KAMU HASTANELERİ PERFORMANS ÖLÇÜM YAKLAŞIMININ SAĞLIK YÖNETİCİLERİ TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
Yıl 2019,
Cilt: 8 Sayı: 1, 18 - 24, 28.03.2019
Nurşen Kulakaç
,
Aslı Köse Ünal
Öz
Yaşadığımız
yüzyılda değişim etkisi kuşkusuz her alanda farklı yeniliklerle etkisini
göstermektedir. Sağlık sektörü de değişimin yaşandığı sektörlerden biridir.
Sağlık alanında hasta algı düzeyindeki değişiklikler, hastaların memnuniyet
düzeyleri ve kaliteli hizmet beklentileri politika yapıcıları yeni arayışlara
yönlendirmiştir. Bu alandaki uygulamalardan biri de kamu hastanelerinin ve
yöneticilerinin performanslarının değerlendirilmesidir. Performans yönetimin
etkinliğini de ölçmede kullanılan ölçütlerden biridir. Bu çalışma kamu hastane
birliklerinin kurulması ile yönetici başarısını ölçmeye çalışan performans
yönteminin sağlık yöneticileri tarafından nasıl
değerlendirildiğini anlamak amacıyla yapılmıştır. Sağlık yöneticilerinin
performans ölçüm yöntemi değerlendirilmelerine göre başarı ve başarısızlık
unsurları belirlenmiştir.
Kaynakça
- 1.Ülgen, H., Mirze S.K. (2004). İşletmelerde Stratejik Yönetim. İstanbul: Literatür Yayınları.
- 2. Tarım, M. (2004). ‘‘Sağlık Organizasyonlarında Performans Ölçme ve Dengeli Puan Cetveli”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 7(2): 233-248.
- 3. Amaratunga, D., Baldry, D. ve Sarshar,. M. (2002). “Assessment of Facilities Management Performance-What Next? ”. Facilities, 18(2): 66-75.
- 4. Chenhall, R.H., Smith, K.L. (2007). “Multiple Perspectives of Performance Measures”. Europan Management Journal, 27 (4): 266 – 282.
- 5. Muchiri, M.K., Cooksey R.W. (2011). “Examining the effects of substitutes for leadership on performance outcomes”. Leadership & Organizational Development Journal, 32 (8): 817–836.
- 6. Lauras, M., Marques, G. ve Gourc, D. (2010). “Towards Multi-Dimensional Project Performance Measurement System”. Decision Support System, 48 (1): 342-353.
- 7.Barutçugil, İ. (2002). Performans Yönetimi. İstanbul: Kariyer Yayıncılık.
- 8.Neely, A., Adams, C. ve Crowe, P. (2001). “The performance prism in practice”. Mesuring Business Excellence, 5(2): 7-15.
- 9.Mettler, T., Rohner, P. (2009). “Performance Management in Health Care: The Past, The Present and The Future”. Wirtschaftinformatik, 2(1): 699-708.
- 10.Koss, R., Hanold, L. ve Loeb, J. (2002). “Integrating healthcare standards and performance measurement”. Disease Management &Health Outcomes, 10 (2): 81-84. 11.Papanicolas, I., Smith, C.P. ve Mossıalos, E. (2008). “Principles of Performance Measurement ”. The Health Policy Bulletin of the European Observatoryon Health Systems and Policies, 10(1): 1-4.
- 12.Kruk, E. M., Freedman, P. L. (2008). “Assessing Health System Performance in Developing Countries: A Review of The Literature”. Journal of Health Policy, 85 (6): 263-276. 13.Roski J., McClellan, M., McKethan, A.N ve Fisher, E.S. (2011). “A national strategy to put accountable care into practice”. Health Affairs, 29(5): 982-90.
- 14.Verimlilik Ön Çalışma Raporu. (2011). http://www.tkhk.gov.tr/Dosyalar/040f0e1432824b04a01a4c70703eb10f.pdf (Erişim Tarihi: 17 Ağustos 2017).
- 15.Radnor, Z., Lovell, B. (2003). “Success Factors For İmplemantitaion Of The Balanced Scorecard İn A NHS Multiagency Setting ”. IJHCQA,10(2): 99-108.
- 16.Miller, J. (2005). “A Practical Guide to Performance Measurement”. Journal of Corporate Accouting and Finance, 16(4): 71-75.
- 17.Kenny, G. (2003). “Balanced Scorecard: Why It Isn’t Working”. Management, 14(3): 40.
- 18.Shutt, J.A. (2002). “ A Proposal to Use A Balancing the Health Care Scorecard”. Managed Care, 12(9): 42-46.
- 19. Blumh D.J., Harman W., Lee T.W. ve Mithell T.R. (2001). Qualitative research in management : A decade of progress. Journal of management studies, 48(8): 1866-1891