Memnuniyet,
subjektif bir hasta ve hasta yakını algısı olmakla birlikte kaliteli sağlık
hizmetinin önemli bir parçasıdır. Çocuk hastalarda memnuniyet konusunda
değerlendirmenin net olarak yapılamaması hasta yakınlarının görüşlerini zorunlu
kılmış ve ebeveyn memnuniyeti kavramını ortaya çıkarmıştır. Ebeveyn
memnuniyeti, sağlık hizmetlerinde kalitenin başarısını ve çocuğa etkisini
değerlendirmek amacıyla kullanılmaktadır. Ebeveyn memnuniyeti; genel otelcilik,
bakım, laboratuvar ve hemşirelik hizmetleri, sağlık ekibi ile etkileşim gibi
bireysel ve kurumsal faktörlerden etkilenmektedir. Bu makalede, çocuk acil
biriminde ebeveyn memnuniyeti ve etkileyen faktörler tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 3 |