austrian Ed. Developmental theories through the life cycle, New York, Columbia University Press, 2008;79-131.
  • Kuyel N, Glover RJ. Moral Reasoning and Moral Orientation of U.S. and Turkish University Students. Psychological Reports, 2010;107 (2): 463-479.
  • Miller JG. Insights İnto Moral Development From Cultural Psychology. In M. Killen & J. Smetana (Eds.), Handbook of Moral Development. London, Lawrence Erlbaum Associates, 2006;375-398.
  • Gültekin F. Psikoloji, Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Sosyal Hizmet Öğrencilerinin Ahlaki Yargı Yeteneklerinin İncelenmesi. İnternational Online Journal of Educational Sciences. 2011;3(1): 220-244.
  • Moller S. Moral Development, Why Care?. Aalborg Universitet, İnstitut for Kommunikation. Martch 2009;79-97.
  • Fleming J, Piaget, Kohlberg, Gilligan, and Others on Moral Development. Copyright. 2006:1-25.
  • Tanrıverdi H, Adıgüzel O, Özkan D. Mesleki Profesyonellik ve Bir Meslek Mensupları Olarak Hemşireler Örneği. Yönetim Bilimleri Dergisi .2011;239-259. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi /Gümüşhane University Journal of Health Sciences: 2014;3 (3)
  • Rest JR, Narvaez D, Thoma SJ, Bebeau MJ. A Neo-Kohlbergian Approach to Morality Research. Journal of Moral Education, 2000;29(4): 381-395.
  • Bebeau MJ. The Defining İssues Test and The Four Component Model: Contributions to Professional Education. Journal of Moral Education, 2002;31(3): 271-295.
  • Snıras S, Malinauskas R. Moral Skills of School Children. Social Behavior, Personality: An International Journal, 2005;Vol. 33(4): 383-390.
  • Bore M. Mumra D. Kerridge L. Powis D. Selection of Medical Students According to Their Moral Orientation. Medical Education, 2005;Vol. 39(3): 266-275.
  • Stephens DG. A Correlation Study on Parental Attachement and Moral Judgement Competence of Millenial Generation College Students, Unpublished Doctoral Dissertation, The Graduate College at the University of Nebreska, Lincoln, Nebreska. 2009.
  • MEB. Salman U.A. umay.aktas@radikal.com.tr / Arşivi. Erişim tarihi: 25.09.2013.
  • Gibbs JC, Basinger KS, Grime RL, Snarey JR. Moral Judgement Development Across Cultures: Revisiting Kohlberg’s Universality Claims. Developmental Review, 2007;27:443-500.
  • Tolunay A. The Relationship Between Religiosity, Dogmatism and Moral Reasoning, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Boğaziçi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2001.
  • Gump L, Baker RC. Culturel and Gender Differences in Moral Judgements: A Study of Mexican Americans and Anglo–American. Hispanic Journal of Behavioral Science, 2000;Vol, 22(1): 78-93.
  • Rest JR, Narvaez D, Bebeau MJ, Thoma SJ. A Neo-Kohlbergian Approach: The DIT and Schema Theory. Educational Psychology Review, 1999;11(4): 291-324.
  • Simpson E, Courtney M. Critical Thinking in Nursing Education, Literature Review. International Journal of Nursing Practice, 2002;8: 89-98.
  • Ersoy N. Hemşirelik ve Etik, Hemşirelik Forumu, 1998; 1(2): 83–87.
  • Erdemir F, Algıer L, Kadıoğlu S, Abbasoğlu A, Burkaş U. Hemşirelikte Etik Öğretimi, Bir Deneyim Paylaşımı. Arda B, Akdur R, Aydın E. II. Ulusal Tıbbi Etik Kongresi Bildiri Kitabı. Ankara, Biyoetik Derneği Yayınları, 2001;309–316.
  • Özen Y. Etik mi? Ahlak mı? Modernite mi? Medeniyet mi?. Dicle Üniversitesitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Nisan 2011;63-87. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi /Gümüşhane University Journal of Heal
  • Demir Ö. İktisat ve Ahlak. Ankara, Liberte Yayınları, 2008;228.
  • Metin Ö, Gök Özer F. Hemşirelerin tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2007:10(1): 58-66.
  • Taycan O, Kutlu L, Çimen S, Aydın N. Bir Üniversite Hastanesinde Çalışan Hemşirelerde Depresyon ve Tükenmişik Düzeyinin Sosyodemografik Özelliklerle İlişkisi Anatolian Journal of Psychiatry, 2006;7:100-108.
  • Duygulu S, Korkmaz F. Hemşirelerin Örgüte Bağlılığı, İş Doyumları ve İşten Ayrılma Nedenleri. C.Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2008, 12(2): 9-20.
  • Harmancı SA, ve Ark. Hemşirelerin Meslekleri ile İlgili Sıklıkla Yaşadıkları Sorunlar ve Önem Düzeyleri, Sağlıkla Hemşirelik Dergisi Mayıs 2013;44-46
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA78YT53HF
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülay İpek Çoban Bu kişi benim

Sinem Türer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA İpek Çoban, G., & Türer, S. (2014). Ahlaki Gelişim Ve Hemşirelik. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(3), 948-958.
AMA İpek Çoban G, Türer S. Ahlaki Gelişim Ve Hemşirelik. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. Temmuz 2014;3(3):948-958.
Chicago İpek Çoban, Gülay, ve Sinem Türer. “Ahlaki Gelişim Ve Hemşirelik”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 3, sy. 3 (Temmuz 2014): 948-58.
EndNote İpek Çoban G, Türer S (01 Temmuz 2014) Ahlaki Gelişim Ve Hemşirelik. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 3 3 948–958.
IEEE G. İpek Çoban ve S. Türer, “Ahlaki Gelişim Ve Hemşirelik”, Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 3, sy. 3, ss. 948–958, 2014.
ISNAD İpek Çoban, Gülay - Türer, Sinem. “Ahlaki Gelişim Ve Hemşirelik”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 3/3 (Temmuz 2014), 948-958.
JAMA İpek Çoban G, Türer S. Ahlaki Gelişim Ve Hemşirelik. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2014;3:948–958.
MLA İpek Çoban, Gülay ve Sinem Türer. “Ahlaki Gelişim Ve Hemşirelik”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 3, sy. 3, 2014, ss. 948-5.
Vancouver İpek Çoban G, Türer S. Ahlaki Gelişim Ve Hemşirelik. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2014;3(3):948-5.