İki kuşak arasındaki
farklılığın kişilerin bireysel gereksinimlerini ve meslek algılarını etkileyebileceğini
ve yenilikçiliğe yönelik düşüncelerinde farklılıklar oluşturacağını düşünmekteyiz.
Bu araştırma X ile Y
kuşaklarındaki hemşirelerin ve hemşirelik öğrencilerinin yenilikçiliklerini karşılaştırmak
amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya, gönüllü 47 hemşire ve 118 hemşirelik öğrencisi
dahil edilmiştir. Araştırma verileri kişisel bilgi formu ve Bireysel
Yenilikçilik Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Analizler Mann Whitney U testi ve bağımsız gruplarda iki
ortalama arasındaki farkın önemlilik testi
ile değerlendirilmiştir.
Araştırmaya katılan
hemşirelerin, %65,95’i X, %34,05’i Y kuşağındadır ve ölçek puan ortalamaları
sırasıyla 62,96± 10,34 ve 72,06± 7,36 bulunmuştur. Hemşirelerin bulunduğu
kuşaklara göre ölçek puan ortalamaları arasında anlamlı fark saptanmıştır.
Hemşirelik öğrencilerinin tamamı Y kuşağındadır ve ölçek puan ortalaması 68,92±
7,76’dir. Bilimsel toplantılara katılanların bireysel yenilikçilik puanları anlamlı
olarak daha yüksek bulunmuştur.
Araştırmada; Y kuşağı
hemşirelerinin, daha yenilikçi olduğu saptanmıştır. Bireysel yenilikçilik puan
ortalamasına göre Y kuşağı hemşireleri yeniliğe karşı “Öncü” kategoride, X
kuşağı hemşireleri ve Y kuşağındaki hemşirelik öğrencileri ise “Sorgulayıcı” kategoride
olacak şekilde izlenmiştir.
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 4 |