Araştırma,
23 Kasım 2017- 24 Ocak 2018 tarihleri arasında yapılmıştır. Araştırmanın
örneklemini bir üniversitenin Sağlık Yüksekokulu’nda öğrenim gören 2., 3., ve
4. sınıf hemşirelik (142) ve ebelik
(114) öğrencileri oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında öğrencilerin
sosyo-demografik özelliklerini belirlemek amacı ile Anket Formu ve yenilikçilik
düzeylerini tespit etmek için hemşireliğe uyarlanmış “Bireysel Yenilikçilik
Ölçeği” (BYÖ) kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde sayı, yüzde,
ortalama, Kruskal-Wallis testi ve Mann- Whitney U testi kullanılmıştır.
1. Mellion E. B., Cavanagh MS& S. (2017). The Process of Innovation in Nursing: An Interdisciplinary Perspective. http://hdl.handle.net/10755/616080.2. Almansa P1, López-Martínez O, Corbalán J, Limiñana-Gras RM. (2013). Thinking styles and creativity preferences in nursing. Creat Nurs, 19(2):91-100.3. Sarıoğlu A. (2014). Bireysel Yenilikçilik Ölçeğinin Hemşirelikte Geçerlik Ve Güvenirliği. TC. Atatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Erzurum.4. Şengün H. (2016). Sağlık Hizmetleri Sunumunda İnovasyon. Med Bull Haseki, 54:194-8.5. Kılıç H. (2015). İlköğretim Branş Öğretmenlerinin Bireysel Yenilikçilik Düzeyleri Ve Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri (Denizli İli Örneği). T.C. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale.6. Culha Y., Turan N., Kaya H. (2017). Entrepreneurshıp In Nursıng Educatıon. DOI: 10.17261/Pressacademia.2017.516.7. Başoğlu M., Durmaz E.A. (2017). X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması. GÜSBD, 6(4): 77-84.8. Ertuğ N., Kaya H. (2017). Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Profilleri ve Yenilikçiliğin Önündeki Engellerin İncelenmesi. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 14 (3): 192-197.9. Çuhadar C., Bülbül T., Ilgaz G. (2013). Öğretmen Adaylarının Bireysel Yenilikçilik Özellikleri ile Teknopedagojik Eğitim Yeterlikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Elementary Education Online,12(3), 797‐807.10. Özgür H. (2013). Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri ile Bireysel Yenilikçilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2): 409-420.11. Loogma K., Kruusvall J., Ümarik M. (2012). E-learning as innovation: Exploring innovativeness of the VET teachers’ community in Estonia. Computers & Education, 58: 808–817.12. Kılıçer K., Odabaşı H.F. (2010). Bireysel Yenilikçilik Ölçeği (Byö): Türkçeye Uyarlama, Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 38: 150-164.13. Yiğit S., Aksay K. A. (2015). Comparison between Generation X and Generation Y in Terms of Individual Innovativeness Behavior: The Case of Turkish Health Professionals. International Journal of Business Administration, 6(2).14. Işık C., Türkmendağ T. (2016). Atatürk Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Algılarının Belirlenmesi. Turizm Fakültesi Dergisi, 70-99.15. Chan. C.Y. (2016) Student peer reviewers' views on teaching innovations and imaginative learning. Zenobia Nurse Education Today, 39:155–160.16. Zhu C. and Engels N. (2014). Organizational culture and instructional innovations in higher education: Perceptions and reactions of teachers and students. Educational Management Administration & Leadership, 42(1):136–158.17. Özcan S., Gökçearslan Ş., Solmaz E. (2016). Investıgatıon Into Attıtudes Of PreServıce Teachers Towards E-Learnıng Wıth Respect To Theır Indıvıdual Innovatıveness Levels. Journal Of Educatıonal And Instructıonal Studıes In The World, 6(2): 2146-7463.18. Demircioğlu T., Konokman G.Y., Akay C. (2016) Eğitim Fakültesi Öğretm Elemanlarının Yenilikçilik Düzeylerinin Avrupa Birliği Hayat Boyu Öğrenme Projelerine Yönelik Tutumlarına Etkisi. Electronic Journal of Social Sciences, 15(59): 1120-1137.19. Çetin D., Bülbül T. (2017). Okul Yöneticilerinin Teknostres Algıları İle Bireysel Yenilikçilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (3): 1241-1264.20. Eröz S.S. (2017). The Relationship between Individual Innovativeness and Locus of Control: A Research on Tourism Faculty Students. Journal of Tourism and Hospitality Management, 5(1): 46-52.21. Kert S.B., Tekdal M. (2012). Comparison Of Individual Innovativeness Perception Of Students Attending Different Education Faculties. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 11(4):1150-1161.22. Akar N. (2017). Kişilik Profilinin Ve Örgüt Kültürünün Bireysel Yenilikçilik Üzerine Etkisi: Kobi’ler Üzerinde Bir Alan Araştırması. T.C. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Edirne.23. Erdoğan G.D., Güneş Z.D. (2013). The relationship between individual innovatiness and change readiness conditions of students attending faculty of educations. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 106: 3033 – 3040 .24. Örün Ö., Orhan D., Dönmez P., Kurt A.A. (2015). Öğretmen Adaylarının Bireysel Yenilikçilik Profilleri ve Teknoloji Tutum Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1):65-76.25. Parlar H., Cansoy R. (2017). Examining the Relationship between Teachers’ Individual Innovativeness and Professionalism. International Education Studie,; 10(8);1913-9020.26. Akgün F. (2017). Öğretim Elemanlarının Bireysel Yenilikçilik Özellikleri ve Öğretim Teknolojilerine Yönelik Kabulleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI), 8(3): 291-322.27. Kayasandık E. (2017). Öğretmenlerin Bireysel Yenilikçilik Ve Değişime Hazır Olmalarının Algılanan Örgütsel Destek İle İlişkisi: Samsun’da Bir Çalışma. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(54):511-527.
Utli, H., & Vural Doğru, B. (2018). Hemşirelik Ve Ebelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(3), 23-32.
AMA
Utli H, Vural Doğru B. Hemşirelik Ve Ebelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Değerlendirilmesi. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. Eylül 2018;7(3):23-32.
Chicago
Utli, Hediye, ve Birgül Vural Doğru. “Hemşirelik Ve Ebelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Değerlendirilmesi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 7, sy. 3 (Eylül 2018): 23-32.
EndNote
Utli H, Vural Doğru B (01 Eylül 2018) Hemşirelik Ve Ebelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 7 3 23–32.
IEEE
H. Utli ve B. Vural Doğru, “Hemşirelik Ve Ebelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Değerlendirilmesi”, Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 7, sy. 3, ss. 23–32, 2018.
ISNAD
Utli, Hediye - Vural Doğru, Birgül. “Hemşirelik Ve Ebelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Değerlendirilmesi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 7/3 (Eylül 2018), 23-32.
JAMA
Utli H, Vural Doğru B. Hemşirelik Ve Ebelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Değerlendirilmesi. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. 2018;7:23–32.
MLA
Utli, Hediye ve Birgül Vural Doğru. “Hemşirelik Ve Ebelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Değerlendirilmesi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 7, sy. 3, 2018, ss. 23-32.
Vancouver
Utli H, Vural Doğru B. Hemşirelik Ve Ebelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Değerlendirilmesi. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. 2018;7(3):23-32.