Bu çalışmanın amacı, yenidoğan tarama testleri eğitiminin annelerin bilgi düzeyleri üzerine etkisini belirlemektir. Araştırma, tek grup ön test – son test araştırmasıdır. Örneklemi postpartum dönemde bulunan 464 kadın oluşturmuştur. Kadınlardan eğitim öncesinde "Kişisel Bilgi Formu" ve "Yenidoğan Tarama Testlerine İlişkin Bilgi Formu"nu doldurmaları istenmiş, ardından "Yenidoğan Tarama Testlerine İlişkin Eğitim Rehberi" doğrultusunda eğitim verilmiş, eğitimi takiben kadınlardan "Yenidoğan Tarama Testlerine İlişkin Bilgi Formu"nu yeniden doldurmaları istenmiştir. Çalışmaya alınan kadınların yaş ortalamasının 275,53 olduğu, %89’unun çalışmadığı, %44’ünün ilkokul mezunu, %8,2’sinin akraba evliliği olduğu bulunmuştur. Kadınların yenidoğan tarama testlerine yönelik verilen eğitim öncesi ve sonrası yenidoğan tarama testi bilgi puan ortalaması arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0,05). Kadınların eğitim sonrası yenidoğan tarama testlerine yönelik bilgi düzeylerinin artış (8,9-17,2) gösterdiği saptanmıştır. Yenidoğan tarama testlerine ilişkin annelerin bilgi düzeylerinin yükseltilmesi bebeklerinin taramalarının daha etkin şekilde gerçekleştirilmesine, hastalığa aday yenidoğanların hızla gerekli tedavi ve bakıma ulaşabilmelerine katkı sağlayacaktır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1 |