Bu araştırmanın amacı kız üniversite öğrencilerinin
kültürel zeka düzeylerinin olumsuz otomatik düşünceler ve bazı diğer
değişkenlere göre değerlendirilmesidir.
Araştırma tanımlayıcı tipte planlanmıştır.
Araştırmada, örneklemi kız öğrenci apartlarında (7 adet) kalan 400 (n) kız
üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Evren apartlarda kalan tüm öğrenciler
olarak belirlenmiştir (N=552) ve örneklem seçimine gidilmeden evrenin tamamına
ulaşılması hedeflenmiştir. Örneklemin %72,5’ine ulaşılmıştır. Araştırmayı
gerçekleştirmek için apart yönetimlerinden yazılı izin alınmıştır. Veri
toplamada, Kültürel Zeka Ölçeği, Otomatik Düşünceler Ölçeği ve araştırmacılar
tarafından hazırlanan sosyodemografik verilere yönelik form kullanılmıştır.
Verilerin analizinde SPSS-19 yazılım programı kullanılmıştır.
Araştırmaya 400 üniversite öğrencisi katılmıştır.
Öğrencilerin olumsuz otomatik düşünceler ölçeği puanı 85,90±24,41 (en az=30; en
fazla=150) bulunmuştur. Bu değer olumsuz otomatik düşüncelerin ortalama düzeyde
olduğunu göstermektedir. Kültürel zeka puan ortalaması 81,61±16,49 (en az=22;
en fazla=128) olarak bulunmuştur. Öğrencilerin kültürel zeka seviyesi ortalama
düzeydedir.
Olumsuz otomatik düşüncelerin kültürel zeka üzerine etkileri
vardır. Kitap okumanın üst bilişsel zekaya olumlu etkisi vardır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 4 |