Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yükseköğretim Kurumlarında Afet ve Acil Durumlara Hazırlık Çalışmaları ve Etkinlikleri Gümüşhane Üniversitesi Örneği

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 1, 1 - 11, 31.03.2018

Öz

Yükseköğretim kurumlarında afet ve acil
durum yönetiminin tüm evrelerinin uygulanabilmesi ve geliştirilebilmesi için,
kapsamlı bir afet ve acil durum eylem planının oluşturulması gerekmektedir.
Aynı zamanda kurumdaki tüm bireylerin afet ve acil durumlardaki görev ve
sorumlulukları ile hazırlık ve bilgi düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.



Araştırmanın evrenini, Gümüşhane
Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesinin personeli ve öğrencileri
oluşturmaktadır. Afet ve acil durumlara yönelik hazırlıklı olma konusundaki
algılarının değerlendirilmesi ve fakültenin afetlere hazırlık düzeyinin
belirlenebilmesi amacıyla bir anket formu geliştirilmiş ve veriler bu anket
formu aracılığıyla toplanmıştır. Çalışmamızda hazırlık ortalamasının 3,55±2,22
olduğu bulunmuştur. Personel katılımcıların hazırlık tutum ortalamaları ile,
okul hazırlık puan ortalamaları arasında doğrusal bir ilişki bulunmuştur. Bilgi
puan ortalamalarının diğer ortalamalar arasında istatistiksel olarak bir
ilişkiye rastlanmamıştır. 

Kaynakça

  • Federal Emergency Management Agency (2003, August). Building A Disaster-Resistant University. FEMA Publication No. 443.
  • Işık, H. (2004). Okul Güvenliği: Kavramsal Bir Çözümleme, Milli Eğitim Dergisi, (164): 1-10.
  • Turhan, M., ve Turan, M. (2012). Ortaöğretim Kurumlarında Güvenlik, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 18 (1): 121-142.
  • Federal Emergency Management Agency (1996, September). Guide for all-hazards emergency planning operations, https://www.fema.gov/pdf/plan/slg101.pdf adresinden 20 Mayıs 2017 tarihinde alınmıştır.
  • Resmi Gazete (2013) Afet ve Acil Durum Müdahale Hizmetleri Yönetmeliği, 18.12.2013, Sayı : 28855.
  • Johnson, L. A. (2007), The Great Comeback: A Comparative Analysis Of Disaster Recovery Actions In Higher Education, Doctoral dissertation, University of Pennsylvania, United States.
  • Memduhoğlu, H. B., ve Taşdan, M. (2007). Okul ve Öğrenci Güvenliği: Kavramsal Bir Çözümleme, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (34): 69-83.
  • Welsh, W. N. (2000, January). The Effects of School Climate on School Disorder, the Annals of the American Academy of Political and Social Science, 567 (1): 88-107.
  • Kehoe, C. School Emergency Management Planning Process and Development of School Emergency Operations Plan, Chicago, March 25 2015.
  • Tkachuck, M. A. Natural Disaster Preparedness In College Students: Implications For Institutions Of Higher Learning, The University of Mississippi, May 2016.
  • Özmen, B., Nurlu, M., & Güler, H. (1997). Coğrafi Bilgi Sistemi İle Deprem Bölgelerinin İncelenmesi, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, Afet İşleri Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara.
  • www.tabb.afad.gov.tr Erişim Tarihi 22.12.2017.
  • Hampton, A. D. (2015) Assessment of the West Memphis School District's Emergency Management Plans, Policies and Procedures, Doctoral Dissertation, Arkansas Tech University.
  • Rocco, S. R. (2014) The Impact Of Principal Knowledge, Attitudinal Favorability And Organizational Structure On Emergency Preparedness In New Jersey’s Public Schools, Seton Hall University.
  • Waters-Johnson, R. M., How Do Principals Perceive School Crisis: Lending Their Voices, Doctoral dissertation, New York University, New York, 2013.
  • Adamson A. D. (2003) Responding to Crises in the Public Schools: A Survey of School Psychologists’ Experiences and Perceptions, Master of Science, Utah State University,
  • Lovekamp, W. E., & McMahon, S. K. (2011). I Have a Snickers Bar In The Trunk Of My Car: Student Narratives Of Disaster Risk, Fear, Preparedness, and Reflections On Union University. International Journal of Mass Emergencies and Disasters, 29 (2); 132-148.
  • Simms, J. L., Kusenbach, M., & Tobin, G. A. (2013). Equally Unprepared: Assessing The Hurricane Vulnerability Of Undergraduate Students, Weather, Climate, and Society, 5 (3); 233-243.
  • AFAD (2014), T.C. Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetim Başkanlığı, Türkiye, Afet Farkındalığı ve Afetlere Hazırlık Araştırması, Ankara.
Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 1, 1 - 11, 31.03.2018

Öz

Kaynakça

  • Federal Emergency Management Agency (2003, August). Building A Disaster-Resistant University. FEMA Publication No. 443.
  • Işık, H. (2004). Okul Güvenliği: Kavramsal Bir Çözümleme, Milli Eğitim Dergisi, (164): 1-10.
  • Turhan, M., ve Turan, M. (2012). Ortaöğretim Kurumlarında Güvenlik, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 18 (1): 121-142.
  • Federal Emergency Management Agency (1996, September). Guide for all-hazards emergency planning operations, https://www.fema.gov/pdf/plan/slg101.pdf adresinden 20 Mayıs 2017 tarihinde alınmıştır.
  • Resmi Gazete (2013) Afet ve Acil Durum Müdahale Hizmetleri Yönetmeliği, 18.12.2013, Sayı : 28855.
  • Johnson, L. A. (2007), The Great Comeback: A Comparative Analysis Of Disaster Recovery Actions In Higher Education, Doctoral dissertation, University of Pennsylvania, United States.
  • Memduhoğlu, H. B., ve Taşdan, M. (2007). Okul ve Öğrenci Güvenliği: Kavramsal Bir Çözümleme, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (34): 69-83.
  • Welsh, W. N. (2000, January). The Effects of School Climate on School Disorder, the Annals of the American Academy of Political and Social Science, 567 (1): 88-107.
  • Kehoe, C. School Emergency Management Planning Process and Development of School Emergency Operations Plan, Chicago, March 25 2015.
  • Tkachuck, M. A. Natural Disaster Preparedness In College Students: Implications For Institutions Of Higher Learning, The University of Mississippi, May 2016.
  • Özmen, B., Nurlu, M., & Güler, H. (1997). Coğrafi Bilgi Sistemi İle Deprem Bölgelerinin İncelenmesi, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, Afet İşleri Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara.
  • www.tabb.afad.gov.tr Erişim Tarihi 22.12.2017.
  • Hampton, A. D. (2015) Assessment of the West Memphis School District's Emergency Management Plans, Policies and Procedures, Doctoral Dissertation, Arkansas Tech University.
  • Rocco, S. R. (2014) The Impact Of Principal Knowledge, Attitudinal Favorability And Organizational Structure On Emergency Preparedness In New Jersey’s Public Schools, Seton Hall University.
  • Waters-Johnson, R. M., How Do Principals Perceive School Crisis: Lending Their Voices, Doctoral dissertation, New York University, New York, 2013.
  • Adamson A. D. (2003) Responding to Crises in the Public Schools: A Survey of School Psychologists’ Experiences and Perceptions, Master of Science, Utah State University,
  • Lovekamp, W. E., & McMahon, S. K. (2011). I Have a Snickers Bar In The Trunk Of My Car: Student Narratives Of Disaster Risk, Fear, Preparedness, and Reflections On Union University. International Journal of Mass Emergencies and Disasters, 29 (2); 132-148.
  • Simms, J. L., Kusenbach, M., & Tobin, G. A. (2013). Equally Unprepared: Assessing The Hurricane Vulnerability Of Undergraduate Students, Weather, Climate, and Society, 5 (3); 233-243.
  • AFAD (2014), T.C. Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetim Başkanlığı, Türkiye, Afet Farkındalığı ve Afetlere Hazırlık Araştırması, Ankara.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Melikşah Turan

Gülsün Doğan

Yücel Bulut Bu kişi benim

Göksel Öztürk

Saime Şahinöz

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Turan, M., Doğan, G., Bulut, Y., Öztürk, G., vd. (2018). Yükseköğretim Kurumlarında Afet ve Acil Durumlara Hazırlık Çalışmaları ve Etkinlikleri Gümüşhane Üniversitesi Örneği. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(1), 1-11.
AMA Turan M, Doğan G, Bulut Y, Öztürk G, Şahinöz S. Yükseköğretim Kurumlarında Afet ve Acil Durumlara Hazırlık Çalışmaları ve Etkinlikleri Gümüşhane Üniversitesi Örneği. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. Mart 2018;7(1):1-11.
Chicago Turan, Melikşah, Gülsün Doğan, Yücel Bulut, Göksel Öztürk, ve Saime Şahinöz. “Yükseköğretim Kurumlarında Afet Ve Acil Durumlara Hazırlık Çalışmaları Ve Etkinlikleri Gümüşhane Üniversitesi Örneği”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 7, sy. 1 (Mart 2018): 1-11.
EndNote Turan M, Doğan G, Bulut Y, Öztürk G, Şahinöz S (01 Mart 2018) Yükseköğretim Kurumlarında Afet ve Acil Durumlara Hazırlık Çalışmaları ve Etkinlikleri Gümüşhane Üniversitesi Örneği. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 7 1 1–11.
IEEE M. Turan, G. Doğan, Y. Bulut, G. Öztürk, ve S. Şahinöz, “Yükseköğretim Kurumlarında Afet ve Acil Durumlara Hazırlık Çalışmaları ve Etkinlikleri Gümüşhane Üniversitesi Örneği”, Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 7, sy. 1, ss. 1–11, 2018.
ISNAD Turan, Melikşah vd. “Yükseköğretim Kurumlarında Afet Ve Acil Durumlara Hazırlık Çalışmaları Ve Etkinlikleri Gümüşhane Üniversitesi Örneği”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 7/1 (Mart 2018), 1-11.
JAMA Turan M, Doğan G, Bulut Y, Öztürk G, Şahinöz S. Yükseköğretim Kurumlarında Afet ve Acil Durumlara Hazırlık Çalışmaları ve Etkinlikleri Gümüşhane Üniversitesi Örneği. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2018;7:1–11.
MLA Turan, Melikşah vd. “Yükseköğretim Kurumlarında Afet Ve Acil Durumlara Hazırlık Çalışmaları Ve Etkinlikleri Gümüşhane Üniversitesi Örneği”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 7, sy. 1, 2018, ss. 1-11.
Vancouver Turan M, Doğan G, Bulut Y, Öztürk G, Şahinöz S. Yükseköğretim Kurumlarında Afet ve Acil Durumlara Hazırlık Çalışmaları ve Etkinlikleri Gümüşhane Üniversitesi Örneği. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2018;7(1):1-11.