Bu
çalışma Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünde
öğrenim gören Hemşirelik bölümü öğrencilerine verilen tıbbi atıklar ve yönetimi
eğitiminin etkinliğinin değerlendirilmesi amacı ile yapılmıştır. Araştırma
kapsamına 309 öğrenci alınmıştır. Öğrencilere tek gruplu ön test son test
uygulaması yapıldı. Öğrencilerin tıbbi atıklar ile ilgili bilgi düzeylerini
ölçmek ve eğitim sonrası eğitimin etkinliğini belirleyebilmek için sınıflara
eğitimden 1-3 gün önce 20 soruluk tıbbi atıklar ile ilgili ön test uygulandı.
Öğrencilere öğretim üyeleri ve öğretim elemanları tarafından Hastane
Atıklarının Tanımlanması ve Sınıflandırılması, Tıbbi Atıklar ve Tehlikeli
Atıklar Kavramı, Yönetimi, Önemi, Hastane Atıklarının Ayrıştırılması,
Bertarafı, Geri Dönüşümü, Tıbbi Atıkların ve Tehlikeli Atıkların Çalışan ve
Halk Sağlığı Açısından Oluşabileceği Potansiyel Riskleri, Hemşirelerin Hastane
Atık Yönetimi Konusunda Dikkat Etmesi Gereken Unsurlar ve Uygulama Sırasında
Almaları Gereken Tedbirler hakkında 3 saatlik eğitim verildi. Eğitim sonunda
öğrencilere son test uygulandı. Öğrenciler 100 puan üzerinden
değerlendirildi.Bu çalışmada verilen tıbbi atıklar ve yönetimi eğitimi
sonucunda ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir farkın
olduğu(p<0,001), eğitimle birlikte öğrencilerin aldığı puanların önemli
derecede arttığı bulunmuştur(58,8 ±11,1-77,5± 10,9).Ayrıca bu çalışmada sınıf ile ön test ve son test
puanları arasında anlamlı bir fark olduğu en düşük ön test ve son test
puanlarına 1. sınıf öğrencilerinin sahip olduğu bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 4 |