Bu araştırma, objektif
yapılandırılmış klinik sınavı (OYKS) kullanarak paramedik öğrencilerin mesleki
becerilerinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır.
Tanımlayıcı tipte planlanan bu
çalışmanın verileri Nisan-Mayıs 2018 tarihleri arasında toplanmıştır.
Araştırma, 90 paramedik öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri, “objektif yapılandırılmış klinik sınavı (OYKS)” ile
toplanmıştır. Veriler, SPSS 18,0 programında tanımlayıcı istatistikler
kullanılarak değerlendirilmiştir. Çalışmada etik kurul ve kurum izni alınmıştır.
Araştırmaya katılan öğrencilerin OYKS’den aldıkları puan ortalamaları “MI” vakası
için 41,67±9,81 (30-60), “astım” vakası için 30,67±11,39 (19-55), “GİS kanama”
vakası için 38,56±8,67 (25-51), “pankreatit” vakası için 50,11±12,24 (24-64)
olarak bulundu.
Sonuç olarak; Acil Hasta Bakımı-II
dersini alan paramedik öğrencilerinin mesleki klinik becerilerinin yetersiz
olduğu ancak OYKS’nin öğrencilerin öğrenme
süreçlerinde ve eksik olan mesleki becerilerinin tespitinde yararlı bir ölçme
ve değerlendirme aracı olduğu tespit edilmiştir.
This study was conducted to evaluate the
professional skills of paramedic students using the objective structured
clinical examination (OSCE).
The data of this study, which is planned
as a descriptive type, are collected between April and May 2018. The study was conducted with
90 paramedic students. The data of the study were collected by the
"Objectively Structured Clinical Examination (OYKS)". The data were
evaluated using descriptive statistics in the SPSS 18.0 program. Ethics
committee and institutional permission were obtained in the study.
The mean scores of the students receive
from OSCE who participated in the survey as were found 41,67 ± 9,81 (30-60) for
"MI" case, 30,67 ± 11,39 (19-55) for "asthma" case, 38.56 ±
8.67 (25-51) for "GİS bleeding" case, and 50.11 ± 12.24 (24-64) for
“pancreatitis” case.
As a result as; It has been determined
that the vocational clinical skills of paramedic students who take Emergency
Patient Care-II course are inadequate but that OYKS is a useful measurement and
evaluation tool in the learning process and in the detection of missing
vocational skills.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 4 |