This study was conducted as a descriptive
study to determine the reasons of carreer choise and perception of caring behaviors of nursing
students.
The sample of the study consisted of 673
first, second, third and fourth grade nursing students who agreed to participate
in the study year 2016-2017. In the collection of data, Student Identification
Form, Vocational Choice Scale in Nursing
and Caring Behaviors Inventory-24 (CBI-24) were used.
The mean age of the student nurses
included in the study was 20.83±1,74 and 70.9% were female. 37.1% of the students stated that they give
care to the average of two patients in clinical practice, 40.1% of them spent
15-30 minutes on average, 41.8% of that they measurement of vital signs and
35.4% of them had the most oral care. It
was determined that Caring Behaviors Inventory-24 total mean score of the
student nurses is 5.03±0.75. It was found that mean score of the sub-dimensions
of the inventory is 5.09±0.78 for being respectful dimension, 5.05±0.80 for
assurance dimension, 4.98±0.82, for knowledge and skill dimension and 4.98±0.80
for connetedness dimension, respectively. Vocational Choice Scale in Nursing total mean score is 6.53±1.53. A positive moderate level correlation was
found between the total score of the Vocational Choice Scale in Nursing and total score of caring behaviors
inventory-24. Care behaviors inventory total
scores were found to be significantly higher in female students (p:0.015).
It was determined that the students chose the nursing profession most
"desire to help".
The concluded that student nurses'
perception of caring behaviors was higher,
that female students preferred nursing profession more than male
students and that students chose the profession with most “desire to help”.
Bu çalışma öğrencilerin hemşirelik
mesleğini seçme nedenleri ile bakım davranışları algısı arasındaki ilişkinin
belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak gerçekleştirildi.
Çalışmanın örneklemini 2016-2017 eğitim
öğretim yılında çalışmaya katılmayı kabul eden birinci, ikinci, üçüncü ve
dördüncü sınıfta öğrenim gören 673 hemşirelik öğrencisi oluşturdu. Verilerin
toplanmasında, Öğrenci Tanıtım Formu, Hemşirelikte Meslek Seçimi Ölçeği (HMSÖ)
ve Bakım Davranışları Ölçeği-24 (BDÖ-24)
kullanıldı.
Çalışmaya katılan öğrenci hemşirelerin yaş
ortalaması 20,83±1,74 olup %70,9’u kadındır. Öğrencilerin %37,1’i klinik
uygulamada ortalama iki hastaya bakım verdiğini, %40,1’i hasta bakımına
ortalama 15-30 dakika zaman ayırdığını, %41,8’i klinik uygulamada en çok yaşam
bulgularını ölçtüğünü ifade etmiştir. Öğrenci hemşirelerin BDÖ-24’ten aldıkları
toplam puan ortalaması 5,03±0,75’tir. Ölçeğin alt boyutlarından aldıkları puan
ortalaması sırayla saygılı olma boyutunda 5,09±0,78, güvence boyutunda
5,05±0,80, bilgi ve beceri boyutunda 4,98±0,82, bağlılık boyutunda 4,98±0,80
olarak bulundu. Öğrencilerin Hemşirelikte Meslek Seçimi Ölçeği toplam puan
ortalamaları ise 6,53±1,53 tür. Hemşirelikte Meslek Seçimi Ölçeği toplam puanı
ile Bakım Davranışları Ölçeği toplam puanı arasında pozitif yönlü orta düzeyde
anlamlı bir ilişki olduğu belirlendi. Bakım Davranışları Ölçeği toplam puanının
kız öğrencilerde anlamlı derecede yüksek olduğu bulundu (p=0,015). Öğrencilerin
en çok “insanlara yardım etme isteğiyle” hemşirelik mesleğini seçtiği
belirlendi.
Öğrencilerin bakım davranışları algısının
yüksek olduğu, kız öğrencilerin hemşirelik mesleğini erkeklere göre daha çok
tercih ettiği ve öğrencilerin en çok yardım etme duygusuyla mesleği seçtiği
sonucuna varılmıştır.
Hemşirelik bakımı Hemşirelik öğrencisi meslek seçimi bakım davranışları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 3 |