Acil servislerin, acil sağlık
hizmetlerindeki rolü oldukça önemlidir. 24 saat kesintisiz hizmet veren acil
servisler, hastanelerin vitrini konumundadır.
Ayrıca derhal müdahale gerektiren akut vakaların tanı ve tedavilerinin
gerçekleştiği, en kaotik, riskin en çok olduğu, iş kazalarının ve iş
risklerinin en yoğun yaşanabildiği birimlerdir. Acil servislerde, sağlık
hizmetini en kısa sürede hızlı ve kaliteli bir şekilde sunmak ana hedeftir. Bu
yüzden acil servislerde verilen hizmetlerin iyi organize edilmesi, sorunsuz bir
şekilde yürütülmesi ve iyi şartlarda verilmesi gerekir. Bu araştırmanın amacı acil servis çalışanları
gözünden, acil servis sorunlarının değerlendirilmesidir. Kalitatif tipte
tasarlanan bu araştırma İstanbul’da bir eğitim araştırma hastanesi acil
servisinde çalışan toplam 25 acil sağlık personeli ile yürütülmüştür. Çalışmada 11 soruluk yarı yapılandırılmış
mülakat formu kullanılmıştır. Araştırmaya katılan her bir kişi ile
derinlemesine görüşme yapılmış, görüşmeler 15 ila 20 dakika arasında sürmüş, elde
edilen veriler içerik analizi yoluyla değerlendirilmiştir. Çalışma sonunda
ortaya çıkan ana bulgulara göre; konsültasyon uygulama sorunları, etkili
yapılamayan triaj, acil servislerin hastalar tarafından uygunsuz kullanılması,
acil servise uygunsuz-gereksiz sevklerin yapılması, acil servisin fiziksel alanın
yetersiz olması, malzeme temini konusunda sorunlar yaşanması, personel
sayısının yetersiz, iş yükünün ve mesai saatlerinin fazla olması ve
yönetici-çalışan-hasta yakını arasında iletişim eksikliği/bozukluğu temel
sorunlar olarak belirlenmiştir. Tüm bu sorunlar değerlendirildiğinde,
yönetimdeki karar alıcılar tarafından, toplum acil servis ve sevk konusunda
bilinçlendirilmeli, birinci basamak sağlık hizmetlerinin daha etkili kullanımı
konusunda teşvik edilmeli, acil servislerde hizmetlerin aksamaması için satın
alma ihale süreçleri mümkün olduğunca kısa tutulmalı, acil servis
çalışanlarının memnuniyetinin sağlanması için istek ve önerileri göz önünde
bulundurulmalıdır.
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 4 |